nasca gaucho

Meld hier als je fiets gestolen is.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

nasca gaucho

#1 Bericht door Wouter D »

een klant van de ligfiets is zijn gaucho gestolen in Gent, hij vindt em te koop op het net. als hij reageert, blijkt hij net te zijn verkocht. balen toch?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
BartV
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 15:56
Postcode: 3001
Fiets: Challenge Seiran 26 met onderstuur
Locatie: Heverlee
Contacteer:

Re: nasca gaucho

#2 Bericht door BartV »

Dat is inderdaad wel balen.
Ik vermoed dat het de Gaucho is die een dikke week geleden nog op 2dehands.be te koop stond.
Ik heb de verkoper toen nog gecontacteerd met enkele vragen, maar die kon er niet op antwoorden vermits hij zei tweedehands fietsen te kopen en verkopen als hobby.
Is de dief niet op een of andere manier te achterhalen? De verkoper moet hem toch van iemand gekocht hebben...

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: nasca gaucho

#3 Bericht door paulheyndrickx »

spruitje schreef:een klant van de ligfiets is zijn gaucho gestolen in Gent, hij vindt em te koop op het net. als hij reageert, blijkt hij net te zijn verkocht. balen toch?
Als de verkoper niet de dief is dan is hij heler. Sowieso signaleren aan de politie zou ik denken.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: nasca gaucho

#4 Bericht door Wouter D »

hebben ze gedaan, maar als ik het goed heb, waren ze te laat.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: nasca gaucho

#5 Bericht door KarelJ »

Inderdaad rot!

Zelfs als ze te laat zijn, de verkoper moet kunnen bewijzen dat hij die fiets gekocht heeft van iemand en verkocht heeft aan iemand (vandaar dat ik sinds mijn fiets vorig jaar gestolen werd bij aankoop/verkoop van fiets telkens een klein contractje/overeenkomst opmaak -> zo'n overeenkomst in 2-voud is altijd nuttig voor beide partijen).

Ik zou toch blijven aandringen bij de politie om hier werk van te (mogen) maken...

KarelJ
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 9:30
Postcode: 9800
Fiets: Ice Sprint X
Locatie: Deinze
Contacteer:

Re: nasca gaucho

#6 Bericht door KarelJ »

aanvullend:

Bij verkoop via internet is er toch altijd een spoor (account op 2de hands site waarmee gereageerd is, of e-mail adres van persoon die gereageerd heeft, of tel nummer, ...)
Als de politie wil (of meestal als de procureur wil), dan kan er echt wel achterhaald worden wie de fiets aan deze verkoper verkocht heeft.
Ook de huidige eigenaar moet volgens mij kunnen bewijzen dat hij de fiets gekocht heeft, anders heeft hij gewoon een gestolen fiets in bezit en kan deze in beslag genomen worden.
Blijven aandringen op onderzoek!!!

fietserik
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: vr 29 jun 2012, 9:25
Contacteer:

Re: nasca gaucho

#7 Bericht door fietserik »

KarelJ schreef:aanvullend:

Ook de huidige eigenaar moet volgens mij kunnen bewijzen dat hij de fiets gekocht heeft, anders heeft hij gewoon een gestolen fiets in bezit en kan deze in beslag genomen worden.
Blijven aandringen op onderzoek!!!
Het helpt als je een aankoopbewijs hebt waar eventueel een serienummer op staat. En als de politie je aangifte niet wil behandelen meteen een advocaat inschakelen, ze hebben namelijk een verplichting tot opname aangifte. Wat nog niet hetzelfde is als de dief (of heler) in de kraag vatten. Het is namelijk niet de politie maar de procureur die bepaald of er vervolging ingesteld word.
Wie tijd heeft om dit te lezen zou beter gaan fietsen.

Plaats reactie