aspirant ligger

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
marini
ploegleider
Berichten: 2406
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
Postcode: 2610
Fiets: carbonlowracer
Locatie: antwerpen,wilrijk
Contacteer:

#16 Bericht door marini »

als je rugproblemen hebt gehad moet je wel verschillende stoelen proberen, zoveel ruggen zoveel stoelen zijn er vrees ik. en de een zit beter dan de andere.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....

Gast

#17 Bericht door Gast »

Overtuigd ben ik nog steeds niet maar goed dat zal vooral aan mezelf liggen als vastgeroeste " bukker". Het entoesiasme bij jullie is duidelijk !
Als het zonnetje er regelmatiger doorkomt zal ik enkele ligfietsmodellen uitproberen en beslissen of ik me nu horizontaal over de fiets- en andere paden zal voortbewegen in de toekomst.

In ieder geval bedankt voor de reacties en nog veel fietsplezier! \:D/

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#18 Bericht door eeuwige reiziger »

ikke schreef:Mijn laatste exploot met mijn WT waren de Highlands . Toen beklom ik trekkend en sleurend een helling van 20% "six miles long". IK karde toen al op het kleinst mogelijk verzet en zwalpte links en rechts over de baan.Maar boven ben ik geraakt ! Eerlijk gezegd vrees ik dat dit met een ligger niet lukt. Op een bukker kan je nog eens op de trappers staan . Ook het verder duwen van een ligfiets lijkt me onhandig. OF ben ik zo vastgeroest in een" bukhouding" :lol:
Ik denk dat je steile hellingen het best "temt" met een trike. Met een dergelijke ligger heb je geen evenwichtsproblemen en kun je rustig trappend de helling op. Bijkomend voordeel is ook de stabiliteit bij de afdalingen. Geen gevaar op valpartijen. Daarnaast is het comfort een stuk hoger dan bij een trekfiets.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#19 Bericht door Proes »

@ikke: Bij Tim Biesemans (Kappellen) vind je de Speedmachine.
http://www.hpvelotechnik.com/produkte/spm/index_e.html

Het zitje van deze fiets kan naar alle kanten afgesteld worden zodat je steeds een prima houding kan vinden voor je rug.
Je kan daar gerust een testrit maken denk ik!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

tom
Kopman
Berichten: 546
Lid geworden op: vr 09 dec 2005, 1:57
Postcode: 0000
Fiets: Baron 1142, Stinger 204, Quest 67, Minerva,
Contacteer:

#20 Bericht door tom »

RUGKLACHTEN!

Wat onder mijn berichtjes staat is echt gebeurd!
De eerste 1000 km reed ik nog zonder spd en zetten aan roodlichten nog één of twee voeten aan de grond. Nu niet meer met spd. Relaxer wachten van mijn voeten in de kliks te laten en een hand op de grond te houden en zo kan ik veel sneller starten dan bukkers. Ik rij met een Optima Baron met extra hoofdsteuntje.

Aan het uitwijken hahahahhahaa
Toen (zonder spd) is het me overkomen van aan een rood licht in slaap te vallen en werd wakker door de zucht van een vrachtwagen. hahahhahahaaa
Als da geene goede reklam is voor ligfietszeteltjes van optima in een lighoek van 20° weet ik het ni meer zenne. :wink:
Help de kids van [url]http://www.bouwspeelpleindam.be[/url]
Iedereen en iedere vorm van hulp is welkom.

Gast

#21 Bericht door Gast »

tom schreef:... aan een rood licht in slaap te vallen en werd wakker door de zucht van een vrachtwagen. hahahhahahaaa
Hopelijk hoor je nooit de 'schreeuw' van een vrachtauto. Dan zul je er wel niet om lachen, en zullen we er waarschijnlijk ook niets meer over vernemen.

Plaats reactie