twijfelende beginner

Informatie en advies voor kandidaat ligfietsers of beginners
Gesloten
Bericht
Auteur
soechie
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 18 jul 2005, 22:24
Fiets: Azub Max Evo1
Locatie: Leuvense
Contacteer:

twijfelende beginner

#1 Bericht door soechie »

Hallo,
ik ben al enkele jaren het ligfietsen van op een afstand aan het volgen. Elk jaar huren we met enkele vrienden wel eens een ligfiets. September ll. heb ik zo 70 km vlot afgelegd op een hurri ... vermits ik de enige was met meerdere ligfietsdagen in de benen kreeg ik zo'n laag ding mee, en dat is bevallen. Ondertussen weet ik een optima stinger te koop staan.
Wat me tot nu toe altijd heeft tegengehouden om een ligfiets te kopen is het sociale aspect. Alleen op pad ok, maar in groep is dat natuurlijk veel leuker.
Ik heb enkele vragen:
Wat zijn jullie ervaringen met een stinger?
Wat zijn de ervaringen in het verkeer met een hurri, stinger of van vergelijkbare zithoogte?
En dan de belangrijkste : zijn er hier liggers uit het leuvense of omstreken die regelmatig recreatief toeren?

Soechie

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: twijfelende beginner

#2 Bericht door Ward De Meyer »

soechie schreef:Hallo,
ik ben al enkele jaren het ligfietsen van op een afstand aan het volgen. Elk jaar huren we met enkele vrienden wel eens een ligfiets. September ll. heb ik zo 70 km vlot afgelegd op een hurri ... vermits ik de enige was met meerdere ligfietsdagen in de benen kreeg ik zo'n laag ding mee, en dat is bevallen. Ondertussen weet ik een optima stinger te koop staan.
Wat me tot nu toe altijd heeft tegengehouden om een ligfiets te kopen is het sociale aspect. Alleen op pad ok, maar in groep is dat natuurlijk veel leuker.
Ik heb enkele vragen:
Wat zijn jullie ervaringen met een stinger?
Wat zijn de ervaringen in het verkeer met een hurri, stinger of van vergelijkbare zithoogte?
En dan de belangrijkste : zijn er hier liggers uit het leuvense of omstreken die regelmatig recreatief toeren?

Soechie

Hey,

Ik heb zowel een stinger als Hurricane gehad maar wegens omstandigheden heb ik mijn stinger met pijn in het hart moeten wegdoen.
De stinger rijdt relaxter dan de Hurricane doordat zijn zwaartepunt en wielbasis verschillend zijn. In het verkeer kan je goed weg met een stinger of hurricane. Que zithoogte zijn ze te vergelijken.

De stinger bestaat in twee uitvoeringen, EX en BLUE. Het grootste verschil is dat de EX met hydraulische remmen is uitgevoerd en de BLUE met mechanische. Ik zou je aanraden om voor hydraulische te gaan.

Oja, ik ben nu zelf ook terug op zoek naar een stinger want eenmaal je erop hebt gezeten wil je niets anders meer.(buiten een velomobiel natuurlijk in mijn geval)

Ward
Optima Stinger EX met Aeropunt

Gebruikersavatar
sven.magnus
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 0:43
Fiets: Challenge Focus
Locatie: Muizen
Contacteer:

Leuvense liggers

#3 Bericht door sven.magnus »

Souchie,

Ik ben van plan om zeer binnenkort een ligfiets te kopen, ik woon in Heverlee, dus dan zijn we toch al met twee in Leuven.
We zijn met meer, want ik zie regelmatig een ligfietser voorbijsnorren en vorige week stond er een te koop in Leuven ook, het is een kwestie van elkaar te vinden natuurlijk.

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

#4 Bericht door WFvN »

Qua hoogte vind ik het totaal geen probleem.
Ik heb Baron gereden, ik heb Alleweder gereden, ik rijd nu Fujin en Versatile. Allen lage ligfietsen waarbij de Versatile en Alleweder nog weer een flink stuk lager zijn dan de Hurri. Geen bezwaar wat mij betreft maar bedenk wel dat dit een ervaringskwestie is. Wat ik ervaar, kan een ander op een totaal andere manier ervaren!

Maar ik gebruik m'n fietsen dus ook gewoon in het stadsverkeer e.d.

Fiets je samen met iemand op een bukker dan is het wel minder handig hoewel echt niet onmogelijk.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

soechie
Supporter
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 18 jul 2005, 22:24
Fiets: Azub Max Evo1
Locatie: Leuvense
Contacteer:

Stinger

#5 Bericht door soechie »

:D Ben gisteren de stinger gaan ophalen bij onze noorderburen.

Ward, ondanks dat hij naast de fiets greep was ook mee. Hierdoor heb ik meteen ook een aangename kennismaking gehad met een forumlid.

Vanavond heb ik eerst wat versnellingen zitten afregelen en een eerst tochtje gemaakt van een 15 tal km.'t is wel wennen zo laag bij de grond.
Wat me mee valt is dat heuvels oprijden niet trager gaat dan met mijn trekkingfiets bij een vergelijkbare krachtinspanning.
Een ander meevaller waren enkel meters kinderkopjes aan boven de 30km/u, wel wijselijk van de remmen gebleven. En ook heb ik al enkele km met de klikpedalen gereden.
Ik merk wel dat ik nog vele km zal nodig hebben voor alles vlotjes loopt.Ik kan me best voorstellen dat onverwachte omstandigheden wel eens wat roet in het eten kan komen strooien.

Johan

Gebruikersavatar
Johan Clerx
General Manager
Berichten: 3123
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 11:05
Postcode: 3690
Fiets: Quest 300
Locatie: Zutendaal
Contacteer:

#6 Bericht door Johan Clerx »

Proficiat met je aankoop. Wardje zal nu wel een beetje sip kijken, maar dat gaat wel over ... :lol:

Ward De Meyer
catering
Berichten: 1661
Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
Postcode: 2930
Fiets: Stinger
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

#7 Bericht door Ward De Meyer »

Johan Clerx schreef:Proficiat met je aankoop. Wardje zal nu wel een beetje sip kijken, maar dat gaat wel over ... :lol:
Ik moet eerlijk toegeven dat het wel wat pijn deed om zo'n mooie stinger aan je neus voorbij te zien gaan, maar langs de andere kant hebben we hopelijk weer een tevreden ligfietser bij, die mee op toertocht gaat. Hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Ik ben nu zelf terug als een gek aan het zoeken achter een stinger, dus we vinden er wel iets op...
Optima Stinger EX met Aeropunt

jorvik
Neo Prof
Berichten: 150
Lid geworden op: vr 10 sep 2004, 11:59
Postcode: 2000
Fiets: hurricane
Locatie: antwerpen
Contacteer:

#8 Bericht door jorvik »

Soechie,

Een tijdje geleden stond er een vraag op ligfiets.net van een meisje dat ligfietsers zocht in het leuvense. Daar kwam toen de volgende reactie op:

http://www.ligfiets.net/markt/index.php3?soort=maatje

je moet maar eens contact opnemen als je nog vriendjes zoekt in leuven om te gaan fietsen.

Succes!
jan

Gesloten