jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#46 Bericht door CapoJan »

Spannend!
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#47 Bericht door Jo2p »

Ik heb nu ook een zwart-witte "banaan" in de garage staan. Monteren van de gps was nog een uitdaging, ik heb een iets groter kastje dan CapoJan. De cadans was een no go, te dik en nergens plek voor. De temperatuur sensor moet ik zelf nog even monteren. Even gereden, tjee wat is dat lang geleden. Direct ook automobilisten die het hoofd draaiden met wat is dat nu weer. :D Krijg nog het een en ander nagestuurd.
Okay, dan nu de features. Ik heb als eerste remlicht dat werkt op beide remgrepen. Het is nog een beetje proberen, ben dus eigenlijk een proefpersoon. Maar André had er vertrouwen in. Het werkt niet op zwaartekracht maar met reed contacten. Verder heb ik de nieuwe elektronica, dus mijn linker paneel ziet er wat anders uit.
Toch nog een vraagje. Ik heb de Schwalbe Marathons, dat zijn draadbanden. Kun je die opvouwen, in elkaar draaien of moet je ze meenemen zoals ze zijn? @Wim, zal denk ik vanavond wel weer slapen :mrgreen: of niet natuurlijk, dromen van allerlei tochten...

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#48 Bericht door Wouter D »

Ik hoop dat hij straks ook wat tijd vindt voor foto's. Want wij zitten even hard als jij te wachten 8)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#49 Bericht door CapoJan »

Zo'n Marathon is nogal stijf. Ik neem als reserve altijd een vouwbandje mee (een Tryker). Vermoedelijk kun je een Marathon min of meer in elkaar draaien om mee te nemen. Een andere oplossing is de band dwars achter het zitje te plaatsen of rechts achteraan een plekje geven (als dat lukt).
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#50 Bericht door Wim -de roetsende »

Jo2p schreef:Ik heb nu ook een zwart-witte "banaan" in de garage staan.

Gefeliciteerd met de Orca =D> :D
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#51 Bericht door Jo2p »

Helaas pindakaas, fietsen is er even niet bij. Geveld door de griep. Het wil maar niet over gaan. Ik kan ook niks eten, want het komt met kerende post retour. :x Ik hoop dat het snel over is, ik wil namelijk fietsen. Oh ja, had nog een vraagje bij een verzekeringsmaatschappij gepost. De verzekering voor elektrische fietsen is ongeveer 150 euro. Er staan ook ligfietsen bij de keuze. Maar dan betaal je 3x zoveel. Uitgelegd dat ik een velomobiel heb en dat deze er niet tussen staat. Ik heb elektrische ondersteuning en ik ben een ligfiets. Ik moet kiezen conform de manier van voortbewegen, dus elektrisch. #-o . Uiteraard doe ik dat, scheelt weer een pak geld. :mrgreen: En ik bewaar dat mailtje zorgvuldig.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#52 Bericht door Jo2p »

spruitje schreef:Ik hoop dat hij straks ook wat tijd vindt voor foto's. Want wij zitten even hard als jij te wachten 8)
Ja, die begrijp ik, moet even een momentje kiezen ver van huis. Uiteraard wil ik niet dat de dievenbende m'n orca pikt.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#53 Bericht door Jo2p »

Jo2p schreef:Oh ja, had nog een vraagje bij een verzekeringsmaatschappij gepost. De verzekering voor elektrische fietsen is ongeveer 150 euro. Er staan ook ligfietsen bij de keuze. Maar dan betaal je 3x zoveel. Uitgelegd dat ik een velomobiel heb en dat deze er niet tussen staat. Ik heb elektrische ondersteuning en ik ben een ligfiets. Ik moet kiezen conform de manier van voortbewegen, dus elektrisch. #-o . Uiteraard doe ik dat, scheelt weer een pak geld. :mrgreen: En ik bewaar dat mailtje zorgvuldig.
Eergisteren een afwijzing ontvangen, ze verzekeren niet meer dan 4.000,=, alleen dat staat nergens op de site. Dus een niet al te vriendelijk antwoord gegeven en dat consumenten op het verkeerde been zetten niet correct en strafbaar is. Voor mij gewoon een gezocht antwoord om er onderuit te komen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#54 Bericht door Jo2p »

Vandaag voor het eerst de Orca uitgelaten. Viel niet mee, vooral het aansturen voor tussen paaltjes door. Geen zorgen, niks geraakt. Onderweg een paaltje met knop tegengekomen dat belachelijk ver weg staat, nu had iemand aan de overkant gedrukt. Wat me ook op viel is dat een stoplicht in de gaten houden met dakje erop nog een uitdaging op zich is. Als je te dicht bij staat zie je dat licht niet. Achter de linker rem heb ik de bevestiging voor de gps zitten, alleen dat ding zit erg scheef en ver weg. Kan het scherm maar moeilijk aflezen. Moet daar nog wat op verzinnen.
Ook met een slot bezig geweest, geen van de winkels hebben ART gekeurde sloten in het schap hangen, te duur!. Wordt ook nog een hele uitdaging.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#55 Bericht door eeuwige reiziger »

