Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3811 Bericht door Wouter D »

Wie wil die trike nou nog ontvoeren? Zo hoog ligt de oudijzer-waarde nu ook weer niet he. Of is het een koperen trike?

Is hij verkocht geraakt?
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
erde
Kopman
Berichten: 731
Lid geworden op: za 07 aug 2010, 14:31
Fiets: challenge concept trike
Locatie: Loker-Heuvelland
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3812 Bericht door erde »

Wie wil die trike nou nog ontvoeren?
Is vanzelf weggegaan bij Eeuwige 8)
Wegens te weinig bereden :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3813 Bericht door Wouter D »

Tis stil aan de overkant 8)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3814 Bericht door bicky »

spruitje schreef:Wie wil die trike nou nog ontvoeren? Zo hoog ligt de oudijzer-waarde nu ook weer niet he. Of is het een koperen trike?

Is hij verkocht geraakt?
Je leest blijkbaar de blog van Jan niet. Anders wist je wel waar zijn trike was.
https://metdefietsonderweg.blogspot.be

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3815 Bericht door Wouter D »

Ik lees die blog af en toe maar niet dagelijks. Ik had die fiets bijna gekocht maar Stefaan bleef foto's doorsturen maar uitstellen en uitstellen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3816 Bericht door eeuwige reiziger »

Oei, oei, plotseling veel gedruis over een hoop "oud ijzer" op drie wielen... :shock: De Tangens heeft inderdaad een nieuw baasje gevonden. Voor de overdracht evenwel nog eens flink bereden. :wink:

Gisteren geraakte ik met iemand uit de buurt van de Gevaerts in gesprek. Langs het kanaal Gent-brugge. Groot landbouwgetrek maakte dat ik even niet door kon. Een van de buurtbewoners stond daar ook te kijken. Ze wist me te vertellen dat ze vooral 's ochtends "e ghele bananne" ziet en... hoort voorbij rijden. "Minne vent zeght da t'er vezekers ne moteur in zit." Heeft er iemand weet van een gele velomobiel in het Brugse, eentje met ondersteuning?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3817 Bericht door fujin »

Zaterdag 14/10/2017 een stuk meegereden met Rudi uit Kappellen. Hij reed voor mij bij het Albertkanaal op zijn mooie Fujin en ging rondje Grobbendonk doen. Ik rondje Lier. Dus gezellig tot Viersel gebabbeld. Die gaan we hier nog wel eens terug zien.

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3818 Bericht door Mugtango »

Dinsdagavond omstreeks 17u30 draai ik in Merelbeke het Ketske Bonjour in. Op het eind van dat straatje zie ik nog net een zwart vlak met een rood achterlicht in. Daarboven steek iets uit in doorzichtige kunststof.
Het straatje draait op het eind naar links, zo ook dat zwarte vlak. Een grote witte vlek verschijnt en ik zie het licht: Een witte Orca met lichtvin. Zou het Capojan zijn?
Harder op de trappers geduwd, even hard weer aan de remmen getrokken. Een dame fietst lustig heen- en weer over het smalle pad, hoofdtelefoon op het hoofd. Lawaai maken helpt niet.
Eens het pad verlaten kom ik in de Fraterstraat. Dame voorbij, duwen op de pedalen en hopen dat Jan voor het rode licht staat. En ja hoor, Jan staat stil. Net voor ik in het bereik van zijn spiegels kom springt het licht op groen en weg was hij... ik moest naar rechts.
Klein kanttekening (hoort niet echt in deze rubriek thuis): als je de terugweg kent en weet tot waar je door kan, laat je dan niet impulsief verleiden om de bordjes 'omleiding' te volgen. Dit kan achteraf tegenvallen. :shock:


Je maakt me wel nieuwsgierig. Aan de Schelde? Is het ondertussen al mogelijk om de linkeroever te volgen nu de nieuwe fietsersbrug al is geplaatst?
Ik zie dat Ronny al een deel heeft beantwoord. Ik reed richting Wetteren op de rechter oever en je kan normaal tot dicht bij de werfzone rijden. Dan een stukje onverhard en alles bij elkaar is dat een korte omleiding. Maar kort na Schellebelle zag ik een bord 'omleiding' staan en verliet het jaagpad. Bleek ik in het centrum van Kalken uit te komen.(via Kalkenvaart zie ik nu) Iets grotere omweg dus, weinig leuke weg om terug in Wetteren te komen. (alternatieven zoeken zat er niet in want was intussen wel wat gehaast om tijdig thuis te zijn)
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3819 Bericht door Ronnius »

