Parijs-Brest-Parijs 2011.

Plaats hier toertochten, verhalen, verslagen, tips die op hoofdsite moeten komen.

Moderator: Site

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#16 Bericht door Edje »

en en en haalt onze Tom het, Aspe is maar nen slappe tegen Tom, want iedereen leest met spanning ondanks we het einde al kennen ;-), MAAR het blijft leuk om te lezen, tja we hebben iets gemeen he ik zie ook graag mensen afzien :mrgreen:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
goeman tom
Belofte
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 12:26
Postcode: 9700
Fiets: Nazca gaucho
Locatie: oudenaarde
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#17 Bericht door goeman tom »

Tien over twee s'nachts en na een steile klim,rij ik de parking van de groote sporthal van Mortagne Au Perche op,het is opmerkelijk rustig en er staan maar enkele fietsen voor de ingang geparkeerd. Niemand die iets roept, geen klein applausje,het is spookachtig stil aan voorlaatste controle. Opeens krijg ik m'n vriendin in het oog, ik ga rap stempelen en ga met haar mee naar de camper om nog een kleinigheidje te eten.Worstebroodjes, snickers, honingwafeltjes en spaghetti, het komt me allemaal de keel uit. Zelfs cola en sportdrank krijg ik niet meer binnen. Gelukkig komt Govanni met een oplossing:AIKI noedels,smaken doet het niet, maar samen met enkele gelletjes vult het de maag en tegen 2u40 stap ik weer naar de fiets, het is koud,de benen doen nu toch serieus pijn en ik voel me loom, het plezier is er nu toch een beetje af, als ik ooit degene tegenkom die ooit het idee gekregen heeft om op 2 wielen te beginnen rijden, dan wurg ik hem met blote handen, en degene die op het idee kwam om er dan nog eens 1200 kilometer mee te gaan rijden,van het zelfde laken een broek.
maar ja,we zijn hier toch al geraakt en het is maar 140 kilometer meer, een doordeweeks trainingsritje.
Net op het ogenblik dat ik wil vertrekken komt er een ziekenwagen aangereden, 15 minuten geleden is een randonneur van z'n fiets gestapt en er niet meer terug opgeraakt, ik ben wel wat onder de indruk maar veel te suf om er lang bij stil te staan.
Op naar de volgende.
Goeman powered vehicle

Gebruikersavatar
goeman tom
Belofte
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 12:26
Postcode: 9700
Fiets: Nazca gaucho
Locatie: oudenaarde
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#18 Bericht door goeman tom »

Als ik vertrek uit Mortagne au Perche ben ik weer alleen, de route gaat nu door donkere bossen en echt vlot gaat het allemaal niet meer. Ik zit half verdoofd op de fiets en alleen de schokken, veroorzaakt door het slechte wegdek maken dat ik niet in slaap val.
Ik kom geen levende ziel meer tegen, en daarom begin ik mezelf wat uit te schelden. Veel helpt het allemaal niet en ik begin op de koop toe te hallucineren, Plots staan aan de kant van de baan om de haverklap OSBORNE-stieren, de grote zwarte stieren die je in Spanje soms op heuveltoppen ziet staan, reclame voor sherry als ik me niet vergis.Ik zie ook mensen uit de struiken stappen om dan plots als ik voorbij kom weer te verdwijnen. als ik opeens in slaap val maak ik een zwieper met de fiets, ik kan me maar juist rechthouden en er knakt iets in mij en het enige waar ik nu nog naar verlang is slapen.
Ik rij de kant in en met de laatste tegenwoordigheid van geest zet ik het alarm van de gsm op een half uur, dat moet genoeg zijn.
Goeman powered vehicle

Gebruikersavatar
goeman tom
Belofte
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 12:26
Postcode: 9700
Fiets: Nazca gaucho
Locatie: oudenaarde
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#19 Bericht door goeman tom »

Net als ik m'n fiets wil neerleggen zie ik in de verte achter mij het heldere licht van een fietslamp verschijnen, in mijn hoofd gaat ook weer een lichtje branden en ik denk aan de belofte die ik mezelf gedaan had. Niemand zal mij hier in de berm zien liggen en ik besluit toch nog verder te rijden.
Dan gebeurt er iets magisch,De achteropkomende fietser haalt me in en zegt,: "HI, I AM LEE FROM CALIFORNIA",hoe het komt weet ik niet maar plots kan ik weer helder denken en als Lee dan nog eens verneemt dat ik uit België kom,begint hij al z'n favoriete bieren op te noemen. Delirium Tremens, Chimay, Stella en ik ben klaarwakker.
We rijden ongeveer 20 minuten samen en op 5 kilometer van Dreux kan hij plotseling niet meer volgen omdat ik te rap rij,ik wil nu het weer goed gaat m'n tempo niet laten zakken en besluit hem in Dreux, aan de laatste contole op te wachten.
Daar eenmaal aangekomen wacht ik bijna een half uur maar Lee komt niet af, ik vraag me af of ik dit niet allemaal gedroomd heb.
Later zal ik vernemen dat een zekere Lee uit California wel degelijk de eindstreep gehaald heeft. THANKS LEE...
Goeman powered vehicle