Jo2p schreef:Eergisteren een afwijzing ontvangen, ze verzekeren niet meer dan 4.000,=, alleen dat staat nergens op de site. Dus een niet al te vriendelijk antwoord gegeven en dat consumenten op het verkeerde been zetten niet correct en strafbaar is. Voor mij gewoon een gezocht antwoord om er onderuit te komen.
Ook ik heb de begankenis van de verzekeringsmaatschappijen afgelegd (bij de Belgische natuurlijk). Bij de meeste vrijwel onmiddellijk een negatief antwoord. Bij eentje lijkt het eerst wel aan te slaan, maar enkele dagen later kwam er een mailtje - waarschijnlijk van een hoger geplaatste - dat velomobielen toch niet verzekerd konden worden omwille van - ik citeer - "te hoog risico op beschadiging". #-o
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: jo2p

#56 Bericht door paulheyndrickx »

Jo2p schreef:Ik heb nu ook een zwart-witte "banaan" in de garage staan. ...
Veel orca's te spotten in het historische vlaanderen.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: jo2p

#57 Bericht door Ronnius »

paulheyndrickx schreef:
Jo2p schreef:Ik heb nu ook een zwart-witte "banaan" in de garage staan. ...
Veel orca's te spotten in het historische vlaanderen.
Het beste bewijs dat de zeespiegel stijgt.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#58 Bericht door eeuwige reiziger »

paulheyndrickx schreef: Veel orca's te spotten in het historische vlaanderen.
Ssssst! Niet te luid, anders komen de groene jongens jullie op het spoor! En volgens hen horen exoten hier niet thuis! :wink: :D
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#59 Bericht door Jo2p »

Ben met dat slot bezig geweest. Ik dacht dat het een makkie zou zijn, maar nee. Na het meten met een schuifmaat het slot gevonden bij Abus. Vlak bij het station zit een Abus dealer, een fietsenwinkel/-maker. Zeer bereidwillig. Na wat zoekwerk en het bellen met de vertegenwoordiger kwam het antwoord dat het slot niet geleverd kan worden via deze officiële dealer van Abus sloten. Huh? Het slot in kwestie hoort thuis bij het motor afdeling, ja, en? Er werden wat andere kanalen geprobeerd en uiteindelijk kwam het antwoord dat ik maar bij een of andere site moest gaan bestellen, kreeg zelfs de link door. Dat heet in nette bewoordingen dat deze man zijn handen niet vuil wenst te maken. De site in kwestie heeft inderdaad een gelijkend slot, maar niet onder dezelfde aanduiding. Ook heel vreemd dat voor de Nederlandse markt gangbare ART aanduiding mist, wel een buitenlands kenmerk. Grijze import? Ik heb nu het slot bij een motor dealer besteld, ook een officiële Abus dealer. Had alleen niet veel in het schap hangen, of dat een slecht voorteken is weet ik niet, merk het volgende week wel. Ik begin me alleen te ergeren dat alles zo ongelofelijk moeilijk moet gaan, alsof het niet mag.

Oh ja, die verzekeraars, nu de vraag gesteld of ze de marketing afdeling niet eens in het oor kunnen fluisteren dat er ook veel duurdere fietsen zijn dan 6.000,= en gelijk de vraag gesteld of ze dure auto's ook niet verzekeren. Zal wel weer een slap en nergens opslaand antwoord krijgen, daar zijn ze super in, de vraag ontwijken en niet beantwoorden. Als je de sites goed bestudeerd kom je uit op drie verzekeraars. Volgens mij ligt er een hele markt compleet braak. De verzekeraars aangeprezen op ligfiets.net doen het allemaal niet meer. Zijn overgenomen en daarna is het over, alles fijn standaard. Lekker op je gat zitten en niks doen, de standaard verzekeringen komen toch wel binnen en er is bijna geen marge meer op deze verzekeringen. Vandaar dat ze de postcode hebben uitgevonden om dan te beweren dat er in jouw buurt meer schade is. Een bewering die niet te toetsen is. Eens zien wat het antwoord wordt van meneer Allianz.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#60 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef:Zo'n Marathon is nogal stijf. Ik neem als reserve altijd een vouwbandje mee (een Tryker). Vermoedelijk kun je een Marathon min of meer in elkaar draaien om mee te nemen. Een andere oplossing is de band dwars achter het zitje te plaatsen of rechts achteraan een plekje geven (als dat lukt).
Geprobeerd, weet niet wat bij jou links of rechts is, hangt af van hoe je er voor staat. Maar als ik de zitting naar voren klap kijk ik dus in de achterkant en dan kan ik links een Marathon kwijt zonder opvouwen. Gaat net tussen de stang en de rest van de "kofferbak".
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Plaats reactie