Mugtango schreef:Ik reed richting Wetteren op de rechter oever en je kan normaal tot dicht bij de werfzone rijden. Dan een stukje onverhard en alles bij elkaar is dat een korte omleiding. Maar kort na Schellebelle zag ik een bord 'omleiding' staan en verliet het jaagpad. Bleek ik in het centrum van Kalken uit te komen.(via Kalkenvaart zie ik nu) Iets grotere omweg dus, weinig leuke weg om terug in Wetteren te komen. (alternatieven zoeken zat er niet in want was intussen wel wat gehaast om tijdig thuis te zijn)
Ik had nog zo gezegd dat je tot voorbij de betonblokken moest rijden.
Waarom doe je dat dan niet :lol:
---
In het begin reed ik ook via de Kalkenvaart, tot ze de fietsomweg een beetje verhard hebben (steenslag).
Het een (behoorlijk) langere omweg en allesbehalve gezellig fietsen (maar verhard).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Mugtango
Neo Prof
Berichten: 246
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
Postcode: 9860
Fiets: Ice Sprint 26
Locatie: Gijzenzele
Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3820 Bericht door Mugtango »

Ik had nog zo gezegd dat je tot voorbij de betonblokken moest rijden.
Waarom doe je dat dan niet :lol:
Awel, omdat ik in het doorgaan via de betonblokken was gekomen en het nieuwsgierige aagje in mij eens wat anders wou uittesten. In het Engels hebben ze daar ook een uitspraak voor: "curiosity killed the cat" #-o
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3821 Bericht door paulheyndrickx »

Ronnius schreef: ---
In het begin reed ik ook via de Kalkenvaart, tot ze de fietsomweg een beetje verhard hebben (steenslag).
Het een (behoorlijk) langere omweg en allesbehalve gezellig fietsen (maar verhard).
Als het op efficiëntie (tijd) aankomt is de omweg via Kalken niet trager, want je kan blijven doorrijden. Je moet natuurlijk niet afslaan naar Kalken Dorp, maar linksaf richting Wetteren. De Provinciebaan is wel een troosteloze aangelegenheid.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3822 Bericht door bicky »

in de Extra afdelingsnieuwsbrief van fietserbond;
Maar ​de eerste focus moet liggen op het opwaarderen van de infrastructuur voor alle fietsers. Aparte rijstroken voor snelle fietsers zijn daarbij een mogelijkheid, naast elektrische fietsen zijn dat ook koersfietsers, driewielers en velomobiel.
Ben verbaasd om velomobiel tegen te komen in hun tekst.
We moeten onze fietsen/hobby dus blijven promoten zodat we niet vergeten worden

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3823 Bericht door eeuwige reiziger »

bicky schreef:Ben verbaasd om velomobiel tegen te komen in hun tekst.
We moeten onze fietsen/hobby dus blijven promoten zodat we niet vergeten worden
Voor wanneer de zelfklevers "Ik ben velonaut en daar ben ik fier op"? :wink: Alle gekheid op een stokje. We moeten inderdaad geen schrik hebben een beetje missionaris voor de goede zaak te zijn.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3824 Bericht door fcapri »

vanmorgen om 7h53 kruiste een orca met lichtgevende vin de baan toen ik kwam aangereden met de auto. dit was om de N35 aan groep schaubroeck. heb er waarschijnlijk beelden van, zal eens een screenshot nemen zodat de eigenaar kan zien hoe zichtbaar die wel is :mrgreen:

Gebruikersavatar
Helen
Public Relations
Berichten: 797
Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
Postcode: 3071
Fiets: WAW 201 en Alpha 7
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3825 Bericht door Helen »

Gisterenavond rond 19u in Gent aan de Brugsevaart kruiste mijn collega (op de gewone fiets) een gele velomobiel die nogal verblindende lichten had.
Iemand van hier?

Plaats reactie