artikel elektrische velomobiel
Moderator: Site
- Jeroen
- Junior
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma 31 jan 2011, 15:42
- Postcode: 8450
- Fiets: m5 CHR
- Contacteer:
artikel elektrische velomobiel
Mooi artikel gelezen over de mogelijkheden van een velomobiel op Lowtech Magazine.
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Misschien ook de link of het artikel er bij plaatsen zodat we zelf ook kunnen oordelen.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
- Jan.E
- catering
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
- Postcode: 3520
- Fiets: te veel fietsen om op te noemen
- Locatie: Zonhoven
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Een mooie ophemeling van de waw, maar ik ga mijne quest toch nog wat houden.
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Sterk met de haren getrokken en onvolledig. Een velomobiel die elektrisch aangedreven 45km behaalt is illegaal en zeer gevaarlijk voor onervaren bestuurders. Er gaan te veel velomobielen (volgens mijn informatie vooral waw's) op hun dak de laatste tijd.
Vooral mensen die voor het eerst kennis maken met een velomobiel zou je beter niet om de oren slaan met onrealistische cijfers. Dat doet de velomobiel over het algemeen zeker geen goed.
Vooral mensen die voor het eerst kennis maken met een velomobiel zou je beter niet om de oren slaan met onrealistische cijfers. Dat doet de velomobiel over het algemeen zeker geen goed.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3860
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
in het 2de deel van artikel wordt duidelijk en uitgebreid het wettelijk aspect besproken.
http://www.lowtechmagazine.be/2012/10/h ... -auto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lowtechmagazine.be/2012/10/h ... -auto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3020
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Dat geldt ook voor autobestuurders.rik schreef:Een velomobiel die elektrisch aangedreven 45km behaalt is illegaal en zeer gevaarlijk voor onervaren bestuurders. Er gaan te veel velomobielen (volgens mijn informatie vooral waw's) op hun dak de laatste tijd.
Voor velen zou de max. snelheid van de auto ook beter tot 45 km/u beperkt worden.
- halepole
- Helper
- Berichten: 313
- Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 0:39
- Postcode: 9860
- Fiets: Thys 209
- Locatie: Scheldewindeke
- Velomobiel: Waw 100
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Ik ben ook geen fan van een e-waw, maar dat ze bij de vleet omver knallen is toch ook wel kort door de bocht en aan de haren getrokken. Welke waw's zijn dan omver geknald en welke waren e-ondersteund?rik schreef:Er gaan te veel velomobielen (volgens mijn informatie vooral waw's) op hun dak de laatste tijd.
Ik ben nu ook van mening wie zo snel wil kunnen met de fiets moet het gewoon zelf kunnen trappen.
-
- Public Relations
- Berichten: 985
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
kwa stabiliteit is de waw denk ik nog steeds een van de betere . ik rij daar zeker niet kalm mee en heb die tot nu toe nog maar alleen expres op 2 wielen gekregen
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Je hebt gelijk. Ik wou enkel iets duidelijk maken en dat heeft niet rechtstreeks iets met de waw te maken, maar wel met mensen die onzin verkopen.halepole schreef:Ik ben ook geen fan van een e-waw, maar dat ze bij de vleet omver knallen is toch ook wel kort door de bocht en aan de haren getrokken. Welke waw's zijn dan omver geknald en welke waren e-ondersteund?
Ik ben nu ook van mening wie zo snel wil kunnen met de fiets moet het gewoon zelf kunnen trappen.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- ironpatje
- Helper
- Berichten: 414
- Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:09
- Postcode: 3150
- Fiets: giant tcr
- Locatie: haacht
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
niet alleen een velomobiel is gevaarlijk bij (zeer) hoge snelheden....rik schreef:... Een velomobiel die elektrisch aangedreven 45km behaalt is illegaal en zeer gevaarlijk voor onervaren bestuurders...
ik had hier (en op een paar andere plaatsen) m'n lowracer mert M5 staartpunt te koop gezet....
er kwam een jonge kerel kijken die de fiets wou kopen,
hij vertelde er direct bij dat hij een (electrische) motor zou plaatsen,
volgens zijn berekeningen zou de fiets dan ongeveer 125 km/u (topsnelheid) snel zijn
'k heb die fiets niet willen verkopen aan die gast....
('k zou het mezelf niet vergeven als die daar mee verongelukt)
en ja, ik weet het, hij zal wel iets vinden waarmee hij z'n ding kan doen
een paar weken later heb ik de lowracer verkocht aan een andere jongeman,
die ook al sprak van trapondersteuning.....
'k heb nog gezegd: zie maar dat ge voorzichtig bent....
ben ik nu echt oud aan het worden ????
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
-
- General Manager
- Berichten: 3187
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Eerder verstandig volgens mij!ironpatje schreef:ben ik nu echt oud aan het worden ????
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- Ronnius
- General Manager
- Berichten: 3020
- Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
- Postcode: 9040
- Fiets: Grasshopper FX
- Locatie: Sint Amandsberg
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Dat worden we allemaal.ironpatje schreef:ben ik nu echt oud aan het worden ????
Maar verstandig? ... veel minder.
Maar ehhhh 125 km/u op een fiets
-
- Public Relations
- Berichten: 985
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
bwa da noemen ze natuurlijke selectie
en idd ge begint daar anders tegenover te staan met de jaren .
peis dat dat ni verschilt met in "mijne jongen " tijd de caminos die over de 100 bolden
en idd ge begint daar anders tegenover te staan met de jaren .
peis dat dat ni verschilt met in "mijne jongen " tijd de caminos die over de 100 bolden
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
- NL-ligger
- Public Relations
- Berichten: 886
- Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
- Postcode: 8244AM
- Fiets: Quest
- Contacteer:
Re: artikel elektrische velomobiel
Iemand die op fietsbanden harder gaat dan 60 km/u ( op de openbare weg ) weet niet waar die mee bezig is.
Wat ik heb ondervonden laat het remvermogen van een VM al flink te wensen over bij snelheden van 30 km/u bij bepaalde weersomstandigheden vanwege het beperkte wegcontactoppervlak van de bandjes.
Niemand gooit bredere sloffen dan 50 mm op zijn gestuurde wielen op een VM dus de veilige snelheden die je daarmee kunt beremmen zijn beperkt.
Wat ik heb ondervonden laat het remvermogen van een VM al flink te wensen over bij snelheden van 30 km/u bij bepaalde weersomstandigheden vanwege het beperkte wegcontactoppervlak van de bandjes.
Niemand gooit bredere sloffen dan 50 mm op zijn gestuurde wielen op een VM dus de veilige snelheden die je daarmee kunt beremmen zijn beperkt.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;