Misschien een beginner ;-)

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#61 Bericht door Bozzl »

Koendert schreef:Een klein misverstandje is in je samenvatting geslopen en dat is dat 20" wielen zorgen voor een nerveuse fiets. Dat is onjuist. Wel is zo dat fietsen met 20" wielen vaak ook een kleinere wielbasis hebben, deze wielbasis zorgt voor een belangrijk deel voor de wegligging. Er zijn zat 20" wielen fietsen die een minder nerveuse wegligging hebben. Ik noem de Nazca fiero of een Challenge Mistral en niet te vergeten de snelle Optma Stinger. En ook de Hurri tour versie is al een stuk minder nerveus dan de sport ( standaard) versie.
Aha, bedankt voor de rechtzetting...

Amai, ik heb hier al veel bijgeleerd... Allemaal al bedankt, hé!!!
Nobody's perfec

Gast

#62 Bericht door Gast »

Bozzl schreef:Amai, ik heb hier al veel bijgeleerd...
Nee, je wéét àl veel, maar je hebt nog niets geleerd.
Je moet nog leergeld betalen en die betaal je bovenop de prijs van je nog te kopen ligfiets.
Pas dan heb je bijgeleerd.
Daarna blijven 3 mogelijkheden om over na te denken bij de ochtendlijke koffie : je bent blij met wat je vanaf het eerste moment hebt gekozen en houdt dat tot in de verre toekomst, je wisselt naar iets anders en blijft wisselen zonder ooit tot een compromis te komen, zoniet haak je definitief af met een onfrisse kater tot gevolg.
Alleen de eerste zijn de meest gelukkigen. Hun koffie smaakt het best.

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#63 Bericht door Bozzl »

Patrick Pevenage schreef:
Bozzl schreef:Amai, ik heb hier al veel bijgeleerd...
Nee, je wéét àl veel, maar je hebt nog niets geleerd.

Alleen de eerste zijn de meest gelukkigen. Hun koffie smaakt het best.
Amai... ne purist ;-) ;-)
"weten: kennis hebben van"
"leren: bedrevenheid, kennis verwerven in"

Mijn koffie smaakt nu al heel lekker... 'k zal laten weten of hij nog zo goed is nadat ik wat meer geleerd heb, met mijn toekomstige ligfiets.. ;-)
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#64 Bericht door Bozzl »

Zo heel snel bekeken, vind ik de Nazca Fuego een mooi fietske.... ;-)
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#65 Bericht door ZesPak »

Bozzl schreef:Zo heel snel bekeken, vind ik de Nazca Fuego een mooi fietske.... ;-)
true, nazca fuego *kwijl*¨ =P~
Maar die zul je nog niet vinden op de 2de hands markt.
Nieuw issie rond de 1800€ "basis".
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#66 Bericht door Edje »

Staat momenteel een Stinger aan een heel redelijke prijs te koop op plasa.

Met deze fiets heb je misschien geen rekening gehouden, heb er zelf een wil hem voor gen geld meer kwijt, het is mijn slecht weer fietske waar ik dus hier in het belgische veel mee rij he ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#67 Bericht door Edje »

Er staat momenteel een Stinger aan een heel redelijke prijs te koop op plasa.

Met deze fiets heb je misschien geen rekening gehouden, heb er zelf een wil hem voor gen geld meer kwijt, het is mijn slecht weer fietske waar ik dus hier in het belgische veel mee rij he ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#68 Bericht door Bozzl »

Amai, de prijzen van de tweedehands zijn ook niet mis... leg een beetje bij en je hebt een nieuwe!
En trike likt mij nochthans ook wel wat...
Pfff, nie makkelijk kiezen!

BTW: hoe zit dat met ligfietsen en onverhard? Niet het type tochtjes die mijn zoon soms maakt met zijn MTB, naderhand onherkenbaar door een laag modder, maar verharde zandwegels, grintpaden...
Is dat even doenbaar als met elke andere fiets?
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
Bozzl
Neo Prof
Berichten: 229
Lid geworden op: vr 29 sep 2006, 19:42
Postcode: 9240
Fiets: Pioneer
Locatie: Zele
Contacteer:

#69 Bericht door Bozzl »

Edje schreef:Er staat momenteel een Stinger aan een heel redelijke prijs te koop op plasa.

Met deze fiets heb je misschien geen rekening gehouden, heb er zelf een wil hem voor gen geld meer kwijt, het is mijn slecht weer fietske waar ik dus hier in het belgische veel mee rij he ;-)
Idd... nog eentje voor mijn vergelijkingstabelletje ;-)
Kan ik daar mijn Ortliebtassen op kwijt?
En is de zithouding niet te sportief (wil graag redelijk rechtop kunnen zitten, vooral in 't begin blijkt dat makkelijker, las ik...)
Nobody's perfec

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#70 Bericht door Edje »

Hij kan van 28° tot 21° op het laagste vind ik hem tofste rijden, doe er al de boodschappen mee, dus in het boerenverkeer lukt het ook best, stad is uitkijken maar denk dat dat met iedere fiets is ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

#71 Bericht door Gast »

:(
Laatst gewijzigd door Gast op di 26 aug 2008, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bak
Junior
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 13 aug 2006, 12:14
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Haarlem, NL
Contacteer:

#72 Bericht door Bak »

Een collega van mij reed tijdens een proefrit met een Hurricane bewust de dijk af (door het gras dus, niet het fietspad af :lol: )
Ik zelf pieker daar niet over, het is dus ook maar net wat je zelf durft...
"Think outside the bun"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#73 Bericht door Edje »

Kries schreef:[quote="Bozzl"
BTW: hoe zit dat met ligfietsen en onverhard? Niet het type tochtjes die mijn zoon soms maakt met zijn MTB, naderhand onherkenbaar door een laag modder, maar verharde zandwegels, grintpaden...
Is dat even doenbaar als met elke andere fiets?
Als je verharde zandwegen en grintpaden bedoeld is daar inderdaad op te fietsen, het mag zelfs ietsje meer zijn, heb ik ondervonden tijdens het HPV weekend, waar ik Marc nog steeds dankbaar voor ben, hij leidde ons door wat ik dacht onberijdbare wegen, EN het was inderdaad allemaal best te doen, enkel die klimmekes in zijn streek waren me net iets te veel, dat heb je dan weer als je fiets afgestelt staat op platte wegen he :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

#74 Bericht door paulheyndrickx »

Bozzl schreef:
BTW: hoe zit dat met ligfietsen en onverhard? Niet het type tochtjes die mijn zoon soms maakt met zijn MTB, naderhand onherkenbaar door een laag modder, maar verharde zandwegels, grintpaden...
Is dat even doenbaar als met elke andere fiets?
't is mijn ervaring dat grindweggetjes en 20 '' wieltjes niet zo goed samengaan. Ik heb in het verleden meer dan eens het grind van dichtbij gezien en - nog veel erger - gevoeld omdat het voorwiel van de optima cheetah of sparta piraeus zich ingroef en de fiets alle spoor kwijt raakte. Met de waw is dat geen probleem want die staat op 3 wielen en houdt zijn spoor.

Gebruikersavatar
ZesPak
Neo Prof
Berichten: 206
Lid geworden op: di 15 aug 2006, 23:38
Postcode: 9120
Fiets: Nazca Pioneer
Locatie: Melsele
Contacteer:

#75 Bericht door ZesPak »

paulheyndrickx schreef:
Bozzl schreef:
BTW: hoe zit dat met ligfietsen en onverhard? Niet het type tochtjes die mijn zoon soms maakt met zijn MTB, naderhand onherkenbaar door een laag modder, maar verharde zandwegels, grintpaden...
Is dat even doenbaar als met elke andere fiets?
't is mijn ervaring dat grindweggetjes en 20 '' wieltjes niet zo goed samengaan. Ik heb in het verleden meer dan eens het grind van dichtbij gezien en - nog veel erger - gevoeld omdat het voorwiel van de optima cheetah of sparta piraeus zich ingroef en de fiets alle spoor kwijt raakte. Met de waw is dat geen probleem want die staat op 3 wielen en houdt zijn spoor.
klopt, hier hetzelfde verhaal, bij ons in de buurt (beveren-vrasene) liggen er veel wegen open. Mijn vriendin haar 2x20" heeft het daar beduidend moeilijker meer dan ik met 2x26". Verder is het inderdaad een kwestie van gewoonte, schuiven doe je toch op een gegeven moment, de vraag is: kan je je evenwicht houden?
Nazca Pioneer
I don't get lost all the time, I investigate alternative destinations.

Plaats reactie