Ligfiets(t)er spotted

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3661 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Vanmiddag, zo rond 15 u, zag ik een roodwitte sigaar langs het kantoor passeren. Die militairen (het was Bicky) hebben toch maar vroeg gedaan met werken, hoor!
Werken? Bij den ABL? Hoezo? Sedert wanneer? :mrgreen:
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3662 Bericht door bicky »

CapoJan schreef:Vanmiddag, zo rond 15 u, zag ik een roodwitte sigaar langs het kantoor passeren. Die militairen (het was Bicky) hebben toch maar vroeg gedaan met werken, hoor!
Vroeg beginnen hé. 7u beginnen en 15u15 gedaan
nu de werken aan de brug in gavere klaar zijn ga ik waarschijnlijk vaker terug via asper rijden. beter fietspad, rechtdoor zonder veel bochtenwerk en weinig op/afritten zoals ik anders via eke nazareth tegenkom

eeuwige reiziger schreef:Werken? Bij den ABL? Hoezo? Sedert wanneer? :mrgreen:
het is zelf nog erger: we worden uitgebuit. het stond gisteren nog in de krant: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2934860#

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3663 Bericht door Lex »

bicky schreef:
eeuwige reiziger schreef:Werken? Bij den ABL? Hoezo? Sedert wanneer? :mrgreen:
het is zelf nog erger: we worden uitgebuit. het stond gisteren nog in de krant: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2934860#
Dat zijn toch alleen de para's die in Brussel staan?

blackarmor
Public Relations
Berichten: 983
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3664 Bericht door blackarmor »

hoeveel para's denkte da we hebben ?
de laatste maanden staat effectief alles buiten wat nog enigsinds zelfstandig op zijn poten kan staan en het verschil tussen de voor en de achterkant van zijn wapen kent ;) .
en wij zijn nog ni zo erg als de ambtenaren he , die werken volgens principe iets te laat begonnen ( of aanwezig ) dan gaan we wel iets vroeger naar huis
:D
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3665 Bericht door Peter J »

bicky schreef:
eeuwige reiziger schreef:Werken? Bij den ABL? Hoezo? Sedert wanneer? :mrgreen:
het is zelf nog erger: we worden uitgebuit. het stond gisteren nog in de krant: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2934860#
LOL :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Het was op het nieuws of het stond in de gazet, dat wil wat zeggen hoor... De bullshit die ze de laatste tijd op het nieuws verkondigen da's erger dan de slechtste roddelblaadjes van weleer...
Trouwens, als het daar zo slecht is wat weerhoudt je er dan van om een andere job te gaan uitoefenen ? ? ? :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3666 Bericht door fcapri »

Omdat je niet zomaar kan vertrekken bij defensie. En waar moet je dan heen? Bedrijfswereld die alles outsourced naar het buitenland? Uren in de file gaan staan?

Gebruikersavatar
De ligfietser
Neo Prof
Berichten: 183
Lid geworden op: di 31 dec 2013, 10:51
Postcode: 8200
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3667 Bericht door De ligfietser »

blackarmor schreef: en wij zijn nog ni zo erg als de ambtenaren he , die werken volgens principe iets te laat begonnen ( of aanwezig ) dan gaan we wel iets vroeger naar huis
:D
voor je alle ambtenaren over eenzelfde kam scheert
Ik, ambternaar bij FOD financien, werk (met de nadruk op werk) elke vanaf 7u tot ... wanneer het werk het toelaat, soms 16u soms 19u en uitzonderlijk tot 15u. (Ik mag natuurlijk wel de gewerkte uren compenseren)
Ik geef je wel gelijk dat de ambtenaren een slechte reputatie hebben, maar de tijden zijn toch wel veranderd hoor, die oude garde werkt inderdaad nog te weinig, maar die oude garde sterft uit. Wij moeten ook onze doelstellingen halen en onze prestatie worden ook beoordeeld en ja onze wedde hangt daarvan af, dus niet goed presteren heeft een gevolg op je wedde.

PS nu ik dit typ ben ik met verlof, voor het geval je denkt dat ik dit tijdens de werkuren doe
Wim

Challenge Hurricane Tour (bovenstuur)
Challenge Hurricane Sport (onderstuur)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3668 Bericht door eeuwige reiziger »

De ligfietser schreef: voor je alle ambtenaren over eenzelfde kam scheert
Voor ambtenaren is maandag de zwaarste dag van de week, want dan moeten ze twee blaadjes van de kalender scheuren.
Zo staat toch in een van de moppenboekjes van Van Broeckhoven. 'n Mens moet toch met wat lachen, nietwaar?! :wink:


Soms voel je als er iemand naar je kijkt. Gisteren overkwam me dat. Instinctief keek ik naar de waterkant en zag op het jaagpad van de andere oever een ligfietser zwaaien. Lage ligfiets, wit van uitvoering. De berijder volledig in het zwart. Langs het kanaal Brugge-Oostende, tussen Nieuwege en de Expresweg.

