Zoiets kriebelt hé. Nog maar eens met een meetlint in de garage wezen kijken. Moet dan nog meer opruimen en een keuze maken. Er is dan wel plek voor te maken. Maar dan komt het. Op die plek is die aanhanger in gevouwen toestand niet te krijgen. Er is een bok, maar dan heb je veel meer ruimte nodig. De prijs is ook pittig, maar vernuft moet betaald worden. Dus het is iets minder mooi dan ze het voordoen. De aanhanger wegzetten in een volgepakte garage is nog niet zo gedaan. Er is overigens nog een vouw systeem. De aanhanger wordt dan samengevouwen. Dat is dan wel een stuk smaller, maar in de lengte groeit het met de breedte van de wagen en dan heb je best wel een lang ding. Daar wordt natuurlijk niks over geschreven.Jo2p schreef:Dank voor de link, wist niet dat zoiets bestond, maar zie mijn andere antwoord aan CapoJan.spruitje schreef:Als je kiest voor een aanhangwagen. Maar de plaats die deze inneemt vormt een probleem dan koop je gewoon voor een opvouwbare aanhanger. Neemt niet zoveel plaats in. http://plooibare-aanhangwagens.be
jo2p
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: jo2p
Zag ik ja. Ook een optie voor dakdrager is deze voor tandems die je naast de auto kan klappen om je fiets te bevestigen. Tandems kunnen NL ook best zwaar uitvallen. Je zal wel nog steeds zelf gootjes erop moeten schroeven gezien de tandems dan meestal plat op de auto liggen.
Of met een zgn Fietslift https://youtu.be/KRNEFJSv5r4
Nu... Eigenlijk stel ik me in de eerst plaats de vraag waarom je je Orca op je dak zou willen vervoeren. Je kan er, dacht ik ongeveer 200km mee rijden. Zonder bij te laden. Dan kom je toch al een eind zonder je auto
Of met een zgn Fietslift https://youtu.be/KRNEFJSv5r4
Nu... Eigenlijk stel ik me in de eerst plaats de vraag waarom je je Orca op je dak zou willen vervoeren. Je kan er, dacht ik ongeveer 200km mee rijden. Zonder bij te laden. Dan kom je toch al een eind zonder je auto
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Voor als de Orca panne heeft en niet meer verder kan of indien het verstandig is om niet meer verder te gaan. En verder kun je natuurlijk ergens naartoe rijden, Orca eraf, en dan fietsen.spruitje schreef:Nu... Eigenlijk stel ik me in de eerst plaats de vraag waarom je je Orca op je dak zou willen vervoeren. Je kan er, dacht ik ongeveer 200km mee rijden. Zonder bij te laden. Dan kom je toch al een eind zonder je auto
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
Ja, als je de Orca via een goot op het dak krijgt, wordt het al makkelijker. Er zijn ook systemen bedacht die via de zijkant gaan. Ooit nog gezien voor het zwaardbootje dat ik jaren geleden had.
Enne: een E-Orca weegt eerder 47 kg, geen 40. De accu eruit scheelt al zowat 5 kg; dat is dik 10% minder gewicht om te tillen. Ook heel wat minder belasting voor je dak.
Citybar: wat is dat? Google leidde me enkel naar drinkgelegenheden in een stad
Enne: een E-Orca weegt eerder 47 kg, geen 40. De accu eruit scheelt al zowat 5 kg; dat is dik 10% minder gewicht om te tillen. Ook heel wat minder belasting voor je dak.
Citybar: wat is dat? Google leidde me enkel naar drinkgelegenheden in een stad
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Alles uit de Orca, dus twee accu's eruit, dakje eraf, pomp eruit, reserveband eruit, meetcomputer eruit geeft dan ongeveer een gewicht van 40kg.CapoJan schreef:Enne: een E-Orca weegt eerder 47 kg, geen 40. De accu eruit scheelt al zowat 5 kg; dat is dik 10% minder gewicht om te tillen. Ook heel wat minder belasting voor je dak.
Dit zijn "citybars", achter wordt soms ook "rearbar" genoemd. Het zijn extra bumpers om met name in een drukke stad schade te voorkomen, vandaar dat "city".CapoJan schreef:Citybar: wat is dat? Google leidde me enkel naar drinkgelegenheden in een stad
.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
Joop,
is dat een Dacia MCV die ik zie? Zo ja, kan de Orca daar dan niet in? Bicky toonde enkele maanden geleden een foto van zijn Mango in een gelijkaardige auto (Peugeot Partner, Citroen Berlingo of Renault Kangoo). Dan vermoed ik dat dit met een Orca ook moet kunnen. Of is ook dat geen optie...
is dat een Dacia MCV die ik zie? Zo ja, kan de Orca daar dan niet in? Bicky toonde enkele maanden geleden een foto van zijn Mango in een gelijkaardige auto (Peugeot Partner, Citroen Berlingo of Renault Kangoo). Dan vermoed ik dat dit met een Orca ook moet kunnen. Of is ook dat geen optie...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
JaCapoJan schreef:is dat een Dacia MCV die ik zie?
NeeCapoJan schreef:Zo ja, kan de Orca daar dan niet in?
Die zullen dan iets hoger moeten zijn. Hoogte bagageruimte Dacia MCV 906mm, de Orca is hoger. Dus volgens mij geen optie. Je zou dan de wielen eraf moeten halen of zo en dan zit ik nog met de voorste passagiersstoel. De Orca is wel 243cm lang.CapoJan schreef:Bicky toonde enkele maanden geleden een foto van zijn Mango in een gelijkaardige auto (Peugeot Partner, Citroen Berlingo of Renault Kangoo). Dan vermoed ik dat dit met een Orca ook moet kunnen. Of is ook dat geen optie...
