jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#121 Bericht door Jo2p »

Jo2p schreef:
spruitje schreef:Als je kiest voor een aanhangwagen. Maar de plaats die deze inneemt vormt een probleem dan koop je gewoon voor een opvouwbare aanhanger. Neemt niet zoveel plaats in. http://plooibare-aanhangwagens.be
Dank voor de link, wist niet dat zoiets bestond, maar zie mijn andere antwoord aan CapoJan.
Zoiets kriebelt hé. Nog maar eens met een meetlint in de garage wezen kijken. Moet dan nog meer opruimen en een keuze maken. Er is dan wel plek voor te maken. Maar dan komt het. Op die plek is die aanhanger in gevouwen toestand niet te krijgen. Er is een bok, maar dan heb je veel meer ruimte nodig. De prijs is ook pittig, maar vernuft moet betaald worden. Dus het is iets minder mooi dan ze het voordoen. De aanhanger wegzetten in een volgepakte garage is nog niet zo gedaan. Er is overigens nog een vouw systeem. De aanhanger wordt dan samengevouwen. Dat is dan wel een stuk smaller, maar in de lengte groeit het met de breedte van de wagen en dan heb je best wel een lang ding. Daar wordt natuurlijk niks over geschreven.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#122 Bericht door Wouter D »

Zag ik ja. Ook een optie voor dakdrager is deze voor tandems die je naast de auto kan klappen om je fiets te bevestigen. Tandems kunnen NL ook best zwaar uitvallen. Je zal wel nog steeds zelf gootjes erop moeten schroeven gezien de tandems dan meestal plat op de auto liggen.
Of met een zgn Fietslift https://youtu.be/KRNEFJSv5r4

Nu... Eigenlijk stel ik me in de eerst plaats de vraag waarom je je Orca op je dak zou willen vervoeren. Je kan er, dacht ik ongeveer 200km mee rijden. Zonder bij te laden. Dan kom je toch al een eind zonder je auto
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#123 Bericht door Jo2p »

spruitje schreef:Nu... Eigenlijk stel ik me in de eerst plaats de vraag waarom je je Orca op je dak zou willen vervoeren. Je kan er, dacht ik ongeveer 200km mee rijden. Zonder bij te laden. Dan kom je toch al een eind zonder je auto
Voor als de Orca panne heeft en niet meer verder kan of indien het verstandig is om niet meer verder te gaan. En verder kun je natuurlijk ergens naartoe rijden, Orca eraf, en dan fietsen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#124 Bericht door CapoJan »

Ja, als je de Orca via een goot op het dak krijgt, wordt het al makkelijker. Er zijn ook systemen bedacht die via de zijkant gaan. Ooit nog gezien voor het zwaardbootje dat ik jaren geleden had.
Enne: een E-Orca weegt eerder 47 kg, geen 40. De accu eruit scheelt al zowat 5 kg; dat is dik 10% minder gewicht om te tillen. Ook heel wat minder belasting voor je dak.
Citybar: wat is dat? Google leidde me enkel naar drinkgelegenheden in een stad :mrgreen:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#125 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef:Enne: een E-Orca weegt eerder 47 kg, geen 40. De accu eruit scheelt al zowat 5 kg; dat is dik 10% minder gewicht om te tillen. Ook heel wat minder belasting voor je dak.
Alles uit de Orca, dus twee accu's eruit, dakje eraf, pomp eruit, reserveband eruit, meetcomputer eruit geeft dan ongeveer een gewicht van 40kg.
CapoJan schreef:Citybar: wat is dat? Google leidde me enkel naar drinkgelegenheden in een stad :mrgreen:
Dit zijn "citybars", achter wordt soms ook "rearbar" genoemd. Het zijn extra bumpers om met name in een drukke stad schade te voorkomen, vandaar dat "city".
AfbeeldingAfbeelding.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#126 Bericht door CapoJan »

Joop,

is dat een Dacia MCV die ik zie? Zo ja, kan de Orca daar dan niet in? Bicky toonde enkele maanden geleden een foto van zijn Mango in een gelijkaardige auto (Peugeot Partner, Citroen Berlingo of Renault Kangoo). Dan vermoed ik dat dit met een Orca ook moet kunnen. Of is ook dat geen optie...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#127 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef:is dat een Dacia MCV die ik zie?
Ja :mrgreen:
CapoJan schreef:Zo ja, kan de Orca daar dan niet in?
Nee :(
CapoJan schreef:Bicky toonde enkele maanden geleden een foto van zijn Mango in een gelijkaardige auto (Peugeot Partner, Citroen Berlingo of Renault Kangoo). Dan vermoed ik dat dit met een Orca ook moet kunnen. Of is ook dat geen optie...
Die zullen dan iets hoger moeten zijn. Hoogte bagageruimte Dacia MCV 906mm, de Orca is hoger. Dus volgens mij geen optie. Je zou dan de wielen eraf moeten halen of zo en dan zit ik nog met de voorste passagiersstoel. De Orca is wel 243cm lang.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: jo2p

#128 Bericht door fcapri »

bikcy had volgens mij wel zijn passagierstoel vooraan verwijderd/neergeklapt en ook de wielen van de VM afgehaald.
k denk niet dat er veel voertuigen zijn waar een VM rechtstreeks in past, of t zou al een grote camionette of pickup moeten zijn (hmmm, weer een reden om een pickup aan te schaffen)

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#129 Bericht door eeuwige reiziger »

Jo2p schreef:Die zullen dan iets hoger moeten zijn. Hoogte bagageruimte Dacia MCV 906mm, de Orca is hoger. Dus volgens mij geen optie. Je zou dan de wielen eraf moeten halen of zo en dan zit ik nog met de voorste passagiersstoel. De Orca is wel 243cm lang.
Over welke MCV spreken we? Type 2006? Die laatste is onze gezinswagen en daarmee heb ik in het verleden meer dan eens de Versatile in gestopt. Wel eerst alle zetels eruit. Dan gaat het probleemloos. Neus van de velomobiel achteraan. Bij het insteken van de Versatile moest ik bij de smurfenmuts de velomobiel wel een klein beetje kantelen. De achterzijde van de Versa is net enkele centimeters hoger dan de opening. Bij ons eerste bezoek aan de showroom had ik trouwens de maten mee van de Versatile. Je moest het gezicht van de verkoper zien toen ik mijn timmermanmeter uithaalde...

Wat met een Versatile gaat, zal ook wel lukken met een Orca.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#130 Bericht door Jo2p »

eeuwige reiziger schreef:
Jo2p schreef:Die zullen dan iets hoger moeten zijn. Hoogte bagageruimte Dacia MCV 906mm, de Orca is hoger. Dus volgens mij geen optie. Je zou dan de wielen eraf moeten halen of zo en dan zit ik nog met de voorste passagiersstoel. De Orca is wel 243cm lang.
Over welke MCV spreken we? Type 2006?
Die van mij dateert van 2010, dus dat zal wel, het is versie twee met het nieuwe logo zoals je op de foto kunt zien. Ik heb nog net de "oude" versie kunnen bestellen, het jaar daarop kregen ze een andere motor mee en de kleur wit was eruit. Ik moet dat dan toch maar eens nog een keer bekijken, in de auto is beter dan er boven op. De achterbank is er zo uit, de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: jo2p

#131 Bericht door eeuwige reiziger »

Jo2p schreef: Die van mij dateert van 2010, dus dat zal wel, het is versie twee met het nieuwe logo zoals je op de foto kunt zien. Ik heb nog net de "oude" versie kunnen bestellen, het jaar daarop kregen ze een andere motor mee en de kleur wit was eruit. Ik moet dat dan toch maar eens nog een keer bekijken, in de auto is beter dan er boven op. De achterbank is er zo uit, de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?
Ja, en stoel wegnemen. Klaar is kees.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: jo2p

#132 Bericht door Wim -de roetsende »

fcapri schreef:bikcy had volgens mij wel zijn passagierstoel vooraan verwijderd/neergeklapt en ook de wielen van de VM afgehaald.
k denk niet dat er veel voertuigen zijn waar een VM rechtstreeks in past, of t zou al een grote camionette of pickup moeten zijn (hmmm, weer een reden om een pickup aan te schaffen)

Een XS past in een gewone Chrysler Voyager (dus niet die extra lange versie) en in een Opel Sintra.

Dit zijn van die 7-persoons auto's. Nu hebben we een Nissan Tino, dat gaat niet meer lukken :wink:
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: jo2p

#133 Bericht door bicky »

Jo2p schreef: de voorstoel is even een probleem, blijft het bij vier boutjes uitdraaien?
Ik legde bij mijn peugeot partner teepee de voorzetel plat naar voor en dan gewoon achterkant erop.
om de zetel te sparen haalde ik het achterwiel uit. maar met bescherming op zetel kan dat misschien ook

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#134 Bericht door Wouter D »

Ik had toen ik mijn limit nog had, een citroen Berlingo zonder achterbank. Passagier zetel plat en de limit ging er probleemloos in. Neus op de platte passagiersstoel. Niets demonteren
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#135 Bericht door CapoJan »

Jo2p schreef:Voor als de Orca panne heeft en niet meer verder kan of indien het verstandig is om niet meer verder te gaan. En verder kun je natuurlijk ergens naartoe rijden, Orca eraf, en dan fietsen.
1. Orca's vallen per definitie niet in panne :mrgreen:
2. Dit klinkt als erg occasioneel transport. Dan zou ik toch eens heel ernstig onderzoeken of de VM echt niet in de auto kan. Dan kost het je geen cent.

Toen ik vorig jaar in mei naar Dronten ging, kreeg ik een lift. Ook dat was met een MCV, maar er zat redelijk wat bagage in. Hij ging dus op het dak, maar op de klassieke manier: twee dwarsrails, voorwielen voor de voorste en achterwiel achter de achterste. Simpel vastleggen met riempjes en het beweegt absoluut niet. Je met er wel met twee voor zijn.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie