HP Velotechnik Street Machine gezocht om te testen

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

HP Velotechnik Street Machine gezocht om te testen

#1 Bericht door asqr »

Hallo,

Ik ben serieus aan het nadenken over het kopen van een ligfiets voor mijn woon-werk + vele andere dingen die met een fiets gedaan worden. Dus na Cycle Vision in Nederland waar ik vele modellen heb kunnen testen is mijn oog op HP V gevallen voor het comfort en de degelijkheid van het materiaal. De Street Machine voelde iets aangenamer aan dan de Speedmachine maar dat was natuurlijk niet helemaal objectief aangezien de fietsen eigenlijk niet exact konden afgeregeld worden op mijn maten...Dus dacht ik nog eens op mijn gemak in een winkel de beide fietsen naast elkaar te testen.

Blijkt nu na enige contacten met ligfietswinkels die ik ken (De ligfiets, Tim Biesemans te Kapellen, A-Bikes te Leuven en Pro-Fitness in Heusden) dat ik de Street Machine nergens kan testrijden...ik denk wel dat iedereen hem kan krijgen indien ik hem wil kopen, maar 2500 euro voor een fiets die "normaalgezien wel goed zou moeten zijn"...dus toch liefst een beetje testen en voelen en nog eens bekijken enz.

Nu is mijn vraag of iemand van jullie weet of er een winkel is die wel de Street Machine te testen heeft staan om te testrijden
ofwel
of iemand die zelf een Street Machine (Gte) heeft, eventueel zo gastvrij zou willen zijn om mij die te laten testen (mits enige vergoeding/huur zoals gewoon is in een ligfietswinkel natuurlijk).

Alvast bedankt !

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#2 Bericht door Edje »

den Tim heeft er eentje in dienst :wink: www.tim.be
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#3 Bericht door eeuwige reiziger »

Als ik me niet vergis, heeft Dimitri (alias Pinguin op dit forum) zich een HP Streetmachine gekocht. Eentje met Rohloff zelfs. Of was het een Speedmachine ook alweer?

Anders gewoon even de auto in of trein op richting Duitsland?

Er staat trouwens een Streetmachine te koop:

http://www.hpv.org/shop/gebraucht/kontakt.php?num=1227

Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

#4 Bericht door asqr »

Edje schreef:den Tim heeft er eentje in dienst :wink: www.tim.be
ha, ik zal het nog eens navragen, volgens mij had hij gezegd dat hij enkel de Speedmachine had staan...

Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

#5 Bericht door asqr »

eeuwige reiziger schreef:Als ik me niet vergis, heeft Dimitri (alias Pinguin op dit forum) zich een HP Streetmachine gekocht. Eentje met Rohloff zelfs. Of was het een Speedmachine ook alweer?

Anders gewoon even de auto in of trein op richting Duitsland?

Er staat trouwens een Streetmachine te koop:

http://www.hpv.org/shop/gebraucht/kontakt.php?num=1227
Bedankt voor de info, ik zal Pinguin proberen te bereiken.

Voor Duitsland, ik heb inderdaad 2 adressen nabij Koln maar dat is toch weer gemakkelijk 460 km heen-weer en de trein is ook niet goedkoop. Indien ik niets anders vindt, dan naar ginder...

en trouwens ook bedankt voor de link met de Street Machine

Gast

#6 Bericht door Gast »

Beste asqr,

Ik heb geen street machine gekocht maar wel een speedmachine. Van Hp ben ik uiterst tevreden, de fiets is tot in het kleinste detail fijn en doordacht afgewerkt. Voor woon-werk vind ik de speedmachine ideaal. Het is een goeie combinatie tussen snelheid en gebruiksgemak (spatborden, bagagedrager, SON en degelijke verlichting, rohloff). Zelf heb ik de Street Machine getest maar ik vind hem meer iets voor de wereldreiziger en voor iemand die uren op de fiets zit. Het onderstuur is comfortabel, doch moeilijker om op te stappen in vergelijking tot mijn speedmachine. Mijn kruissnelheid ligt zo rond de 32km/u en dat is iets teveel voor de street machine denk ik. Ik heb gekozen voor Rohloff voor het schakelgemak en laag onderhoud maar ik ben toch vrij gefocused op snelheid en ben wel nieuwsgierig om mijn fiets even van derailleur te voorzien om het verschil eens te testen. Tim heeft inderdaad een rode speedmachine staan met dualdrive en geen streetmachine (toch de laatste keer ik bij hem ben geweest.) Indien je toch een streetmachine wilt testen kun je misschien eens horen bij onze noorderburen bvb Elan ligfietsen of de liggende hollander.
Het stuurgedrag van de speedmachine is in het begin wel moeilijker dan bvb de grasshopper of de street machine maar de rechtuitstabiliteit is doorslaggevend op hogere snelheid. Uiteindelijk ga je hier geen behendigheidparcours mee doen maar wel rechtdoor rijden. Het iets moeilijker sturen van de speedmachine doet je wel twijfelen na een test, dat had ik ook. Zorg ervoor dat je een test kunt doen van minstens 1u. Na een weekje speedmachine ben je volledig vertrouwd met het aero stuur. Na 4 maand fietsen ben ik nog steeds 100% tevreden over mijn keuze. Ik heb er dan ook bijna een jaar over gedaan om te kiezen :-)

Let op, ik probeer je geen speedmachine te verkopen, ik vertel enkel mijn ervaringen. Voor woon-werk lijkt de street machine comfortabel maar voor mij zou hij snel tegenvallen kwa snelheid en opstapcomfort.

Veel succes met de zoektocht,

Dimitri

Gebruikersavatar
asqr
Nieuweling
Berichten: 22
Lid geworden op: do 06 jul 2006, 0:09
Postcode: 1000
Fiets: Speedmachine
Locatie: Brussel
Contacteer:

#7 Bericht door asqr »

Bedankt voor de info Dimitri-Pinguin,

Ik zal nog moeten zoeken dan om de street machine uit te testen. Ik heb inderdaad nog eens gechekt met Tim en heeft enkel de speedmachine...

Ik houd jullie op de hoogte van mijn uiteindelijke keuze !

Alistair

Plaats reactie