Louis - Wow

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Louis - Wow

#1 Bericht door louis »

Afin, ik heb de beslissing genomen en ga een velomobiel kopen. Ik heb als zot geprobeerd zoveel mogelijk te lezen en te bekijken. Reacties, ervaringen, naar velomobielen gaan kijken, erin gaan zitten en af en toe zelfs een klein stukske gereden.
Deze week beslis ik over de kleur. Het is dan toch een WAW geworden. En ben heel erg content

Gebruikersavatar
printnet
Nieuweling
Berichten: 23
Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 11:50
Postcode: 2500
Fiets: E-Orca
Locatie: lier
Velomobiel: E-Orca
Contacteer:

Re: Wow

#2 Bericht door printnet »

louis schreef:Afin, ik heb de beslissing genomen en ga een velomobiel kopen. Ik heb als zot geprobeerd zoveel mogelijk te lezen en te bekijken. Reacties, ervaringen, naar velomobielen gaan kijken, erin gaan zitten en af en toe zelfs een klein stukske gereden.
Deze week beslis ik over de kleur. Het is dan toch een WAW geworden. En ben heel erg content
Dan wens ik je er alvast veel rijplezier mee. Heb er ook een lange tijd getwijfeld maar heb uiteindelijk voor een sunrider gekozen, ligt me wat comfortabeler :D

Gebruikersavatar
Rich
Supporter
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 17 nov 2013, 2:43
Postcode: 4456cc
Fiets: WAW022
Locatie: Lewedorp
Contacteer:

Re: Wow

#3 Bericht door Rich »

louis schreef:Afin, ik heb de beslissing genomen en ga een velomobiel kopen. Ik heb als zot geprobeerd zoveel mogelijk te lezen en te bekijken. Reacties, ervaringen, naar velomobielen gaan kijken, erin gaan zitten en af en toe zelfs een klein stukske gereden.
Deze week beslis ik over de kleur. Het is dan toch een WAW geworden. En ben heel erg content
gefeliciteerd.
Hier ook een WAW rijder...ik heb er geen spijt van.
Ik heb echter een 2e hands gekozen wat even beter in het budget viel maar wie weet komt er nog wel eens een nieuwe.
hier onder in mijn blog staan genoeg bevindingen in mijn dagelijkse leven in de WAW.
Ook ik ben er erg content mee.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Re: Wow

#4 Bericht door louis »

Merci,
een paar punten hebben bij mij de doorslag gegeven. De uitstraling maar vooral dat fragiele bij de quest en strada. Ik ken mezelf en mijn jongens. Ik heb een klein stukje in de strada gereden en dat sturen vond ik vreemd.
Wat ik zo raar vond, ook in de waw, het moment dat ik moest stoppen en dat ik geen voet aan de grond moest zetten. Ik raakte zelfs een beetje in paniek omdat ik mijn voet niet op de grond kon zetten. Ik had het gevoel dat ik ging omvallen als ik stilstond.
Een firma wil de waw gaan wrappen met hun kleuren en logo's maar ik vraag me af of ik de waw dan toch eerst ga laten spuiten. Ik weet niet of dat wrappen direct op de kevlar kan. En dan al die vragen nog. Verzekering of niet. Ik heb een toffe dag gehad in Gent. Iedereen die me trouwens raad heeft gegeven bedankt! De extra wielen waaronder het dichte wiel van de M5 zijn inmiddels verkocht.
Zoveel zin in de eerste echte rit
Laatst gewijzigd door louis op zo 23 mar 2014, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Re: Wow

#5 Bericht door louis »

Ik kan me niet herinneren dat ik zo content was met een aankoop van iets rijdend. Nooit heeft een auto dat gevoel gegeven.
Ja, tien jaar geleden mijnen Bonneville. Daar ging ik 's nachts voor uit mijn bed. En nu een Waw. Ik ga zenuwachtig zijn, denk ik. Wanneer ik hem voor het eerst naar buiten duw om erin te kruipen. Wellicht ga ik zenuwachtig zijn bij de tweede keer, en de derde keer. Ik bekijk nu de routes waar ik mogelijk ga rijden, ik zie in gedachte dat rode knipperlichtje van achter. De fietspaden waar ik met mijnen M5 reed meet ik met mijn ogen of het allemaal past. Met de hond wandel ik naar een plaats waar paaltjes staan en waar ik wellicht door moet. Of mag, of kan. Mijn moeder vindt het maar niks, maar die vond al wat rijdt niets voor me. Omdat ik al eens bebloed op de koffie kwam met ander getrapt materiaal. Ze zeurt maar over een helm en ik zeg haar dat ik een petje ga dragen. Omdat een petje sterker is dan een helm. Ik heb zin in de Waw..

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wow

#6 Bericht door Wouter D »

in de zomer ga je toch af en toe uwen blauwen missen hoor,

proficiat met uw beslissing en aankoop, als hij er is, post dan even foto
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Brechtix
dokter
Berichten: 1329
Lid geworden op: vr 12 sep 2003, 12:05
Postcode: 9000
Fiets: EWAW, RAW, Milan,
Locatie: B-9000 Gent
Velomobiel: eWAW
Contacteer:

Re: Wow

#7 Bericht door Brechtix »

Kijk, daar doen we het voor.

:-)
“I have a simple measure right now for people – are you working on something that can change the world – yes or no."

Larry Page

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Re: Wow

#8 Bericht door louis »

Ik vond het een toffe middag daar in Gent. Wat angstige momenten met de Strada, bizondere momenten met de Waw bij het jaagpad. En zo grappig dat ik wellicht de Waw niet had gekozen, of toch nog niet als mijn vrouw er niet was bij geweest. Er is plaats gemaakt in de garage. Mijnen living is op 't eerste maar 'k heb al een foto gezien waarop een mens zijnen Waw naar boven zeult!

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

De Roode velomobiel

#9 Bericht door louis »

In die tijd, toen de Triumph nog mijn enige en dus belangrijkste vervoermiddel was keek ik uit naar de momenten dat ik mijn zwarte schatje kon kuisen op de oprit. En dan die blikken en korte gesprekjes van voorbijgangers. Vragen over dat Engelse geweld. Hoe zal dat gaan als den rooden Waw met wat water weer zijn natuurlijke kleur terug krijgt? Op een of andere manier past zo'n velomobiel in het straatbeeld van een dorpke als Kalmthout. Het dorpke van Suske en Wiske. En dan lijkt mijnen hond Billie ook nog eens op Bobbie de hond van Kuifje. De rooden Waw zou zo maar op de voorkant van een strip kunnen staan. ' ' ' 'Lowieke en Wiske op reis met de Rooden Waw.' 'Lowieke en Wiske vliegen uit de bocht met De Wawige Waw.'
Het lijkt me zalig om de neus en de kont er weer eens af te schroeven en her en der wat gereedschap rond te laten slingeren. Ik heb geen snars verstand van techniek en zo maar geen voorbijganger die dat in de gaten heeft als ik met vet en smeer op mijn handen en kleren me buig over het trapstel van de Rooden. En ingewikkeld interessant kijken natuurlijk. Billie zit erbij op een dekentje. Wiske brengt een bakske koffie want ik kan de Waw natuurlijk niet alleen buiten laten staan. Billie krijgt een botje. Om maar aan te geven dat ik zin heb in mijn nieuwe, enige en dus belangrijkste vervoermiddel.

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: Wow

#10 Bericht door Pleeboy »

Proficiat met je aankoop :)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: Wow

#11 Bericht door aiai »

Proficiat!

Een WAW. Jaren geleden, ik woonde toen nog in Amsterdam, een gele voorbij zien glijden. heel rustig, 's avonds. Was volgens mij een show/proefmodel van de ligfietswinkel Amsterdam. Maakte destijds iets in mij wakker:"Oh ja, een velomobiel, die wilde ik eigenlijk ook ooit nog eens." Wat kinderen, een verhuizing en een hele slechte conditie verder een verre voorloper van de WAW in bezit. Geen WAW, ik weet het, maar zo zie je dat de WAW ook elders een rol speelt in het reactiveren van de velomobielwens van een aardklootbewoner.
In ieder geval was ik destijds onder de indruk van de lijnen van de WAW. De gesloten kap was toen ook nog een unicum. De klinkers waren nog wat vochtig en de straatverlichting was aan zodat het geheel mooi spiegelde. En zo verdween de WAW richting het Vondelpark, mij likkebaardend achterlatend.

Nou is een oude Flevobike Alleweder geen WAW (zeker niet wat uitstraling betreft), en Kalmthout is geen Haarlem, maar die van mij houdt het wonderwel goed uit aan de voorgevel van mijn huis. Uiteraard kijk ik af en toe stiekem even door het raam of 'ie er nog staat, kan me bij een WAW voorstellen dat je af en toe checkt of 'ie nog wel veilig in je bed ligt....