Vorige week ook twee ligfietsers opgemerkt. Verbazend genoeg op nagenoeg dezelfde plaats: nabij de jachthaven van Beernem. De ene, met afgebleekt rood turnzakje, is al eerder in mijn vizier gekomen. De andere niet. Naar mijn inschatting, een vijftiger die met zijn echtgenote - op de elektrische fiets - een tochtje maakte. In beide gevallen reden ze op het fietspad richting Brugge. Ik in de tegenovergestelde richting, maar dan op de rijbaan (veel veiliger met een velomobiel).
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3669 Bericht door k@rolus »

Vanmorgen rond 10u een lage ligger gezien in het centrum van Staden . Hij was zwart gekleed en reed in de richting van Esen .

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3670 Bericht door Peter J »

Gisteren, dinsdag 6 april om 20h25, een witte velomobiel gezien op het fietspad van de Bredabaan komende van Kleine Barreel en rijdende richting Brasschaat.
Ik vermoed dat het om een Sunrider ging, ik ben echter niet helemaal zeker... In elk geval een model dat je minder frequent tegenkomt dan bvb. een Quest. :wink:
Is de bestuurder van deze velomobiel hier actief ? ? ?
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Martin
Helper
Berichten: 474
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 13:55
Postcode: 8400
Fiets: Scorpion fs26 plus, Scorpion fs20, HP Gekko
Locatie: Oostende
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3671 Bericht door Martin »

