Saaie filmpjes youtube !

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#16 Bericht door NL-ligger »

Ronnius schreef: ok

Maar je zou je het toch ook anders willen zien, alleen is het niet zo eenvoudig het zelfs te maken.

Ik erger me soms ook aan de you-tube filmpjes waar de camera de hele tijd filmt waar niet moet gefilmd worden.
En het dan lijkt alsof de camera man trots is op zijn prestatie (wat die ook mag zijn? is die trots omdat hij wat te zien moest zijn, helemaal niet te zien is?)

Om maar een voorbeeld te geven:
een filmpje van ruim 10 minuten over een landbouw trekker die in een greppel hangt (en rijdt) met een machine achter zich. Ze tonen vooral de voor en zijkant van de trekker en een paar keer de voorkant van de machine. Wat voor werk er gedaan werd, was niet te zien en was me ook een raadsel. Bij de comments heb ik moeten vragen wat daar eigenlijk gedaan werd. Want het resultaat werd nooit getoond (evenals de gehele machine). Bleek dat er een gracht werd getrokken....
Bij zo een clipjes erger ik me ook dood.
De meeste velomobilisten kiezen het blikveld van hun camera wel goed, al vind ik persoonlijk de beelden van op de fiets zelf gemonteerde camera's interessanter om te zien dan helm camera's..... enkel de rijwind direct in de microfoon, en wat er eigenlijk te zien is - precies wat ge zegt - is weleens van mindere kwaliteit....
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#17 Bericht door Ronnius »

Ik heb ff verder nagedacht en waarom wil je eigenlijk afgelikte snelle velomobielen clipjes?
Waarom heb jij je velomobiel eigenlijk gekocht?
Voor de snelheid, de schoon vrouwen, of om droog op je werk te komen? (ik dacht dat laatste)

Zou je niet beter proberen (minder gelikte) clipjes maken die de vooroordelen uit de weg (proberen te) ruimen.
Deze als, ze zijn te laag, je ziet ze niet, ze zijn onveilig, het zijn waaghalzen met hun snelheid, ....

bvb een velombiel op de weg tussen andere fietsers op een avond.
Een normaal verlichte velomobiel tussen fietsen met hun verlichting (van geen over zwakke tot goede) en zien wie het best te zien is.
Of filmen hoe het zicht is van de velomobilist rondom zich (met ook de achteruit kijk spiegels).
Daarbij kan je ook laten merken hoe snel een velomobiel kan gaan op (afgeschermde) fietspaden (bvb een jaagpad).
Je kan ook de velombiel volgen met een auto en filmen hoe die eigenlijk wel te zien is vanuit die auto.
Daarbij kan je gemakkelijk het zicht op kruispunten ensceneren.

Of een ander punt, eens filmen hoe eenvoudig het is om met een 2-wielige ligfiets te leren fietsen.
Want ik krijg wel eens de reactie, da's toch moeilijk, of ik zou dat nooit kunnen (zelfs van mtb-ers en wielertoeristen: mannen die beter kunnen fietsen dan ik).

Of hoe laag een (open) ligfiets is tov auto's (met mijn Grasshopper kom ik bvb evenhoog als het dak van de meeste wagens).
En dan kan je een lage ligger samen met kinderen op de kinderfiets vergelijken enzo verder...

Met mijn trike bvb zit ik zeer laag en ben ik misschien het minst makkelijk te zien, maar ik heb wel het beste overzicht.
Dit vanwege de 2 spiegels, het redelijk rechtop zitten (en zeer belangrijk toch voor mij) het niet zomaar kunnen omvallen en daardoor zeer gemakkelijk kunnen vertrekken.
En toch reageren de auto's op die fiets het meest voorzichtig, hoe kan dat als ze me (zogezegd) niet zien :shock:

Het is allemaal maar een idee.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#18 Bericht door NL-ligger »

Daar hebben we Veilig Verkeer Nederland al voor Ronnius....die vind velomobielen gevaarlijk en wil een verbod ( op het fietspad dat is ) Die gevaren benadruken of bevestigen door de gevaren te filmen - al bedoel je het heel anders - is enkel koren op de molen van deze best invloedrijke stichting.

De ergste consequenties vloeien immers voort uit de beste bedoelingen zegt men niet voor niets, en al talloze malen in de geschiedenis bewezen.