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
-
- dokter
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
- Postcode: 8610
- Fiets: FAW27
- Locatie: kortemark
- Contacteer:
Re: jo2p
bikcy had volgens mij wel zijn passagierstoel vooraan verwijderd/neergeklapt en ook de wielen van de VM afgehaald.
k denk niet dat er veel voertuigen zijn waar een VM rechtstreeks in past, of t zou al een grote camionette of pickup moeten zijn (hmmm, weer een reden om een pickup aan te schaffen)
k denk niet dat er veel voertuigen zijn waar een VM rechtstreeks in past, of t zou al een grote camionette of pickup moeten zijn (hmmm, weer een reden om een pickup aan te schaffen)
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: jo2p
Over welke MCV spreken we? Type 2006? Die laatste is onze gezinswagen en daarmee heb ik in het verleden meer dan eens de Versatile in gestopt. Wel eerst alle zetels eruit. Dan gaat het probleemloos. Neus van de velomobiel achteraan. Bij het insteken van de Versatile moest ik bij de smurfenmuts de velomobiel wel een klein beetje kantelen. De achterzijde van de Versa is net enkele centimeters hoger dan de opening. Bij ons eerste bezoek aan de showroom had ik trouwens de maten mee van de Versatile. Je moest het gezicht van de verkoper zien toen ik mijn timmermanmeter uithaalde...Jo2p schreef:Die zullen dan iets hoger moeten zijn. Hoogte bagageruimte Dacia MCV 906mm, de Orca is hoger. Dus volgens mij geen optie. Je zou dan de wielen eraf moeten halen of zo en dan zit ik nog met de voorste passagiersstoel. De Orca is wel 243cm lang.
Wat met een Versatile gaat, zal ook wel lukken met een Orca.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Jo2p
- Helper
- Berichten: 280
- Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
- Postcode: 1111
- Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
- Contacteer:
Re: jo2p
Die van mij dateert van 2010, dus dat zal wel, het is versie twee met het nieuwe logo zoals je op de foto kunt zien. Ik heb nog net de "oude" versie kunnen bestellen, het jaar daarop kregen ze een andere motor mee en de kleur wit was eruit. Ik moet dat dan toch maar eens nog een keer bekijken, in de auto is beter dan er boven op. De achterbank is er zo uit, de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?eeuwige reiziger schreef:Over welke MCV spreken we? Type 2006?Jo2p schreef:Die zullen dan iets hoger moeten zijn. Hoogte bagageruimte Dacia MCV 906mm, de Orca is hoger. Dus volgens mij geen optie. Je zou dan de wielen eraf moeten halen of zo en dan zit ik nog met de voorste passagiersstoel. De Orca is wel 243cm lang.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: jo2p
Ja, en stoel wegnemen. Klaar is kees.Jo2p schreef: Die van mij dateert van 2010, dus dat zal wel, het is versie twee met het nieuwe logo zoals je op de foto kunt zien. Ik heb nog net de "oude" versie kunnen bestellen, het jaar daarop kregen ze een andere motor mee en de kleur wit was eruit. Ik moet dat dan toch maar eens nog een keer bekijken, in de auto is beter dan er boven op. De achterbank is er zo uit, de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Wim -de roetsende
- Kopman
- Berichten: 747
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Contacteer:
Re: jo2p
fcapri schreef:bikcy had volgens mij wel zijn passagierstoel vooraan verwijderd/neergeklapt en ook de wielen van de VM afgehaald.
k denk niet dat er veel voertuigen zijn waar een VM rechtstreeks in past, of t zou al een grote camionette of pickup moeten zijn (hmmm, weer een reden om een pickup aan te schaffen)
Een XS past in een gewone Chrysler Voyager (dus niet die extra lange versie) en in een Opel Sintra.
Dit zijn van die 7-persoons auto's. Nu hebben we een Nissan Tino, dat gaat niet meer lukken
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3853
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: jo2p
Ik legde bij mijn peugeot partner teepee de voorzetel plat naar voor en dan gewoon achterkant erop.Jo2p schreef: de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?
om de zetel te sparen haalde ik het achterwiel uit. maar met bescherming op zetel kan dat misschien ook
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: jo2p
Ik had toen ik mijn limit nog had, een citroen Berlingo zonder achterbank. Passagier zetel plat en de limit ging er probleemloos in. Neus op de platte passagiersstoel. Niets demonteren
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: jo2p
1. Orca's vallen per definitie niet in panneJo2p schreef:Voor als de Orca panne heeft en niet meer verder kan of indien het verstandig is om niet meer verder te gaan. En verder kun je natuurlijk ergens naartoe rijden, Orca eraf, en dan fietsen.
2. Dit klinkt als erg occasioneel transport. Dan zou ik toch eens heel ernstig onderzoeken of de VM echt niet in de auto kan. Dan kost het je geen cent.
Toen ik vorig jaar in mei naar Dronten ging, kreeg ik een lift. Ook dat was met een MCV, maar er zat redelijk wat bagage in. Hij ging dus op het dak, maar op de klassieke manier: twee dwarsrails, voorwielen voor de voorste en achterwiel achter de achterste. Simpel vastleggen met riempjes en het beweegt absoluut niet. Je met er wel met twee voor zijn.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com