Blauwe mango gespot on Nederlands grondgebied.
Dagje Enschede,

Ergens in het Duitse Uelsen op het Ferienpark Grafschaft Bentheim ontwaken wij in een klein vakantiehuisje.
Na een rijk en goed gevuld ontbijt met verse eitjes van onze eigen kippen, zit onze energie goed voor een dagje fietsen met onze Scorpion trikes.
Wij zien nog vlug onze trikes na en pompen even de bandenspanning bij. We zijn klaar voor een dagje avontuur in Nederland.
Met de bestelwagen vol trikes rijden wij de grens over het avontuur tegemoet richting Losser tegen Enschede. Super blij onze vriendin Joria terug te zien blijven wij daar nog even tot na de middag. Joria was zoals gewoon terug de perfecte gastvrouw en bakte ons verse broodjes af. Wij hadden voor Joria de ICE trike voorzien maar wegens omstandigheden moest onze vriendin jammer genoeg afzien van dit avontuur.
Vanuit Losser vertrokken wij met de trikes richting Enschede. Wij kregen aanwijzingen mee welke weg wij het beste zouden volgen en de fiets GPS zou ons eventueel bijstaan. Aan het einde van de lange weg moesten wij een keuze maken, links of rechts. Wat had Joria weer gezegd? Ook de GPS had zijn kuren, reed je links dan moesten wij keren, reden wij rechts dan moesten wij ook keren. Welke richting moeten wij nou uit?
We sloegen linksaf en vroegen wat verder aan een oudere man de richting, deze liet ons keren daar volgens hem het centrum van Enschede achter ons lag. We keerden en reden enkele kilometers verder maar zagen nergens bewegwijzering. Aan een dame vroegen wij even als we de goede richting uit gingen. Volgens haar reden wij de verkeerde richting uit en lag het centrum achter ons???
Ons geheugen die ons in de steek liet, een GPS die het noorden kwijt is en bewoners die blijkbaar zelf niet weten waar het centrum van hun eigen stad is. Hoe los je dit op om toch nog de juiste richting uit te gaan?
Gezien het windstil was bracht ook de natte vinger geen soelaas en reden wij dan maar op goede hoop rechtuit. Na wat vragen en veel zoeken kwamen wij toch nog in Enschede centrum aan.
Enschede ziet er best een leuke stad uit met veel fietsers. Met de fiets hebben wij deze even snel doorkruist en voor onze inspanning een welverdiende rust ingelast. Normaal bestaat deze rust uit een koffie momentje, een mooi Cubaans cocktail terras trok echter niet enkel onze aandacht maar ook onze zintuigen. De koffie ruimde plaats voor een lekkere mierzoete heerlijk verfrissende Mojito cocktail. Wat een heerlijk terras, een prachtig overzicht op de plaats en lekker warm onder de warme Nederlandse zon.
Ieder mooi moment kent ook zijn afsluiter en de trikes kwamen terug in beweging richting Losser.
Op de terugweg kon Martine plots niet meer trappen. Een schakelblad van de ketting was los geraakt en had zich geplooid om uiteindelijk te blijven steken tussen de derailleur. Help, we zaten nog zeker 10km van ons doel, kennen de streek niet en alle handelaars begonnen hun werkdag af te sluiten. Hoe vonden wij nog een fietsenhandel die open zou zijn en hoe kregen wij daar de trike op tijd.
Een vriendelijke dame wees ons de richting, volgens haar was het nog 5 minuten fietsen en zou die fietshandel over 5 minuten sluiten.
Gelukkig zijn onze fietsen voorzien van een gashendel, ik plaatste mijn voet tegen de bagagedrager van Martine haar Scorpion, draaide de gashendel open en duwde haar op motorkracht het fietspad op. Gelukkig zijn de fietspaden in Nederland mooi en breed aangelegd.
Plots trok iets mijn aandacht, als een pijl uit de boog schuurde er een blauwe Sinner Mango velomobiel voorbij. Waarom had ik de camera niet aanstaan.
Aangekomen bij de fietsenmaker hadden wij geluk, hij was met 2 klanten in gesprek waardoor zijn zaak nog open was. De fietsen handelaar hielp ons met alle plezier en na enkele minuten was het probleem opgelost. Hij knipte er de slechte schakel van tussen en verbond de beide eindjes van de ketting weer met een schakel kettingslotje. Ik was zo blij dat ik er nog 2 fietstassen kocht. Ik was al geruime tijd op zoek naar 2 fietstassen maar vond nergens mijn zin. Als bij toeval vond ik door dit euvel de perfecte fietstassen. Ik kocht er nog 2 ketting slotjes en een kettingpons om in de toekomst dit probleempje zelf te kunnen oplossen.
In losser werden wij weer hartelijk ontvangen door onze vriendin, heerlijke geuren vanuit de keuken verwelkomden ons. Joria had heerlijk gekookt en de lekkere bereidingen temperden het knorrend geluid en gevoel in onze magen. Na deze lekkere maaltijd overviel mij de vermoeidheid. Na afscheid te hebben genomen nestelde ik mij op de passagiers zetel van de bestelwagen, niet meer in staat zelf nog te rijden wegens de vermoeidheid.
Met een heerlijk voldaan en gelukzalig gevoel keerden wij onder de avondschemering terug richting Duitsland voor een ontspannen nacht in het Ferienpark.
Ik geniet van elk moment dat ik kan, zelfs als ik niet kan zoek ik het moment om te genieten

Gebruikersavatar
Cars10
Junior
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 01 jun 2016, 12:22
Postcode: 2490
Fiets: DFxl #12 van ICB.nl
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3672 Bericht door Cars10 »

Vanochtend rond 9u een rot-witte DF tussen Geel en Mol langs de kanal tegen gekomen. Ik was in de blauw-oranje Quest.

mvg, Carsten
„Every time I see an adult on a bicycle, I no longer despair for the future of the human race.“ - H. G. Wells

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3673 Bericht door paulheyndrickx »

Ik mag tegenwoordig mijn neus niet buiten steken of ik rij Ronnius tegen het lijf. Maandag rond 17:00 u langsheen de Schelde. Ik met de Brompton om op het niveau van vrouwlief te kunnen meepraten. En deze namiddag met de trike. Als ik alleen ben mag het niveau wat lager. Ronnius rijdt consequent met de StreetMachine

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3674 Bericht door Wouter D »

zit niets anders op of jij gaat een trike voor je vrouwlief moeten aanschaffen he. Dan hoeft ze niet op je neer te kijken; en jij hoeft je niet onnodig te pijnigen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
k@rolus
Helper
Berichten: 385
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 23:10
Postcode: 8800
Locatie: Beveren ( Roeselare )
Velomobiel: strada 135 2013
Contacteer:

Re: Ligfiets(t)er spotted

#3675 Bericht door k@rolus »

Ik werd daarnet de Libelle onder de neus geschoven door vrouwlief, met de vraag : een bekend iemand ? En ja hoor ... Helen op de foto in haar bolide met bijhorend artikel : vive le vélo... :D

Plaats reactie