Fietsvergoeding afpakken is ook stelen

Meld hier als je fiets gestolen is.
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#16 Bericht door Proes »

Peter .... op onderwijzers moet je echt niet jaloers zijn.

Mijn vrouw is een regentes (Nederlands, Engels).
Ik weet 1 ding, voor geen geld ter wereld wil ik ruilen!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#17 Bericht door eeuwige reiziger »

Duckjibepete schreef:Auto? Vergoeding? Als het héél slecht weer is en ik ben met de fiets dan mag ik met een camionet naar huis als ik het eerst vriendelijk ga vragen aan de bazin :lol: Jullie weten niet hoe verwend jullie zijn!
Mijn vrouw staat sinds oktober ook in het onderwijs, ze heeft ook in de privé gewerkt en is zelfstandige geweest, praat daar dan eerst maar eens mee! Iedereen die een GPB-cursus volgt weet waarom hoor!
Leg het ons dan even uit, daar ik, als leraar, dat helemaal niet weet. In het onderwijs krijgen we helemaal geen bedrijfswagen, geen tankkaart, geen bijkomende vergoeding voor dit en dat, geen groepsverzekering, geen gsm, geen laptop, geen kledingvergoeding, geen maaltijdcheques, enzovoort. Wie het echt om geld te doen is, die gaat niet in het onderwijs.

Er zijn natuurlijk wel bepaalde leraren die hun baan niet naar behoren doen, omdat ze ernaast nog een ander bijberoep verrichten. Ik ken er zo enkele. Resultaat: na vijf uur doen ze geen klop meer voor school en dat is ook te merken aan de kwaliteit van hun lesgeven. Na de bel haastten ze zich de school uit om geld te verdienen in hun bijberoep. Nu wil ik geen steen gooien, maar een aantal technische leraren zijn in dat bedje ziek.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#18 Bericht door Edje »

Wel eeuwige hier verstaan we elkaar weer, een vriend van mij zetelt in een kokschool in de eindjury. Nu als je ziet hoe de kwaliteit in sommige jaren achteruit gaat moet ik je gelijk geven. In de horeca scholen is het wel een pest dat vele leraren na hun uren nog enkele feesten afwerken in bijberoep zelfs met leerlingen van de school als hulp :? en inderdaad de basis kennen ze zelfs soms niet meer. MAAR de leerlingen die gaan helpen hebben wel geen moeite om te passeren :?
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gast

#19 Bericht door Gast »

Denk dat we beetje aan het afwijken zijn ... :wink:

Gast

#20 Bericht door Gast »

Een fietsvergoeding ontnemen is niet stelen. Het blijft nog altijd een cadeau van de regering, zoniet een cadeau van je werkgever, zelfs al staat dit zogenaamde 'recht' in een of andere wettekst.

Als ik lees dat het 130 euro per maand opbrengt, of dat een Versatile op nog geen 2 jaar afbetaald geraakt, dan mag je dat van mij best kwijtspelen. Dat is pas diefstal en je kunt daar voor mijn part van denken wat je ervan wilt.
Je dacht toch niet dat dit gaat blijven duren! Ik noem dat uitwassen. Je krijgt geld op last van mijn kap en mijn belastingsgeld want ik krijg niets, niente, de ballen. Het enige wat ik moet doen is betalen.

Allez, vooruit, stamp er maar op los.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#21 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Als ik lees dat het 130 euro per maand opbrengt, of dat een Versatile op nog geen 2 jaar afbetaald geraakt, dan mag je dat van mij best kwijtspelen. Dat is pas diefstal en je kunt daar voor mijn part van denken wat je ervan wilt.
Bruno's opmerking heb je, dunkt me toch, wel wat verkeerd begrepen. Hij merkte immers op dat zijn investering na twee jaar velomobielen nu begint op te brengen: een auto minder (dus geen kosten meer voor brandstof, verzekering, onderhoud en wat-weet-ik-nog-allemaal) en een fietsvergoeding. Dit samen zorgt voor dat gunstige plaatje. Niet de schamele fietsvergoeding van 0,16 euro/km op zich.

