jo2p

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#61 Bericht door Jo2p »

De motor dealer snapte er ook niets van en heeft navraag gedaan. Blijken afspraken te zijn, maar was het met mij eens dat je bij een Abus dealer gewoon moet kunnen bestellen, maakt niet uit wat. Deze dealer had het slot binnen twee dagen al klaar liggen, het kan dus kennelijk wel. De Cobra is nu in de bestelling bij een fietsleverancier. Als dat binnen is nog even een fijn mailtje richting Abus over wat voor een vreemde fratsen dit zijn en of ze eens vaker willen rondkijken naar de nieuwe ontwikkelingen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#62 Bericht door Jo2p »

Wim -de roetsende schreef:
Jo2p schreef:Ik heb nu ook een zwart-witte "banaan" in de garage staan.

Gefeliciteerd met de Orca =D> :D
Dank Wim, ben er erg blij mee.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#63 Bericht door Jo2p »

Jo2p schreef:Oh ja, die verzekeraars, nu de vraag gesteld of ze de marketing afdeling niet eens in het oor kunnen fluisteren dat er ook veel duurdere fietsen zijn dan 6.000,= en gelijk de vraag gesteld of ze dure auto's ook niet verzekeren. Zal wel weer een slap en nergens opslaand antwoord krijgen, daar zijn ze super in, de vraag ontwijken en niet beantwoorden. Eens zien wat het antwoord wordt van meneer Allianz.
Als er een prijs te vergeven was voor ontwijkende antwoorden, dan had dit bedrijf hem gewonnen. On...ge..lo..fe..lijk. Auto's werden bij een andere tak verzekerd, ehh, het is toch een bedrijf? De afdeling marketing zou bla bla bla. Marketing toch?, nu, die kun je direct ontslaan want aan marketing doen ze duidelijk niet. Toevallig heb ik dat ook op de bagagedrager liggen. Met andere woorden weer een antwoord om er maar met een smoes er vanaf te komen. Marketing, pfff.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#64 Bericht door Jo2p »

Vandaag de camera meegenomen, echter op alle plaatsen waar je een foto serie zou kunnen maken was het druk met auto's en ik wil even alleen zijn. Dus nog geen foto's, nog even geduld aub.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: jo2p

#65 Bericht door Wouter D »

Ik ga toch eens luisteren bij mijn gewone fiets handel. Onlangs verkocht hij een bukracefiets voor maar liefst 13000€ die moeten ze toch ook verzekeren
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#66 Bericht door Jo2p »

spruitje schreef:Ik ga toch eens luisteren bij mijn gewone fiets handel. Onlangs verkocht hij een bukracefiets voor maar liefst 13000€ die moeten ze toch ook verzekeren
Groot woord hoor "moeten". Daar denken die verzekeringsjongens (m/v) toch heel anders over, die kijken naar winst en verlies en naar risico.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#67 Bericht door Jo2p »

Ik heb nog een belofte in te lossen, dus hier zijn ze dan; de (nu ja) foto's :mrgreen:

Afbeelding
Bekende snuit inmiddels.
Afbeelding
Afbeelding
De vin is duidelijk zichtbaar. Ik had eerst een ander logo aan de zijkant gewenst, maar met het doornemen van diverse fora blijken agenten dat ook te doen, om op die manier de eigenaar te achterhalen bij een overtreding. Niet dat het me daar om te doen is, maar het is slechts even doordenken voor wat anders, dan maar opgaan in de zwerm Orca's.
Afbeelding
Voordat andere weggebruikers het beeld hebben verwerkt zien ze dit, ehh?, wa's dat nu weer? Als ze het echt niet meer weten komt er nog zoiets uit als "hoi" of zo :lol:
Afbeelding
Toch een ander lampje dan gezien bij andere Orca eigenaren.
Afbeelding
De "uit" stand is nog een keer naar links draaien. Deze stand is nu dat de koplampen uit zijn, maar dat de remlichten, richtingaanwijzers, alarm en seinen wel aanstaan.

Wellicht een ander keertje nog een paar foto's, moet er nog een paar maken met hoe je de Orca vast kunt leggen aan de ketting, zwemt ie in ieder geval niet weg :mrgreen: . Verder ben ik nog aan het broeden hoe ik mijn remlicht kan tonen op de foto. Komt tijd komt raad.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

fcapri
dokter
Berichten: 1301
Lid geworden op: vr 01 jul 2016, 22:40
Postcode: 8610
Fiets: FAW27
Locatie: kortemark
Contacteer:

Re: jo2p

#68 Bericht door fcapri »

strapbandje rond handvat en remhendel?
zo zet ik de mijne op de rem als ik wil uitstappen. het strapbandje is iets groter zodat ik die eraf kan schuiven als ik wil rijden

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#69 Bericht door Jo2p »

fcapri schreef:strapbandje rond handvat en remhendel?
zo zet ik de mijne op de rem als ik wil uitstappen. het strapbandje is iets groter zodat ik die eraf kan schuiven als ik wil rijden
Dank voor de suggestie, zat ook al aan zoiets te denken. Ik heb nog wel wat van die dingen liggen.
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: jo2p

#70 Bericht door bicky »

zit er geen parkeerstand op de handvaten? zodat hij niet wegzwemt tijdens het uitstappen?
anders niemand in de buurt om keer op de rem te duwen of een foto/video te maken

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: jo2p

#71 Bericht door Ronnius »

bicky schreef:zit er geen parkeerstand op de handvaten? zodat hij niet wegzwemt tijdens het uitstappen?
anders niemand in de buurt om keer op de rem te duwen of een foto/video te maken
Op de onderste foto boven de afbeeldingen van de verlichting zie je net nog de hendel van de parkeerrem. Deze is onafhankelijk van de handremgrepen en je parkeert daardoor met de rem op het achterwiel. Tijdens het rijden rem je met de voorwielen. Maar met een touw of velcro een remgreep dicht trekken...
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: jo2p

#72 Bericht door paulheyndrickx »

Het achterlicht is inderdaad al anders en ziet er meer gelikt uit. Ook de licht schakelaars wijken af van de vorige versie.
En zoals Ronny opmerkt zit er ook volgens mij gewoon een parkeerrem op. Hendeltje naar boven duwen en het achterwiel is geblokkeerd.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: jo2p

#73 Bericht door Ronnius »

paulheyndrickx schreef:Het achterlicht is inderdaad al anders en ziet er meer gelikt uit. Ook de licht schakelaars wijken af van de vorige versie.
En zoals Ronny opmerkt zit er ook volgens mij gewoon een parkeerrem op. Hendeltje naar boven duwen en het achterwiel is geblokkeerd.
Bij fietser heeft zo een rode klaar voor levering gestaan.
Heb ik gezien dacht bij de VM tocht in november.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: jo2p

#74 Bericht door CapoJan »

Ronnius schreef:
paulheyndrickx schreef:Het achterlicht is inderdaad al anders en ziet er meer gelikt uit. Ook de licht schakelaars wijken af van de vorige versie.
En zoals Ronny opmerkt zit er ook volgens mij gewoon een parkeerrem op. Hendeltje naar boven duwen en het achterwiel is geblokkeerd.
Bij fietser heeft zo een rode klaar voor levering gestaan.
Heb ik gezien dacht bij de VM tocht in november.
Die staat nu in Herentals. Dat was inderdaad ook een Orca met de recentste uitrusting. Helemaal anders dan voorheen: andere lichtschakelaar, geen afzonderlijke bediening van linkse en rechtse koplamp, ander achterlicht en remlicht (maar nog altijd enkel mogelijk met schijfremmen).

Die klittenband was enkel bedoeld als suggestie om een foto te maken van het remlicht. Ik denk dat Joop ook wel weet dat hij een parkeerrem heeft :wink:

Prachtige kleur voor een Orca, trouwens :mrgreen:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Jo2p
Helper
Berichten: 280
Lid geworden op: za 09 jul 2016, 19:36
Postcode: 1111
Fiets: e-Orca 0099, ICE Adventure HD
Contacteer:

Re: jo2p

#75 Bericht door Jo2p »

CapoJan schreef:Die staat nu in Herentals. Dat was inderdaad ook een Orca met de recentste uitrusting. Helemaal anders dan voorheen: andere lichtschakelaar, geen afzonderlijke bediening van linkse en rechtse koplamp, ander achterlicht en remlicht (maar nog altijd enkel mogelijk met schijfremmen).
Ik ben de eerste met remlichten (achterlicht en vin) in combinatie met trommelremmen. De schijfremmen werken met oliedruk en een druksensor. De trommelremmen uitvoering werkt met remgrepen die een microschakelaar bedienen via een magneetje. Door de elektronische aansturing kan dat nu vanwege de lagere stroom die door het circuit loopt.
CapoJan schreef:Die klittenband was enkel bedoeld als suggestie om een foto te maken van het remlicht. Ik denk dat Joop ook wel weet dat hij een parkeerrem heeft :wink:
De afstand was groter dan ik dacht, 3 tieraps naar de knoppen. De lus is dus klaar, nu nog een keertje met wat donkerder weer weg, dan is het effect beter zichtbaar. Ja, ik weet ook dat ik een anti wegzwem optie :lol: heb cq parkeerrem. Je kunt inderdaad nog een klein stukje van de hefboom zien. Op het blog van Jan zijn duidelijker foto's van deze voorziening.
CapoJan schreef:Prachtige kleur voor een Orca, trouwens :mrgreen:
Ja dit is wel DE kleur van een Orca hé :mrgreen:
Flevobike e-Orca 0099, ICE Adventure HD, Brompton

Plaats reactie