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Wow

#12 Bericht door wout »

=D> =D> proficiat met je aankoop! een waw, wauw daar ga je geen spijt van krijgen. Mijn Waw heeft nu bijna 30.000 km en ik ben nog steeds verliefd !
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Wow

#13 Bericht door CapoJan »

Mooi! Voor mij is een WAW nog altijd één van de mooiste velomobielen op de markt (al koos ik een andere). Zal je veel plezier aan beleven.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Niet normaal maar wel super

#14 Bericht door louis »

De Waw is een waardige opvolger van de Triumph als de extra reden om in de ochtend uit bed te stappen. De dagen tel ik af terwijl ik elke zin hier opzuig op het forum over velomobielen. Ik denk bedenkelijk bij berichten over het verkopen van een velomobiel. Ik maak een omweg om die ene gele Quest nog een stukje te zien rijden. De laatste keer zag ik hem in de buurt van Huijbergen, hij ging rechts af bij Jagersrust. Vandaag een paar offertes aangevraagd voor een velomobielverzekering, ook dankzij het forum hier. Bij de afbeeldingen van een Waw op Google zie ik weinig rode exemplaren. Eentje heeft er rode wielplaten en dat vind ik niet zo mooi, dus ik ga voor de carbon platen. Ik ben benieuwd of al die andere beginnende velomobielrijders ook zo denken en voelen zoals ik nu. Toen ik de Triumph Bonneville had vond ik het leuk om regelmatig ergens een bakje koffie te gaan drinken met een paar andere Triumphs. Willemstad, rondje Tholen en dan in Stavenisse in het haventje wat uitblazen. Ik had een toertje uitgestippeld dat we het buizerdrondje noemden. Over de dijken langs het water richting Veerse meer. En dan in Renesse elkaars vervoermiddel bekijken. Vrijdag hebben de Triumphmaatjes en ik nog eens wat samen gedronken. Met gemengde gevoelens horen ze mijn Wawverhalen aan. Maar binnenkort gaan we toch een min of meer gezamenlijk ritje doen. We spreken af in het roofvogelopvangcentrum in Zundert en rijden dan naar Willemstad. Ik vertrek wat eerder dan de Triumphs en zij gaan voor de langere route. En na de koffie in Willemstad ga ik als eerste op weg naar Schijf, naar de Kir Royal. Ze beloven me dat ze wachten met de uitsmijters tot mijnen Roode naast hun machientjes staat. Misschien een ideetje voor een ritje met andere velomobielen.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Rode attractie

#15 Bericht door louis »

Nog steeds kan ik het niet geloven. Nog drie weken, of liever wat minder dan drie weken, heb ik mijnen eigen attractie. Ik ben een behoorlijke pretparkliefhebber. Efteling, Bobbejaanland zijn plaatsen waar ik graag kom. In hoge en snelle attracties ben ik nog steeds een beetje bang maar 'k heb er na al die jaren nog steeds zin in. En dan straks en eigen superattractie zonder lang in de rij te staan. Ik wilde dat ik al een bandje van de Roode kon plakken of oppompen. Zou mijn vriendin slecht gezind zijn als ik de Waw in de living zet om erin liggend T.V. te kijken? En als ze dan nog niet boos is vraag ik of ze een bakje koffie brengt omdat ik in het begin niet zo rap uit mijnen bolide kan klimmen.
Bij elk kruispunt dat ik nu passeer bekijk ik de situatie alsof ik al met de Waw aankom trappen. Ooit hadden we eens een hele aparte auto, lang geleden. En dan dacht ik wel eens: Stel dat er nog zo een ergens rondrijdt en dat die dat voertuig op plaatsen parkeert waar ge wil worden gezien! Stel dat er ergens nog een rode Waw rijdt en dat die hem bij Sauna Diana op de parkeerplaats zet. Ziet ge het gezicht van mijn vriendin al voor u als ik met mijnen rode attractie de trap op kom om naar de TV te gaan kijken. Net heeft ze van iemand gehoord dat er bij Sauna Diana een rode Waw op de parkeerplaats stond. Ik kan het dan uitleggen dat er nog een rode Waw in de buurt rondrijdt. Ik denk dat ik uit mijnen velomobiel zal moet klauteren om zelf mijn bakje koffie te halen. Ach, volgende week om deze tijd is er al weer een week om, mijn schoentjes staan klaar.

Plaats reactie