Gast

#22 Bericht door Gast »

Daar komt het nu juist op neer. Een groot deel, zoniet het overgrote deel van de Belgen moet er blijkbaar voor zorgen dat een ander op zijn werk geraakt. Die moet er ook voor betaald worden en hij moet er zéker nog aan verdienen bij, ongeacht of hij nu komt met de fiets zoniet met een auto die gesponsord wordt.
Ondertussen moeten degenen die belastingsgeld betalen voor een ander zijn verplaatsingskosten er maar zelf voor zorgen dat ze op hun werk geraken op hun eigen kosten.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#23 Bericht door Proes »

Patrick Pevenage schreef:Ondertussen moeten degenen die belastingsgeld betalen voor een ander zijn verplaatsingskosten .....
Die mensen betalen geen belastingsgeld voor een "ander" maar voor zichzelf. Zoiets heet verkeersbelasting en dat bedrag is bijlange na niet voldoende om de milieuschade te compenseren die die auto aanricht.

Mensen met een fiets mogen best gestimuleerd worden!
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

Gast

#24 Bericht door Gast »

Mijn verkeersbelasting gaat bijlange niet naar uw fietsenvergoeding. Die wordt uit een andere kas betaald. En die moet ook gevuld worden want die is constant leeg.
Maar goed, ik heb er al spijt van dat ik mijn mening geformuleerd heb. Ik stop ermee want ik word er alleen ambetanter van.

Gebruikersavatar
Proes
chauffeur
Berichten: 1091
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 21:37
Postcode: 2050
Fiets: M5-Highracer
Locatie: Antwerpen (Linkeroever)
Contacteer:

#25 Bericht door Proes »

Je moet geen spijt hebben dat je je mening hebt geformuleerd.
Daar heb je altijd recht op ook al hebben sommigen een andere mening.
Daar dient een forum toch ook een beetje voor, nietwaar?

Ik krijg helemaal trouwens geen fietsvergoeding.
Ik sta elke dag met mijn bmw in de file naar mijn werk te rijden en verslind brandstof zoals de meeste mensen.
Mijn wagen is voor 90% van de tijd met 1 persoon gevuld (ik dus) en ik kan lekker kwistig zijn want mijn werkgever betaald mijn brandstof, banden en noem maar op.

Ik vind daarom gewoon dat fietsers best mogen gestimuleerd worden om naar hun werk te komen en de auto te laten staan .... dit komt mileu en Kyoto norm alleen maar ten goede en helpt het file probleem dat ook erg veel kost.
Stimulatie wil voor mij zelfs niet eens zeggen dat je geld moet uitgeven.
Na 8 jaar Challenge nu toch eindelijk mijn eigen M5 carbon High-racer :-)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#26 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Mijn verkeersbelasting gaat bijlange niet naar uw fietsenvergoeding. Die wordt uit een andere kas betaald. En die moet ook gevuld worden want die is constant leeg.
Maar goed, ik heb er al spijt van dat ik mijn mening geformuleerd heb. Ik stop ermee want ik word er alleen ambetanter van.
De overheidsfinanciën van de federale overheid zijn een van de minst transparante van de ons omringende landen. Daarenboven worden ze niet geïnd en ook weer uitgegeven binnen de respectievelijke diensten en/of ministeries. In België wordt alles in één grote pot gegooid en daarna begint men te verdelen: zoveel voor dit ministerie, zoveel voor dat anderen, zoveel dotaties voor de gemeenschappen, zoveel dotatie voor de gewesten, enzovoort.

De fietsvergoedingen van de Vlaamse ambtenaren worden gehaald uit de dotaties die de federale overheid de Vlaamse overheid doorsluist. In de grond van de zaak weldegelijk dezelfde kas dus als waar de autorijders hun accijnzen, BTW en verkeersbelasting in storten. In tegenstelling tot wat u zegt, is de Vlaamse kas echter niet "voortdurend leeg". De Vlaamse begroting is jaar na jaar in evenwicht en ieder jaar heeft men zelfs een overschot. Aldus is de Vlaamse overheid de enige overheidsinstanties in heel België die hierin slaagt: niet de federale overheid, niet de Waalse, niet de Brusselse en niet die van de Franstalige Gemeenschap. Allemaal graven ze putten na putten, met alle gevolgen van dien...

Tot daar de rechtzetting, want ik word er zeker krekelig en "ambetant" van als ik onjuistheden zie staan. Vooral op dat vlak.

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#27 Bericht door eeuwige reiziger »

Patrick Pevenage schreef:Ondertussen moeten degenen die belastingsgeld betalen voor een ander zijn verplaatsingskosten er maar zelf voor zorgen dat ze op hun werk geraken op hun eigen kosten.
In veel gevallen betalen we met z'n allen om het log overheidsapparaat in stand te houden. De moloch van de administratie die miljoenen verslindt. Als men alleen al ziet welke grote kabinetten de federale ministeries hebben met een hele hofhouding aan personeel, dan weet je genoeg dat die armzalige fietsvergoeding maar een onooglijke speldje is in die enorme hooiberg van de Belgische overheidsfinanciën.

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#28 Bericht door Edje »

eeuwige reiziger schreef:
de bakker schreef:willen we een ligfietstocht op brussel organiseren? kunnen we daar met oude banden gooien :twisted:
Ja! Nu nog onze velomobielen in camouflagekleuren schilderen en we kunnen zowaar de ministeries belegeren! :wink:

Afbeelding
:twisted: :twisted: Doeme wist niet dat de gelijkenis zo goed was :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

#29 Bericht door eeuwige reiziger »

Edje schreef: :twisted: :twisted: Doeme wist niet dat de gelijkenis zo goed was :twisted:
Tank ontmoet tank... :wink:

Gefotografeerd toen ik "opstoomde" naar Sint-Laureins om er, samen met "drankennest", de Krekenroute in te rijden. Op dit forum heeft men de Versatile al eens vergeleken met een tank. Toen ik de tank zag bij Balgerhoeke, kon ik het niet laten eventjes te stoppen en een fotootje te nemen...

Gebruikersavatar
Bruno Van den Bussche
Helper
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 31 okt 2003, 20:11
Postcode: 9250
Fiets: Challenge Twister
Locatie: Reigerstraat 7 9250 Waasmunster
Contacteer:

#30 Bericht door Bruno Van den Bussche »

Even verduidelijken.
Mijn fietsvergoeding levert een 800-900 euro per jaar op. Dan zit ik natuurlijk nog niet aan de 6000 euro die mijn Versatile heeft gekost. De rest is het verschil met 2 jaar wel met de auto rijden.
Mocht ik geen fietsvergoeding krijgen, dan zou ik nog een velomobiel kopen. Door niet met de auto te rijden spaar je enorm veel geld uit dat je aan andere hobby's of welzijnswerkers in de derde wereld kan spenderen. In no time heb je je velomobiel terugverdiend.
Bovendien verpest je de lucht niet. 1 op de drie kinderen moet aan een beademingstoestelletje. In elke klas heb ik meerdere leerlingen met astma,... elke bijdrage tot betere lucht is dus meegenomen. We rijden in het meest vervuilde land van europa en wellicht ter wereld rond, stond een tijd geleden in de krant. Daar kunnen we niet fier op zijn. (Verhuizen naar Nieuw-Zeeland dan maar... :?)
En het houdt je fit. Je hoeft niet naar het fitnesscentrum. (Wat ook niet goedkoop is.)
Ik heb een grote bewondering voor de kerels die zo'n voertuig op de markt zetten.
Bruno Van den Bussche

Plaats reactie