Ligfiets snelheid tov snelheid race fiets
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
ik heb op het paastreffen een trike van ice gezien en zo te zien werd daar lekker mee gescheurt, die mens kon behoorlijk snel en op twee wieltjes door de bocht was een fluitje van een cent, had er wel wat voor getraind zei ie,
ook op cycle vision heb ik ze bekeken en je ziet wel dat de kaders degelijk gemaakt zijn, helaas heb ik er zelf nog niet mee gereden.
ook op cycle vision heb ik ze bekeken en je ziet wel dat de kaders degelijk gemaakt zijn, helaas heb ik er zelf nog niet mee gereden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Brechtix
- dokter
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
- Postcode: 9000
- Fiets: EWAW, RAW, Milan,
- Locatie: B-9000 Gent
- Velomobiel: eWAW
- Contacteer:
Proficiat. Service was ik ook nog vergeten, het lijkt me simpeler een onderdeel te bestellen uit UK dan US. En nog belangrijker: de Trice is deelbaar!Edje schreef:
Gedaan met twijfelen ;-)
Veel plezier ermee.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."
Larry Page
Larry Page
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Inderdaad, het trike-virus heeft zich ondertussen zwaar in mijn vezels ingenesteldWouter schreef:trouwens eeuwige: ik heb ergens iets opgevangen? ga je wedstrijden rijden misschien of ben je echt goed gebeten.
Jammer genoeg kan ik met de Tangens niet naar het werk, omdat er gewoon nergens plaats is om deze mooie machine een veilig plaatsje te geven tijdens de werkdag (laat ik die in de fietsengarage staan dan zitten er op een oogwenk tientallen leerlingen mee te spelen). Enige mogelijkheid is de trike iedere dag twee hoog te versleuren naar een werklokaaltje dat afgesloten kan worden. Helaas, driewerf helaas. Ik zie het niet zitten om bijna dertig kilo twee keer per dag langs een moeilijke trap naar boven te sleuren.
Onlangs stond er in Duitsland een Terratrike 3.4 te koop, een leuk, speels en licht "Liegedreirad" zoals de Duitsers dat noemen. Niet getwijfeld en de hele handel uit Bremen laten overkomen. Dries was zo goed de zaak professioneel weer in elkaar te knutselen. Vrijdagavond heb ik de trike bij hem weer mogen afhalen. Ondertussen al een tiental kilometer gefietst. De TT zal ik dus voor m'n woon-werkverkeer gebruiken; de Tangens voor m'n toertochten. 't Is geen probleem om de TT, een lichtgewicht vergeleken met de Tangens, naar boven te dragen. Vandaar de tweede aankoop.
Wedstrijden zijn niet echt aan mij besteed: daarvoor ben ik vooreerst niet sportief genoeg en hou nu eenmaal ook niet van dat driftig rondjes rijden. Ieder z'n heug en meug, nietwaar.
Fotootjes volgen nog wel eens. Ondertussen nog wat foto's die de vroegere eigenaar heeft genomen:
http://trike.bluethgen.com/fotos.html
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Inderdaad. Alleen vooraan. Op de webstek van de fabrikant staat te lezen dat dit een bewuste keuze is. Volgens Dries is dat wel een goede optie, daar de trike bij het remmen dan minder de neiging heeft scheef te trekken.Willem schreef:Schoon machien!
Heeft hij geen rem op het achterwiel, of zie ik dat verkeerd?
En nog dit: alwie in de buurt is, mag natuurlijk m'n trikes altijd komen testen.
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Bedankt, Ward. 'k Heb er zopas een twintigtal achter de kiezen. De trike rijdt vlot. Alleen moet ik opletten dat de komende ketting netjes onderaan de "roller" op z'n plaats blijft wanneer ik hard door een bocht schuur (nu ja, ik heb waarschijnlijk wat overdreven... iets boven de 35 in de afdaling een bocht nemen van 90°). Plotseling zat de ketting ernaast.Ward De Meyer schreef:PROFICIAT met je nieuwe aanwinst! Vele veilige en leuke km's toegewenst.
't Is toch wel een ander gevoel dan met de Tangens. Op de Tangens heb je het gevoel dat je in een mercedes zit: veilig, heel comfortabel en wegvast. Bij de TT is het wat zenuwachtiger, maar wel wat lichter rijden.
En nu nog een velomobiel...
- Edje
- General Manager
- Berichten: 6678
- Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
- Postcode: 3530
- Fiets: Rans Sequoia
- Locatie: Helchteren
- Contacteer:
Voor zij die nog effe willen lachen met de Belgische staat
Na wat inlichting in gewonnen te hebben bij de douane krreg ik:
eerst een negatief advies voor invoer van een trike.
daarna een positief antwoord zie hoger op.
Vandaag kreeg ik dan dit mailtje binnen
Geachte Heer,
Na raadpleging van Mr. ???? blijf ik bij mijn eerder genomen standpunt van 09/06.
Het door U beschreven voertuig is in feite zelfs een sportvoertuig en niet speciaal ontworpen voor mindervaliden. Op de website wordt zelfs promotie gemaakt met de snelheid die het voertuig kan ontwikkelen. M.i. is er ook over de douanetariefindeling van het goed (8712 0080) weinig tot geen discussie mogelijk.
Mr. ??? was van mening dat het ging om een echt mindervaliden voertuig die inderdaad onder tariefpost 8713 vallen met 0 % invoerrechten en 6 % BTW. M.b.t. de indeling van het voertuig in het douanetarief kan ik verwijzen naar bijgevoegde toelichtingen over het aanvragen van een bindende tariefinlichting ( aanvraag enkel schriftelijk mogelijk in Brussel) indien U hierover toch uw twijfels zou hebben of blijven behouden.
Nu zou het toch kunnnen zijn dat de door U bij de invoer betaalde BTW bij de douane, voor gehele of gedeeltelijke terugbetaling vatbaar is onder bepaalde omstandigheden en bepaalde voorwaarden en dit als gevolg van uw handicap. Dit is evenwel een volledig binnenlandse BTW-aangelegeheid waarvoor U best inlichtingen kunt inwinnen bij uw plaatselijke BTW-controle of U al of niet voor dit goed aan de voorwaarden kunt voldoen.
Steeds bereid tot verder overleg.
Iemand met een handicap mag dus fiets rijden MAAR hij mag niet vooruit gaan, dit is dus echt te belachelijk voor woorden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen
- toy
- Kopman
- Berichten: 591
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
- Postcode: 3941
- Locatie: eksel
- Contacteer:
Over het snelheidsrecord met een ligfiets zie de website van M5 daar staan de tijden : http://www.m5-ligfietsen.nl/main.php?sN ... edstrijden
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
dat zijn de records van M5, waar zijn de andere?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- toy
- Kopman
- Berichten: 591
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
- Postcode: 3941
- Locatie: eksel
- Contacteer:
Hier nog wat records : http://www.ihpva.org/hpva/hpvarec7.html#nom01