Mooiere beelden is betere reclame voor velomobielen, en worden er meer van verkocht. Uit mileu oogpunt, of ter voorkoming van olie oorlogen en aanverwante ellende is dat zeker gewenst. Overdrijving in de vorm van benadrukking van capaciteiten kan er heel spectaculair uitzien en hoeft geen leugen te zijn. Een velomobiel uitegrust met volledige kap rijdend door slagregen ziet er vast heel spectaculair uit, en is overtuigend voor veel autorijders als de fietser droog kan uitstappen.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#19 Bericht door trikelover »

Dat is pas een idee voor een filmpje
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#20 Bericht door dmd »

Toen ik een jaar of 14 was passeerde me er dagelijks een velomobiel toen we met de bukker naar school fietsten. Af en toe kwam ik in de buurt van mijn grootmoeder ook eens een ligfietser tegen (Vermits mijn grootmoeder van Kappellen was denk ik dat ik nu weet wie ik toen tegenkwam) Ik dacht toen: ik wil dat ook! Wel, een goei tien jaar later beschikte ik over iets meer budget, en: voila in begon in de greep te geraken van het liggend fietsen.

Als ik nu kinderen tegenkom die me nawijzen of die als je passeert woorden zoals "cool" of in Gent: "o jij maat" uitbrengen onstaat er spontaan een glimlach.

Want das wat we moeten doen: ons amuseren! Hiermee ga je in mijn ogen meer mensen aanzetten dan door een filmpje op youtube...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#21 Bericht door trikelover »

Dat en ervoor zorgen dat we voldoende in de ogen van de media lopen. maakt dat we onze hobby kunnen delen met de rest van de wereld en zo misschien meer ligfietsers aantrekken.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#22 Bericht door paulheyndrickx »

NL-ligger schreef:....maar ik zal nooit worden gezien in sandalen met sokken [-X :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Eénmaal zo op youtube en je bent voor de rest van je leven een loser :D .
Maar als je in dit gezelschap gefilmd wordt neem je toch ook risico's: http://www.facebook.com/photo.php?v=101 ... =2&theater

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#23 Bericht door NL-ligger »

paulheyndrickx schreef: Eénmaal zo op youtube en je bent voor de rest van je leven een loser :D .
Maar als je in dit gezelschap gefilmd wordt neem je toch ook risico's: http://www.facebook.com/photo.php?v=101 ... =2&theater
Welnee. Dat zijn juist intelligente vormen van energie : oneindig en lokaal uit de lucht te plukken. Gratis is het niet door onderhoudskosten, benutting van grond en afschrijving, maar ver beter dan te veel afhankelijk zijn van geboefte, oorlogsstokers en bovenal ook nog de lucht vervuilen.

Bovenal is die groene WAW een zeer mooie fiets :wink:
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#24 Bericht door crash-quest-dummy »

zo'n gefotoshopte reklame is je reinste geschiedvervalsing. even erg als die van het ANC of van de regering in Chili die de dictatuur tot militair bestuur eufemismeert. ooit al iemand op de weg zulke capriolen zien maken met zijn ferrari ? die gaat snel veel polyester vleugelkes kwijt zijn :twisted:

de beste reklame is de dagelijkse reklame op de weg.
tragere fietsers, nattere fietsers, autostilstanisten, ochtendspitssukkels (moet ik eens inzenden om in de Van Dale te komen, of op een snelwegbrug gaan schilderen :lol: ), kinderen (grote én kleine) die je nakijken : blijven lachen dus, en steeds vriendelijk uitleg geven als ze die vragen.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#25 Bericht door Ronnius »

crash-quest-dummy schreef:zo'n gefotoshopte reklame is je reinste geschiedvervalsing.
Welke reclame zegt wel de waarheid?

En wat we zelf moeten doen?
Is eigenlijk beseffen dat wij de slimste zijn (al dan niet met een velombiel).
Gisterenavond na het werk (23.00) opnieuw mijn nachtritje langs het water gemaakt (Gentbruggebrug - Wetteren en terug).
En dat was gewoon genieten. Vooral omdat de trike meer en meer aanvoelt als een relax zetel op wielen dan een fiets.
En ipv naar een tv te kijken rij ik gewoon de tv in en vliegen de beelden me om de oren.
Tegelijkertijd waait de drukte van een werkweek uit mijn hoofd en kan ik daarna met een stressless hoofd gaan slapen.
Wat voor het weekend dan weer een heel andere start betekent.

