Veertig dagen zonder...

Hier kan je gezellig kletsen
Bericht
Auteur
eeuwige reiziger
General Manager
Leeftijd: 47
Postcode: 8755
Contacteer:

Veertig dagen zonder...

#1 Berichtdoor eeuwige reiziger » zo 26 feb 2017, 22:11

Tournée Minérale is nog maar nauwelijks achter de rug of daar klopt al de volgende actie aan de deur. Veertig dagen zonder vlees. In de Duitstalige wereld is er een heel andere "Veertig dagen zonder..." gelanceerd: een zonder auto. De meesten onder ons gebruiken nauwelijks de wagen, maar ik vond het toch interessant dit eens te signaleren.

Voor wanneer een Vlaamse "Veertig dagen zonder auto"? Ondanks alles blijven we, net als Duitsland, toch een autoland bij uitstek.

http://www.autofasten.de/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Ronnius
General Manager
Leeftijd: 50
Postcode: 9040
Contacteer:

Re: Veertig dagen zonder...

#2 Berichtdoor Ronnius » zo 26 feb 2017, 22:14

Zolang ge niet start met 40 dagen zonder velo #-o is het voor mij allemaal goed :lol:
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

spruitje
General Manager
Leeftijd: 41
Postcode: 9320
Contacteer:

#3 Berichtdoor spruitje » zo 26 feb 2017, 22:53

misschien nog wachten tot aswoensdag en dan geen vlees meer eten tot pasen, ben je ineens ook mee met de vasten
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be

eeuwige reiziger
General Manager
Leeftijd: 47
Postcode: 8755
Contacteer:

30 dagen zonder wagen

#4 Berichtdoor eeuwige reiziger » ma 30 okt 2017, 10:46

Je hoeft echt geen autohater te zijn om in te zien dat onze mobiliteit in de knoop is geraakt. Veel mensen kunnen zich geen leven indenken zonder hun wagen. Hoe oppervlakkig ook, interessant hoe in deze reportage mensen nieuwe wegen zoeken en er ook een nieuwe wereld voor hen opengaat als ze het een tijdje zonder auto moeten doen. In al zijn positieve maar jammer genoeg ook negatieve aspecten.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/10/25 ... der-wagen/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

erde
Kopman
Contacteer:

#5 Berichtdoor erde » zo 12 nov 2017, 22:40

Hallo, heb net een 44 dagen zonder fietsen doorgemaakt.
Heb even nageteld.
Het gaat ook, maar als de fiets het enige middel is waarmee je zelfstandig de deur uit kan, valt dat een beetje zwaar.
In mijn toestand moet je dat aanvaarden. Knopke omdraaien en hopen dat er geen neveneffecten komen. Wel iedere dag sp( r )uitje om geen flubiet te doen.
Donderdag laatst voor het eerst met de kinesiste erbij 5 minuten gefietst op de rollen :D Later op de avond dan half uurtje volle gas gereden. :lol: lichtste weerstand op de rollen .
Vrijdag met beetje pijnlijke kuiten rondgetjaffeld ( kan anders al niet vlot stappen) en dan wennen om zonder brace te stappen, en de kuiten die tegentrekken ( bang om opnieuw te vallen) :!:
Alles tezamen :mrgreen:
Gisteren zaterdag op de rollen opnieuw voluit gereden.
Een uur en 41 km ver. volle gas hartslag ietwat aan de hoge kant, :o Het lichaam moet opnieuw wennen aan inspanningen :|
De fysiek is aan het terugkomen, vandaag geen last van de kuiten gehad.
Morgen allicht weer eens rollen rijden en dan later in de week ( als redelijk weer is) naar buiten. :D
Eindelijk [-o< eens zelfstandig buiten komen :-({|= \:D/
Hopelijk kan ik binnenkort opnieuw redelijk uit de voeten.
De goesting is er allesinds om opnieuw op niveau te geraken.
Wanneer fietsen we nog eens in West-Vlaanderen met de liggers :roll: :?:
Challenge trike mi-mo-rider
Aan het einde van de leuning zijn er altijd nog enkele treden!!

joop
Belofte
Postcode: 9999
Contacteer:

#6 Berichtdoor joop » ma 13 nov 2017, 22:53

Erde, een snelle volledige beterschap en spoedig weer op je ouwe conditie, toegewenst. Je bent er blijkbaar nu al bijna na 44 dagen en nog wat. Dat zal een verademing zijn.

Terug naar “Babbelhoek”