Gebruikersavatar
goeman tom
Belofte
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 17 apr 2009, 12:26
Postcode: 9700
Fiets: Nazca gaucho
Locatie: oudenaarde
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#20 Bericht door goeman tom »

Ook in Dreux is het kalm, weinig volk maar als ik rondkijk valt het me op hoeveel plaats er voorzien is om fietsen te parkeren, ze verwachten hier blijkbaar nog een groot pak volk de komende dagen.
Eten doe ik niet meer, daarvoor zijn maag en darmen te zeer geteistert, maar ik voel me niet meer moe en begin aan de laatste 70 kilometer die volgens Inge- mijn zus- een triomftocht,een ereronde zou moeten zijn.
Zo voelt het echter niet aan ,het parcours loopt langs saaie,drukke wegen en alleen het opkomen van de zon brengt een beetje spektakel.
Ik kom in een groepje terecht die zo een onregelmatig tempo rijden dat ik er na een tijde hard van weg rij.
Eenmaal we Parijs naderen en meer en meer verkeerslichten tegenkomen stokt het tempo geweldig, nu is er niets leuk meer aan.
Dat duurt maar verder tot ik aan het ronde punt arriveer waar de aankomst is gelegen.
Het is moeilijk te beschrijven wat er dan door me heen gaat ,als ik over de finish rij, sla ik mezelf op de borst van vreugde, omhels mijn vriendin en voel me ongelooflijk gelukkig maar al snel komt het besef dat het allemaal voorbij is...

Is P-B-P. nu echt zo moeilijk? Je maakt het zo moeilijk en lastig als je zelf wilt, ga je voor een scherpe tijd dan kost het je natuurlijk wel wat slaap, maar ga je voor de sfeer-wat zeker de moeite waard is- dan kan je volgens mij mits een goede fietsconditie en een juiste ingesteldheid de tocht ontspannen tot een goed einde brengen zonder de gezondheid te schaden.


Graag zou ik Christelle, mijn vriendin, willen bedanken voor de steun tijdens m'n lange voorbereiding. Zonder haar zou het allemaal veel minder vlot gegaan zijn, altijd stond ze klaar voor mij,motiveerde me als het wat minder ging,remde mij af als ik te hard van stapel liep en ook al was ik dikwijls niet of laat thuis, ze klaagde nooit maar omringde mij met liefde.
Ook tijdens de rit ben ik door haar gekoesterd en verzorgd.
Christelleke, bedankt, je bent een droomvrouw!

Inge en Johnny ,jullie hebben de trip ongelooflijk georganiseerd en maakte het mogelijk om mij een prachtprestatie te laten leveren.ik mag het niet meer zeggen, maar toch:BEDANKT, BEDANKT, BEDANKT, BEDANKT, BEDANKT!!!!!!!! Neh.

Govanni, bedankt voor de flauwe moppen onderweg, het gezelschap en de aiki-noedels.

Papa, lieveke, Pieter en Jan, bedankt voor de steun en het motiverende gezelschap.

M'n collega's die enorm met me meeleefden en m'n chef Kris voor de vrije dagen.

Alle anderen die voor mij gesupporterd hebben.

Special thanks to Frank Zappa. Tijdens alle natte, koude, Saaie, lastige, vervelende trainingsuren, maar ook op de mooie momenten was jouw muziek daar om me te vergezellen.
Laatst gewijzigd door goeman tom op wo 07 sep 2011, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Goeman powered vehicle

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#21 Bericht door rik »

Heb met spanning tot het laatste verhaal zitten wachten! Gewoonweg prachtig!
Nogmaals gefeliciteerd met je prestatie =D> en bedankt om dit met ons te delen! 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#22 Bericht door crash-quest-dummy »

Chapeau !
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#23 Bericht door Wouter D »

toch sterk he van tom heeft em eerst op een goei 60 uren gereden en heeft em vandeweek nog eens overgedaan om zijn verslag te kunnen schrijven

dikke proficiat tom!!!
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jan.E
catering
Berichten: 1504
Lid geworden op: zo 03 jul 2005, 19:46
Postcode: 3520
Fiets: te veel fietsen om op te noemen
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#24 Bericht door Jan.E »

Sterk, heel sterk.
Wat mij altijd weer fascineert is het feit dat mensen zichzelf zover kunnen pushen, dat ze beginnen te halucineren. Ik kan me dat moeilijk voorstellen, dat je dingen ziet die er niet zijn. Je leest dat wel meer. Ik vind het altijd weer straf. PBP, een prestatie die je koestert en aan je kinderen vertelt als ze wat groter zijn. =D> =D>

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#25 Bericht door Peter J »

Schitterende prestatie en een prachtig verhaal ! ! !
PROFICIAT =D> =D> =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Parijs-Brest-Parijs 2011.

#26 Bericht door Edje »

Mooie prestatie, mooi verhaal en twee keer aangekomen. :mrgreen:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie