binnenkort een interview

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
halepole
Helper
Berichten: 313
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
Postcode: 9860
Fiets: Thys 209
Locatie: Scheldewindeke
Velomobiel: Waw 100
Contacteer:

binnenkort een interview

#1 Bericht door halepole »

In een lokaal krantje de taptoe stond er een zoekertje geplaatst voor een interview
Afbeelding
Nu gaat het hier duidelijk over mij :D en ik zie het wel zitten om eens wat uitleg te geven aan de reporter.
Maar welke zaken zijn nu allemaal interessant om te vernoemen?
Wie heeft enkele tips voor mij.
En misschien kunnen we met enkelen samenkomen voor het interview zodat de mensen zien dat ik niet de enige ben :roll:

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: binnenkort een interview

#2 Bericht door aiai »

Ga eens na of de reporter fietst. Laat hem/haar, en desnoods de fotograaf oid, een proefrondje rijden. 't Schrijft veel beter vanuit eigen ervaring dan vanuit "horen zeggen".

Bedenk van te voren op wie je je richt met je antwoorden. Ik denk dat het goed is om vooral het plezier van het fietsen te omschrijven. Een plezier dat de meeste lezers ook kunnen ervaren en dat ze gegund is (of klink nu te evangelisch ;-).

Denk ook na over de "negatieve" vragen die zeker gesteld worden en bedenk vooraf al wat positieve antwoorden met een kwinkslag (anders bestaat het risico dat je zo betweterig of zelotisch overkomt...). Zichtbaarheid, gevaar, asociaal snel (net als die wielrenners), niet praktisch (nee, een Ferrari of Porsche Cayenne is praktisch. "Ik parkeer sneller dan een Cayenne, ik krijg meer bekijks en aanspraak dan met een Ferrari").

En je kan altijd aangeven dat ik er niet bij ben omdat er een opstopping is ergens op de aller Noordelijkste ring rond Gent, maar dat er dus echt meer van zijn, van die vreemde fietsers ;-)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: binnenkort een interview

#3 Bericht door trikelover »

Vooral oppassen met wat je verteld over snelheden. Want die worden zeer vaak in interviews misplaatst.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: binnenkort een interview

#4 Bericht door aiai »

Voorbeeldje: ik gebruik mijn velomobiel voornamelijk voor woon-werkverkeer en heb over alle gemeten kilometers gemiddeld een 25 km/h gefietst. Kijk, dat klinkt toch heel veilig en rustig?

Dat je met een racefiets of gewone fiets dat gemiddelde bij lange na noet haalt op mijn route, daar hoor de dan niemand meer over ;-) En dat ik in een oude Flevobike Alleweder rijdt en afgelopen januari begonnen ben met fietsen telt dan ook niet mee (weten die mensen het verschil tussen een Quest en een Alleweder en hun prestaties ;-)

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: binnenkort een interview

#5 Bericht door dmd »

Het verhaal dat ik meestal ophang :
- Je kan ermee fietsen door weer en wind (bij regen blijf je droog, maar het is ook lekker warm door de afscherming, minder gevoelig voor tegenwind...)
- Even snel als de koersfiets, maar veel meer comfort (je ligt in een zeteltje) waardoor grote afstanden geen probleem zijn.

Op de vraag of dat niet gevaarlijk is:
- Het is een fiets die zijn rendement haalt langs trekwegen en minder in de stad, en met een grijns op mijn gezicht vertel ik er dan bij dat het de auto's zijn die de fietsen van de baan rijden en niet omgekeerd...

Als kers op de taart begin ik dan over mijn 20 cent per kilometer vergoeding en dat dat onbelast is...

Komt er meestal nog iets over de kostprijs, daarop is mijn antwoord dat ik begrijp dat de aankoop heel duur is, en dat dat komt doordat de fietsen handgemaakt zijn. Door de stijgende brandstofprijzen worden mensen echter bewuster en stijgt de verkoop, er komen dus betere tijden ;-)
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: binnenkort een interview

#6 Bericht door crash-quest-dummy »

kostprijs :
tov outo :
-aanschaf & fietsonderhoud (geen wegentax, brandstof, verzekering, outo onderhoud, ...)
tov fiets :
-er zijn nog fietsen die 6000EUR kosten ...

comfort :
tov outo :
geen files, even snel in de spits, een dak is een optie
tov fiets :
-minder last van neerslag en ijzel
-zadelpijn is een keuze
-sneller

veiligheid :
-ik heb nog nooit een automobiel in gevaar gebracht
-je zit helemaal in je fietshelm
-beter overzicht dan op een bukfiets
-de wegmarkering zijn nog lager en die worden toch ook gezien ?
-elke outo is in verhouding evenveel lichter en kleiner dan een vrachtwagen zoals een velomobiel tov een outo, en niemand die daarover zeurt.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3852
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: binnenkort een interview

#7 Bericht door bicky »


Plaats reactie