Ligfiets snelheid tov snelheid race fiets

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#46 Bericht door Wouter D »

ik heb op het paastreffen een trike van ice gezien en zo te zien werd daar lekker mee gescheurt, die mens kon behoorlijk snel en op twee wieltjes door de bocht was een fluitje van een cent, had er wel wat voor getraind zei ie,
ook op cycle vision heb ik ze bekeken en je ziet wel dat de kaders degelijk gemaakt zijn, helaas heb ik er zelf nog niet mee gereden.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

#47 Bericht door Brechtix »

Edje schreef:
Gedaan met twijfelen ;-)
Proficiat. Service was ik ook nog vergeten, het lijkt me simpeler een onderdeel te bestellen uit UK dan US. En nog belangrijker: de Trice is deelbaar!

Veel plezier ermee.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#48 Bericht door eeuwige reiziger »

Wouter schreef:trouwens eeuwige: ik heb ergens iets opgevangen? ga je wedstrijden rijden misschien of ben je echt goed gebeten.
Inderdaad, het trike-virus heeft zich ondertussen zwaar in mijn vezels ingenesteld :wink:

Jammer genoeg kan ik met de Tangens niet naar het werk, omdat er gewoon nergens plaats is om deze mooie machine een veilig plaatsje te geven tijdens de werkdag (laat ik die in de fietsengarage staan dan zitten er op een oogwenk tientallen leerlingen mee te spelen). Enige mogelijkheid is de trike iedere dag twee hoog te versleuren naar een werklokaaltje dat afgesloten kan worden. Helaas, driewerf helaas. Ik zie het niet zitten om bijna dertig kilo twee keer per dag langs een moeilijke trap naar boven te sleuren.

Onlangs stond er in Duitsland een Terratrike 3.4 te koop, een leuk, speels en licht "Liegedreirad" zoals de Duitsers dat noemen. Niet getwijfeld en de hele handel uit Bremen laten overkomen. Dries was zo goed de zaak professioneel weer in elkaar te knutselen. Vrijdagavond heb ik de trike bij hem weer mogen afhalen. Ondertussen al een tiental kilometer gefietst. De TT zal ik dus voor m'n woon-werkverkeer gebruiken; de Tangens voor m'n toertochten. 't Is geen probleem om de TT, een lichtgewicht vergeleken met de Tangens, naar boven te dragen. Vandaar de tweede aankoop.

Wedstrijden zijn niet echt aan mij besteed: daarvoor ben ik vooreerst niet sportief genoeg en hou nu eenmaal ook niet van dat driftig rondjes rijden. Ieder z'n heug en meug, nietwaar.

Fotootjes volgen nog wel eens. Ondertussen nog wat foto's die de vroegere eigenaar heeft genomen:

http://trike.bluethgen.com/fotos.html

Gebruikersavatar
Willem
Helper
Berichten: 470
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 22:44
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Hurricane
Locatie: 9000 Gent
Contacteer:

#49 Bericht door Willem »

Schoon machien!
Heeft hij geen rem op het achterwiel, of zie ik dat verkeerd?
Willem Van Besien

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#50 Bericht door eeuwige reiziger »

Willem schreef:Schoon machien!
Heeft hij geen rem op het achterwiel, of zie ik dat verkeerd?
Inderdaad. Alleen vooraan. Op de webstek van de fabrikant staat te lezen dat dit een bewuste keuze is. Volgens Dries is dat wel een goede optie, daar de trike bij het remmen dan minder de neiging heeft scheef te trekken.

En nog dit: alwie in de buurt is, mag natuurlijk m'n trikes altijd komen testen.

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#51 Bericht door Ward De Meyer »

PROFICIAT met je nieuwe aanwinst! Vele veilige en leuke km's toegewenst.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#52 Bericht door eeuwige reiziger »

Ward De Meyer schreef:PROFICIAT met je nieuwe aanwinst! Vele veilige en leuke km's toegewenst.
Bedankt, Ward. 'k Heb er zopas een twintigtal achter de kiezen. De trike rijdt vlot. Alleen moet ik opletten dat de komende ketting netjes onderaan de "roller" op z'n plaats blijft wanneer ik hard door een bocht schuur (nu ja, ik heb waarschijnlijk wat overdreven... iets boven de 35 in de afdaling een bocht nemen van 90°). Plotseling zat de ketting ernaast.

Afbeelding

't Is toch wel een ander gevoel dan met de Tangens. Op de Tangens heb je het gevoel dat je in een mercedes zit: veilig, heel comfortabel en wegvast. Bij de TT is het wat zenuwachtiger, maar wel wat lichter rijden.

En nu nog een velomobiel... :lol: :wink:

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#53 Bericht door Edje »

Yep ziet er een knap stukje techniek uit;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Voor zij die nog effe willen lachen met de Belgische staat

#54 Bericht door Edje »

:lol:

Na wat inlichting in gewonnen te hebben bij de douane krreg ik:
eerst een negatief advies voor invoer van een trike.
daarna een positief antwoord zie hoger op.

Vandaag kreeg ik dan dit mailtje binnen :twisted:

Geachte Heer,

Na raadpleging van Mr. ???? blijf ik bij mijn eerder genomen standpunt van 09/06.

Het door U beschreven voertuig is in feite zelfs een sportvoertuig en niet speciaal ontworpen voor mindervaliden. Op de website wordt zelfs promotie gemaakt met de snelheid die het voertuig kan ontwikkelen. M.i. is er ook over de douanetariefindeling van het goed (8712 0080) weinig tot geen discussie mogelijk.

Mr. ??? was van mening dat het ging om een echt mindervaliden voertuig die inderdaad onder tariefpost 8713 vallen met 0 % invoerrechten en 6 % BTW. M.b.t. de indeling van het voertuig in het douanetarief kan ik verwijzen naar bijgevoegde toelichtingen over het aanvragen van een bindende tariefinlichting ( aanvraag enkel schriftelijk mogelijk in Brussel) indien U hierover toch uw twijfels zou hebben of blijven behouden.

Nu zou het toch kunnnen zijn dat de door U bij de invoer betaalde BTW bij de douane, voor gehele of gedeeltelijke terugbetaling vatbaar is onder bepaalde omstandigheden en bepaalde voorwaarden en dit als gevolg van uw handicap. Dit is evenwel een volledig binnenlandse BTW-aangelegeheid waarvoor U best inlichtingen kunt inwinnen bij uw plaatselijke BTW-controle of U al of niet voor dit goed aan de voorwaarden kunt voldoen.

Steeds bereid tot verder overleg.

Iemand met een handicap mag dus fiets rijden MAAR hij mag niet vooruit gaan, dit is dus echt te belachelijk voor woorden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#55 Bericht door toy »

Over het snelheidsrecord met een ligfiets zie de website van M5 daar staan de tijden : http://www.m5-ligfietsen.nl/main.php?sN ... edstrijden

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#56 Bericht door Wouter D »

dat zijn de records van M5, waar zijn de andere?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

#57 Bericht door toy »


Gesloten