Helen - WAW 201
-
- Neo Prof
- Berichten: 246
- Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:36
- Postcode: 9860
- Fiets: Ice Sprint 26
- Locatie: Gijzenzele
- Velomobiel: Alpha 7.2 (2023)
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Een kleine bijdrage over mijn eigen ervaringen:
kort na de aanschaf van de e-FAW heb ik hier veel gelezen over de noodzaak van de uitlijning van de voorste wielen. Ik geloofde wel dat er 'iets' van aan was, maar zoals je hier ook dikwijls ziet met cijfers rond behaalde snelheden, dacht ik dat er toch wel een korreltje zout bij mocht.
Mijn wielen heb ik dan maar 'op het zicht' uitgelijnd en ja hoor ik had het gevoel (vals of niet?) dat het wat beter reed. Intussen waren er ook nieuwe banden geplaatst, was de aandrijflijn wat gerenoveerd, kortom: ik was gelukkig. De lagere snelheden die ik reed weet ik toe aan mijn slechte conditie.
Ik ben nu ongeveer 1000 km verder en de Marathon Greenguard banden op de voorwielen doen hun naam alle eer aan: ze zien letterlijk groen (volledig afgesleten dus)
Dan toch maar even tijd gestoken in het maken van een systeem om mijn voorwielen beter uit te lijnen. Daarbij ook rekening gehouden met de stand van de twee voorwielen tov het achterwiel (dmv een lange, rechte lat)
Hulp ingeroepen van de zoon om te meten terwijl ik in de velomobiel zat en een afwijking moeten vaststellen van ongeveer 1,5 cm.... daar ging de gedachte een 'goed oog' te hebben.
Na aanpassing toch nog een klein verschil van ong. 3 mm toe - in en daarna moeten (mogen) vaststellen dat mijn kruissnelheid zowaar 3 tot 4 km/u de hoogte inging. Niet éénmalig maar dagelijks tijdens het forenzen. En dat vind ik toch behoorlijk veel.
Mijn besluit: vergeet die korrel zout en kijk inderdaad de sporing na, want het maakt zonder twijfel verschil.
kort na de aanschaf van de e-FAW heb ik hier veel gelezen over de noodzaak van de uitlijning van de voorste wielen. Ik geloofde wel dat er 'iets' van aan was, maar zoals je hier ook dikwijls ziet met cijfers rond behaalde snelheden, dacht ik dat er toch wel een korreltje zout bij mocht.
Mijn wielen heb ik dan maar 'op het zicht' uitgelijnd en ja hoor ik had het gevoel (vals of niet?) dat het wat beter reed. Intussen waren er ook nieuwe banden geplaatst, was de aandrijflijn wat gerenoveerd, kortom: ik was gelukkig. De lagere snelheden die ik reed weet ik toe aan mijn slechte conditie.
Ik ben nu ongeveer 1000 km verder en de Marathon Greenguard banden op de voorwielen doen hun naam alle eer aan: ze zien letterlijk groen (volledig afgesleten dus)
Dan toch maar even tijd gestoken in het maken van een systeem om mijn voorwielen beter uit te lijnen. Daarbij ook rekening gehouden met de stand van de twee voorwielen tov het achterwiel (dmv een lange, rechte lat)
Hulp ingeroepen van de zoon om te meten terwijl ik in de velomobiel zat en een afwijking moeten vaststellen van ongeveer 1,5 cm.... daar ging de gedachte een 'goed oog' te hebben.
Na aanpassing toch nog een klein verschil van ong. 3 mm toe - in en daarna moeten (mogen) vaststellen dat mijn kruissnelheid zowaar 3 tot 4 km/u de hoogte inging. Niet éénmalig maar dagelijks tijdens het forenzen. En dat vind ik toch behoorlijk veel.
Mijn besluit: vergeet die korrel zout en kijk inderdaad de sporing na, want het maakt zonder twijfel verschil.
Optima Dragon - eWAW 337 - Ice Sprint 26 - Alpha 7.2 (nr 208)
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Kan iemand die met een WAW rijdt eens een duidelijke foto posten van de achtervork aub ???
Indien mogelijk liefst zonder het achterwiel...
Indien mogelijk liefst zonder het achterwiel...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- Public Relations
- Berichten: 983
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
bij de mijne stond het achterwiel uit center en scheef
https://drive.google.com/open?id=1N4ej7 ... nw28I9i7gA
https://drive.google.com/open?id=1N4ej7 ... nw28I9i7gA
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 797
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
De vraag is dan hoe je dit corrigeert?blackarmor schreef:bij de mijne stond het achterwiel uit center en scheef
https://drive.google.com/open?id=1N4ej7 ... nw28I9i7gA
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Uit center --> wegens fout gespaakt ? ? ?blackarmor schreef:bij de mijne stond het achterwiel uit center en scheef
https://drive.google.com/open?id=1N4ej7 ... nw28I9i7gA
Scheef --> probleem met de vork ?
En dan inderdaad de belangrijkste vraag, hoe corrigeer je dit ?
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- Public Relations
- Berichten: 983
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
nee uit center als in uitval pads zaten niet in het midden en scheef gemonteerd
dus 2 andere uitvalpads gemaakt (ineens wat langer zodat de supermoto er tussen past )
hier is die met de nieuwe pads
https://drive.google.com/file/d/0B9DVl_ ... sp=sharing en de carbon versterking
nu zouden de nieuwe veel beter in mekaar steken
dus 2 andere uitvalpads gemaakt (ineens wat langer zodat de supermoto er tussen past )
hier is die met de nieuwe pads
https://drive.google.com/file/d/0B9DVl_ ... sp=sharing en de carbon versterking
nu zouden de nieuwe veel beter in mekaar steken
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Een fout in de montage dus... of zie ik dat verkeerd ?blackarmor schreef:nee uit center als in uitval pads zaten niet in het midden en scheef gemonteerd
En als gevolg van die fout klopte dan ook de sporing niet ?
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- Public Relations
- Berichten: 983
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
idd ik blijf erbij dat de 49 op de maandag na de gentse feesten is ineengezet (nu had de vorige eigenaar er ook geen goed aangedaan)
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Ook aan de achterbrug is mooi te zien welke evolutie de WAW in de loop der jaren heeft doorgemaakt. Bij de eerste WAW's werd er een aluminium profiel tegen de vlakke achterkant geklonken. Later kwam er een versteviging in het aramidedeel waar dan aan de binnenzijde twee patten werden gemonteerd. Ik heb wel eens gehoord dat het indertijd geen gemakkelijke klus was om het geheel perfect in haak te plaatsen. Bij de nieuwe generatie WAW stelt zich dat constructieprobleem nu niet meer.Peter J schreef:Kan iemand die met een WAW rijdt eens een duidelijke foto posten van de achtervork aub ???
Indien mogelijk liefst zonder het achterwiel...
Bij de WAW IV (2014) ziet het er nu zo uit:
http://www.katanga.eu/waw2014-nr-210/
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Bedankt voor de foto eeuwige reiziger
Als ik het goed begrijp heeft de huidige WAW dus geen achtervork, maar gewoon twee pads(of hoe noem je dat) die aan iedere zijde met 3 schroeven bevestigd zijn aan de monocoque. Hieruit besluit ik dan dat het achterwiel niet scheef kan staan tenzij men een fout maakt bij het bepalen van de plaats waar de pads komen.
Als ik het goed begrijp heeft de huidige WAW dus geen achtervork, maar gewoon twee pads(of hoe noem je dat) die aan iedere zijde met 3 schroeven bevestigd zijn aan de monocoque. Hieruit besluit ik dan dat het achterwiel niet scheef kan staan tenzij men een fout maakt bij het bepalen van de plaats waar de pads komen.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
In de loop van 2014-2015 werden er bij Katanga opeenvolgende stappen gezet naar de verdere verfijning van het productieproces, waardoor die kans eigenlijk tot nul is herleid.Peter J schreef: Als ik het goed begrijp heeft de huidige WAW dus geen achtervork, maar gewoon twee pads(of hoe noem je dat) die aan iedere zijde met 3 schroeven bevestigd zijn aan de monocoque. Hieruit besluit ik dan dat het achterwiel niet scheef kan staan tenzij men een fout maakt bij het bepalen van de plaats waar de pads komen.
Als ik me niet vergis, loopt de nieuwe serie vanaf WAW-nummer 210. In 2015 gingen de nieuwe WAW's trouwens vlotjes over de toonbank.
Wie even wil vergelijken met vroeger, bij de WAW van trikelover. Weet iemand welk productienummer deze WAW draagt?
http://www.ligfietsers.be/forum/viewtop ... f=3&t=7746
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
-
- Public Relations
- Berichten: 983
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
dat is dus nog juist dezelfde als op de 49 , ik vermoed eerder dat de mal en de verwerking een pak beter is .
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
- trikelover
- catering
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
- Postcode: 8600
- Fiets: Milan SL challenge Chamsin
- Locatie: stuivekenskerke
- Velomobiel: Milan SL
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Mijn WAWvan was in de tijd nummer 27eeuwige reiziger schreef: Wie even wil vergelijken met vroeger, bij de WAW van trikelover. Weet iemand welk productienummer deze WAW draagt?
http://www.ligfietsers.be/forum/viewtop ... f=3&t=7746
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike
-
- General Manager
- Berichten: 5090
- Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
- Postcode: 8755
- Fiets: Mango Plus
- Locatie: Ruiselede
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Blijkbaar is er dus vrij snel overgeschakeld naar een bevestiging in de aramide. Vergelijk eens de achterbrug van WAW 004 met die van jouw velomobiel.trikelover schreef: Mijn WAWvan was in de tijd nummer 27
http://users.skynet.be/nestofdragons/cr ... _index.htm
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)
- Helen
- Public Relations
- Berichten: 797
- Lid geworden op: vr 18 sep 2015, 14:12
- Postcode: 3071
- Fiets: WAW 201 en Alpha 7
- Contacteer:
Re: Helen - WAW 201
Et voilà
Na veel bellen, rondrijden, vragen, zoeken, enz. iemand gevonden die de "perte-totale" neus (en de rest) van mijn WAWtje met veel liefde wilde behandelen.
Ziehier de spectaculaire voor en na!
Na veel bellen, rondrijden, vragen, zoeken, enz. iemand gevonden die de "perte-totale" neus (en de rest) van mijn WAWtje met veel liefde wilde behandelen.
Ziehier de spectaculaire voor en na!