artikel

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
toy
Kopman
Berichten: 591
Lid geworden op: di 01 jun 2004, 22:52
Postcode: 3941
Locatie: eksel
Contacteer:

artikel

#1 Bericht door toy »


Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: artikel

#2 Bericht door Edje »

Ha das die kerel die de turbo waw heeft getest :mrgreen:

zonder conditie 47 km/u op de openbare weg, man als die in conditei is ken is er nog enkele die gaan zweten 8)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: artikel

#3 Bericht door Peter J »

Edje schreef:zonder conditie 47 km/u op de openbare weg
LOL :twisted: :roll: :twisted: :mrgreen: 8) :^o
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: artikel

#4 Bericht door NL-ligger »

Hij bedoeld 27 km/u.... :roll:

Overigens schijn je met een Strada toch echt heel hard te kunnen rijden. Als je een goede conditie hebt. http://velotejo.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Op PM's nog wel....
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: artikel

#5 Bericht door trikelover »

Met de WaW is dit zeker ook mogelijk. Ik reed elke dag voorbij een flitspaal en heb daar talloze keren getest of camera wilde flitsen en dan haalde ik in sprint gemakkelijk 60km/h het max. dat ik daar reed was 67km/h nooit heeft hij effectief geflitst maar misschien was er op die momenten gewoon geen camera in. Dus als die mens beweerd dat hij 70km/h kan rijden als hij in conditie is mij geen probleem alleen denk ik dat hij dit toch alleen maar in een sprint zal kunnen nooit over erg lange afstand.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: artikel

#6 Bericht door NL-ligger »

Is een WAW toch niet stiekum sneller dan een Strada ?

Die afgehakte staart heeft zo zijn nadelen. De wervelingen veroorzaakt door de afgehakte staart zullen steeds harder de Strada afremmen naarmate die sneller gaat rijden. Een WAW heeft een veel vloeiender aflopende achterzijde en zou daar veel minder last van moeten hebben. Welliswaar vind Rik dat een WAW meer aandrijfverliezen heeft van de meerdere kettinggeleidrollen, maar die lopen niet evenredig op met de snelheid.

Ik heb al een tijdje niet meer geprobeerd mijn persoonlijk record te verbreken, maar sneller dan 58 km/u ben ik nog niet gekomen op de vlakke weg. Overduidelijk was het een Strada die 64 km/u ging maar misschien zit die ook wel aan zijn limiet waar hij niet ver meer overheen kan.

Volgens mij waren tot in het nabije verleden veel niet-mobiele flitskasten niet radar maar detectielus gestuurd. Maar ook echte radars werk(t)en niet goed op een voertuig met geringe massa, 2 wielen of zonder metalen huid heb ik ondervonden. Ik heb 17 jaar lang belachelijk hard motor gereden op heel zware motoren die in 8 seconden 200+ km/u halen en konden dooracceleren tot 270 km/u. Nooit hield ik mij aan de snelheid tenzij in woongebieden. Ik heb 0 keer een snelheidsboete op de motor gehad in al die jaren, terwijl ik in mijn auto meerdere ( en ook lagere belachelijke boetes voor 4 km/u te hard ) heb gehad terwijl ik daar veel rustiger mee reed. Dat is geen "geluk"....dat is waarschijnlijk gewoon omdat detectielussen en radar niet goed een smal buizenframe ( ook al zit daar een dik motorblok in ) pakken. Kennelijk verstrooid(e) bij radar het terugkerend signaal teveel alle kanten op en/of is het terugkerend signaal te zwak. En pakten de detectielussen de motor ook niet, en al helemaal niet als je ertussendoor of erlangs heen rijdt want ze waren geplaatst in de breedte van een auto. Verkeerslichtdetectielussen deden dat vaker niet dan wel ook niet.

Tegenwoordig lijken radars veel geavanceerder te zijn en men maakt veelvuldig gebruik van laserafstandsmeting die ook op andersoortige voertuigen dan auto's goed werkt.....om maar over volledig computergestuurde nummerbordherkennings trajectcontrole camerasystemen te zwijgen.....maar goed, op een VM zit geen nummerbord. Waarheen gaan ze doe boete zenden ? :mrgreen:
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: artikel

#7 Bericht door FrodoriC »

Mijn maximum op het plat is tot nu toe 65km/h, met één van de eerste WAWs, die weegt nu rond de 38-40kg. Ik zou er nog eens goed voor moeten gaan om het eens te verbreken. Ik weet wel niet hoe fit ik ben of hoe je dat moet vergelijken met anderen.
Ik ben 20jaar, ik rijdt op jaagpaden gemakkelijk rond de 45-55km/h, ik rijdt wel niet veel, aangezien het mijn hobby is. Hoewel m'n school op een aangename weg op 46km van m'n huis is, is het me nog niet waard om om 7u15 te vertrekken. Ik heb het al een paar keer gedaan maar het is me toch een tikkeltje te ver en een te eentonige baan. toekomst..
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: artikel

#8 Bericht door trikelover »

tot aan 60km/h sprinten gaat redelijk maar het is voor alles hoger dat je een enorme inspanning moet doen vind ik. Daarom probeerde ik een zeldzame keer te sprinten naar zo'n snelheden want ik moest toen nog bijna elke dag naar het werk met de WaW en als je 70km/dag moet rijden en je lichaam niet wilt overbelasten kan je je best zo koest mogelijk houden tijdens de week.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: artikel

#9 Bericht door Peter J »

Man man man... wordt er hier weer met spek geschoten :roll: [-o< :roll: [-o< :roll: #-o
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: artikel

#10 Bericht door Brechtix »

K weet uit ervaring dat journalisten hun artikels gaarne larderen.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: artikel

#11 Bericht door Edje »

Brechtix schreef:K weet uit ervaring dat journalisten hun artikels gaarne larderen.
en is dit in het voordeel van het ligfietsen? OF net niet :wink:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: artikel

#12 Bericht door NL-ligger »

Edje schreef:
Brechtix schreef:K weet uit ervaring dat journalisten hun artikels gaarne larderen.
en is dit in het voordeel van het ligfietsen? OF net niet :wink:
Zo komen er wel gebruikte VM's op de markt die goedkoper zijn dan nieuw......als men ontdekt dat je ook nog hard moet werken om hard te rijden, en de gestelde snelheden bij lange na niet haalt.

Dat is weer goed nieuws voor fietsers met een VM wens die dat net niet konden betalen.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: artikel

#13 Bericht door Edje »

NL-ligger schreef:Dat is weer goed nieuws voor fietsers met een VM wens die dat net niet konden betalen.
En is dat in het voordeel van het ligfietsen???
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1328
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: artikel

#14 Bericht door Brechtix »

Ik peins dat alles wat ernaast zit, niet in ons voordeel werkt. Het beste artikel dat ik tot nu toe over velomobielen gezien heb was dat in de Krant van West-Vlaanderen.
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: artikel

#15 Bericht door NL-ligger »

Brechtix schreef:Ik peins dat alles wat ernaast zit, niet in ons voordeel werkt. Het beste artikel dat ik tot nu toe over velomobielen gezien heb was dat in de Krant van West-Vlaanderen.
Idd.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie