Fietser in GMF

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Fietser in GMF

#1 Bericht door dmd »

Voor diegenen die eraan kunnen geraken: in het maandblad van het GMF (Gents milieu front) staat deze maand een artikel over de WAW met als titel: "De waw... whaw. Morgen zal ik eens scannen om het hier een kopietje te plaatsen voor de mensen buiten Gent :wink:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
FiSh
Helper
Berichten: 473
Lid geworden op: zo 01 feb 2009, 20:30
Postcode: 9040
Fiets: Schlitter Encore, Zockra HR700
Locatie: Sint-Amandsberg
Contacteer:

Re: Fietser in GMF

#2 Bericht door FiSh »

Idd, en in datzelfde nummer gespot:
Paul
Eeuwige
Wout
Bicky
=D>
FiSh Bikes
Schlitter
Performer

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: Fietser in GMF

#3 Bericht door dmd »

Idd, en in datzelfde nummer gespot:
Paul
Eeuwige
Wout
Bicky
=D>
Inderdaad... zal ik ook nog wel eens scannen!
Bijlagen
pagina 1
pagina 1
pagina 2
pagina 2
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Fietser in GMF

#4 Bericht door trikelover »

Mooi artikel het laat nog maar eens zien wat een effiecient voertuig is.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Fietser in GMF

#5 Bericht door eeuwige reiziger »

trikelover schreef:Mooi artikel het laat nog maar eens zien wat een effiecient voertuig is.
Mooi dat er af en toe ook een artikel verschijnt dat eens een diepere inkijk geeft, want vaak blijven de meeste persuitingen een beetje aan de oppervlakkige kant. Ik heb ook de objectieve en evenwichtige benadering van de journalist gesmaakt. Voor- en nadelen, het krijgt er allemaal z'n plaats. Dergelijke neutrale benadering is wel eens nodig. Soms zijn we immers wel eens iets te enthousiast, waardoor sommige beginnende velomobilisten ontgoocheld raken. Ik denk maar aan bijvoorbeeld dat visserslatijn over snelheid. 't Doet soms meer kwaad dan goed, waardoor het pril begin gesmoord wordt.

Wel enkele vragen voor de vuist weg:

1. Was Bart Verhees niet een Vlaming/Belg en geen Nederlander, zoals het artikel meegeeft?

2. Kan een velomobiel evenwel ook niet zijn kwaliteiten bewijzen op een eerder druk traject, want er wordt vermeld dat het vooral op autoluwe wegen ideaal is. M.i. is niet de drukte een bepalende factor, maar wel de aard van het traject. Haal je immers echt voordeel bij autoluwe wegen als er voortdurend kruispunten, scherpe bochten of andere snelheidsremmende factoren inzitten? Dan toch liever langs een kaarsrechte steenweg met een al dan niet een afgescheiden fietspad...

3. Is een velomobiel niet bij uitstek een "op maat gemaakte" en "geïndividualiseerde" fiets? En juist geen eenheidsworst?

4. De wachttijd, een nadeel? Bij de meeste producenten is die toch ondertussen al flink teruggeschroefd, ook bij fietser.be. Trouwens, vergelijk eens in welke mate mensen bereid zijn om op hun "droomauto" te wachten? Of wielertoeristen op hun Eddy Merckx-carbonfiets?


Mooie foto trouwens, Paul!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie