jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#16 Bericht door CapoJan »

Vervelend, maar een keer je hem hebt, is dat snel vergeten.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#17 Bericht door Peter J »

Wees welgekomen Joop ! ! ! Er zijn nog vele wachtenden net als jij, onder andere diegenen die een Quattrovelo besteld hebben, dus... geen paniek. :D
En met vertragingen moet je, denk ik, leren leven in het velomobielwereldje... Ik ken weinig mensen die niet met een vertraging geconfronteerd werden...
Eén van de redenen voor mij om op de tweedehandsmarkt te gaan snuffelen en ik heb daar tot nu toe steeds gevonden wat ik zocht, op mijn 2 eerste liggers na. [-o<
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#18 Bericht door Jo2p »

Dank allen voor de bemoedigende woorden.
Peter J schreef:Wees welgekomen Joop ! ! !
Dank je wel Peter.
Peter J schreef:Er zijn nog vele wachtenden net als jij, onder andere diegenen die een Quattrovelo besteld hebben, dus... geen paniek. :D
Klopt, maar dat is een VM die er nog niet is, dit is meer een voor inschrijving, het is natuurlijk wel zo dat je achteraan moet aansluiten en de lijst is inderdaad nu erg lang. Erg prettig voor de leverancier dat er zoveel belangstelling is.
Peter J schreef:En met vertragingen moet je, denk ik, leren leven in het velomobielwereldje... Ik ken weinig mensen die niet met een vertraging geconfronteerd werden...
Hmm, toch wel wonderlijk, want over het algemeen gaat het bij een VM toch wel om snelheid #-o
Peter J schreef:Eén van de redenen voor mij om op de tweedehandsmarkt te gaan snuffelen en ik heb daar tot nu toe steeds gevonden wat ik zocht, op mijn 2 eerste liggers na. [-o<
Daar loopt het ook niet over van de aanbiedingen, op zich een goed teken. En een 2de hands e-Orca is helemaal super super zeldzaam op die markt. Tot nu toe slechts een gezien en die is geloof ik naar de USA gegaan.

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#19 Bericht door Wim -de roetsende »

Jo2p schreef:Net een berichtje gekregen van André, de afleverdatum is naar achteren gezet. Ben er niet blij mee, maar kan er niks aan veranderen. Dus wachten.... :( :lol: Dan maar youtube filmpjes kijken van Orca's :mrgreen:

Heb je al een idee wanneer de afleverdatum gaat worden?

Is het al meer dan een jaar, of blijft het daar nog binnen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#20 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:
Jo2p schreef:Net een berichtje gekregen van André, de afleverdatum is naar achteren gezet. Ben er niet blij mee, maar kan er niks aan veranderen. Dus wachten.... :( :lol: Dan maar youtube filmpjes kijken van Orca's :mrgreen:
Heb je al een idee wanneer de afleverdatum gaat worden?
In de laatste mail stond week 46, maar dat is volgende week en ik heb nog niets binnen aan rekeningen etc. Dus week 46 gaat het niet worden. [-X :( .

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: jo2p

#21 Bericht door Wim -de roetsende »

Er staat nu toch een tweedehandse te koop.

Die zou ik kopen, als ik jou was.

Die kun je wel direct meenemen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#22 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:Er staat nu toch een tweedehandse te koop. Die zou ik kopen, als ik jou was. Die kun je wel direct meenemen.
Mij te veel schade en de uitvoering is niet zoals ik hem wil hebben. Schijfremmen zijn leuk, maar hebben ook veel onderhoud nodig, zeker als je van plan bent om er dagelijks mee naar je werk te rijden. Dan zijn de trommeltjes een stuk gebruiksvriendelijker. Verder bevat de fiets niet de laatste ontwikkelingen van 2016.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: nieuw op het forum

#23 Bericht door Ronnius »

Jo2p schreef:
Wim -de roetsende schreef:
Jo2p schreef:Net een berichtje gekregen van André, de afleverdatum is naar achteren gezet. Ben er niet blij mee, maar kan er niks aan veranderen. Dus wachten.... :( :lol: Dan maar youtube filmpjes kijken van Orca's :mrgreen:
Heb je al een idee wanneer de afleverdatum gaat worden?
In de laatste mail stond week 46, maar dat is volgende week en ik heb nog niets binnen aan rekeningen etc. Dus week 46 gaat het niet worden. [-X :( .
Geduld is een schoon deugd. Heb ik ook gehad (geduld en deugd was hier ook niet schoon).
Uiteindelijk kwam het me wel mooi uit, ik heb de Orca besteld op 20 augustus terwijl deze geleverd is op 6 augustus. (dat het jaartal niet gelijk is verzwijg dan maar eventjes)
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#24 Bericht door Jo2p »

Vandaag maar gebeld, deze week zou mijn fiets worden geleverd. Niet dus, de bovenkant was er nog niet, hoor morgen meer in een mailtje. Wel jammer dat je als klant voor een niet gering bedrag zelf er achteraan moet gaan hoe het er mee staat. Daar ligt nog wel een puntje ter verbetering.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: jo2p

#25 Bericht door trikelover »

Dit is een van de pijnpunt van zowat alle velomobiel bouwers communicatie.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#26 Bericht door Jo2p »

Geen mailtje ontvangen :(

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: jo2p

#27 Bericht door Wim -de roetsende »

Jo2p schreef:
Wim -de roetsende schreef:Er staat nu toch een tweedehandse te koop. Die zou ik kopen, als ik jou was. Die kun je wel direct meenemen.
Mij te veel schade en de uitvoering is niet zoals ik hem wil hebben. Schijfremmen zijn leuk, maar hebben ook veel onderhoud nodig, zeker als je van plan bent om er dagelijks mee naar je werk te rijden. Dan zijn de trommeltjes een stuk gebruiksvriendelijker. Verder bevat de fiets niet de laatste ontwikkelingen van 2016.
Die schade komt bij een nieuwe fiets ook vanzelf :wink:

Schrijfremmen remmen natuurlijk wel een stuk beter. Op de Roeifiets heb ik ook schijfremmen, nou dat remt wel iets spectaculairder dan die trommeltjes. =D> Ze zijn inderdaad wel iets gebruiksvriendelijker.

Over welke laatste ontwikkelingen heb je het dan? Daar heb ik eigenlijk nog niets over gelezen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#28 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:Die schade komt bij een nieuwe fiets ook vanzelf :wink:
neee [-o<
Wim -de roetsende schreef:Over welke laatste ontwikkelingen heb je het dan? Daar heb ik eigenlijk nog niets over gelezen.
Meer elektronica die meehelpt met de bediening. Omdat het nu een printplaat is met een schakelaar is de bedrijfszekerheid toegenomen. Zie het blog van CapoJan https://metdefietsonderweg.blogspot.nl/ ... kkels.html

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#29 Bericht door Jo2p »

Maar weer eens de telefoon gepakt. Het wordt nu de week voor kerst, maar knetterharde garanties konden ze niet geven. De fiets wordt in Denemarken geassembleerd en daar loopt het achter. Bijna alle onderdelen waren nu ter plekke. Volgende week maar weer bellen voor een update... Ik hoop niet dat het januari wordt [-o< , ben "boekhouder" van beroep en dan ben ik druk met de jaarrekening. Dan vrije dagen opnemen is zo ongeveer vloeken in de kerk om het maar zo aan te duiden. Ik ben dus niet amused :( :cry: :evil: :twisted: Oh nee, laat ik er maar geen wekker van bouwen [-X :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#30 Bericht door Jo2p »

Maar even een update. Moet as donderdag bellen of het dan as vrijdag wordt of ergens volgende week. Zou ik hem dan toch nog dit jaar "krijgen" [-o<
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Plaats reactie