Hoe kan je dat gevoel in beelden gieten op you-tube?
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
WFvN
catering
Berichten: 1538
Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
Postcode: 8043
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Zwolle (NL)
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#26 Bericht door WFvN »

Laat ik (ook maker van oersaaie filmpjes waarbij de camerapositie notabene niet eens verplaatst om een lachend gezicht of trappelende benen te tonen) ook maar eens reageren.

Nog even los van het feit of het voorbeeld-ferrarifilmpje nou wel of niet is wat we willen.....

Voor zo'n filmpje heb je (zoals gezegd) énorm veel tijd nodig om het in elkaar te monteren. Maar buiten dat heb je meerdere camera's nodig en ook meerdere filmers want ik kan moeilijk vanuit m'n velomobiel filmen en tegelijk mezelf zien langsrijden. Dat is ook weer niet praktisch als je een tourtocht rijdt want dan bestaat de kans weer dat de hele bubs moet wachten tot de filmer weer bij de groep is of de filmer moet zich het zweet in de bilnaat fietsen (bij de OBT 2011 heb ik de bubs voorbij laten rijden om ze daarna weer in te halen, wat een enorme tijd duurt).

Bij de OBT heb ik 8 filmfragmenten gekregen. Die dingen converteren om ze daarna te kunnen gebruiken kostte meerdere uren, toen moest het monteren dus nog komen.

Dus zeg ook ik: de beste stuurlui staan aan wal. Ga het zelf voor de gein eens proberen.....

Wel spectaculaire filmpjes zou ik kunnen produceren op bijvoorbeeld Cycle Vision waarbij zeker 2 dagen gefilmd kan worden, meerdere fietsen voor de lens kunnen komen, ik talloze keren de gelegenheid heb om voorbij stuivende velomobielen op film te krijgen omdat ze rondjes rijden bij wedstrijden etc.
Maar dagelijkse filmpjes? Vind je ze oersaai? Sla ze dan lekker over; niemand houdt je tegen en ga eventueel zelf spectaculaire filmpjes schieten, ook daarbij houdt niemand je tegen.
Laatst gewijzigd door WFvN op zo 15 jan 2012, 21:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]

Gebruikersavatar
FrodoriC
pechvogel van de maand
Berichten: 674
Lid geworden op: vr 11 dec 2009, 17:55
Postcode: 9000
Fiets: WAW003
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#27 Bericht door FrodoriC »

Toch nog mooie beelden, vind ik : http://www.youtube.com/watch?v=uapTLAwDr54&sns=em
(1)WAW003 (matzwart) *upgraded* new frame/red springs/wheels/driveline
(2)Challenge Hurricane (Groen)
(3)Tandemligfiets (ev. TE HUUR) (Lichtblauw) -moet weg-

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#28 Bericht door Ronnius »

Misschien geen mooie beelden, maar wel een nuchtere kijk die mensen wel een ander beeld kunnen geven:
http://www.youtube.com/watch?v=YJ5Qertz ... re=related
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Michael
Helper
Berichten: 278
Lid geworden op: di 13 jul 2004, 16:41
Postcode: 4367
Fiets: Witte Challenge Seiran
Locatie: Crisnee (Prov. Luik )
Velomobiel: Strada 2010
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#29 Bericht door Michael »

@ quemo of te WFvN , ik ben fan van je filmpjes, zeker het filmpje deel 2 van OBT : http://www.youtube.com/watch?v=Qu3gX2j- ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;, dit filmpje is zo een anderhalf uur lang maar dat vind ik zeker niet saai, samen met 3 Limburgse Liggers zijn we van min 10 tot min 55 in beeld.
Pijn vergeet je, opgeven vergeet je nooit.

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Saaie filmpjes youtube !

#30 Bericht door crash-quest-dummy »

prachtig, daar wordt een mens rustig van : ideaal om op te zetten tijdens een feestje als behang om bij te chillen in de vroege uurtjes.
Stop Fueling Around

Plaats reactie