Louis - Wow

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: Vier bandjes wisselen bij de Waw

#166 Bericht door Lex »

louis schreef: Is er eigenlijk iets niet leuker met een velomobiel tegenover dat te doen met een gewone fiets?
.
-Door een drukke stad rijden
-Parkeren. En vooral het (even) achterlaten van uwe schat voor eventjes een winkel binnen te duiken.
-Rondrijden met felle wind.

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Testritje met de Waw

#167 Bericht door louis »

Ja Lex, dat achterlaten van uw velomobiel is inderdaad niet zo tof en dus doe ik dat niet. Maar wel zalig om hem te parkeren en ergens op een afstandje op een terrasje met een koffietje naar uw schatje te kijken.
Wij deden dat vroeger met de motor. Dan parkeerden we onze caferacers vlak bij frituur nr 1 en gingen een fritje eten of ergens wat drinken. We deden dan om het meest aandacht voor de motor. Bij welke motor de meeste passanten stopten die won. Een vraag om een foto te mogen nemen van de motor was 5 punten. Kinderachtig he, maar wel tof om te doen. Natuurlijk moest je van te voren de motor wel netjes kuisen, alles was toegestaan om te winnen!
Behalve een ritje naar de markt voor een hamburger heb ik vandaag niet meer gereden. Bij de hamburgerkraam heb ik de velomobiel even geparkeerd en ik had al een paar punten gescoord! Behalve een ritje voor de hamburger was het ook een testje voor de nieuwe banden, zei ik tegen mijn vriendin en ik heb voor haar ook een hamburger meegenomen. Zij heeft niet graag dat ik met de velomobiel naar de markt rijd. Ze vindt het een beetje opscheppen. Ze heeft wel een beetje gelijk, maar ze was toch wel blij met de hamburger. En de test met de nieuwe bandjes was positief.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Wow

#168 Bericht door Wouter D »

dmd heeft(had?) een alarm in zijn Q. Tijdens een pauze in de Gente Binnenstad activeerde hij het alarm om eens te evalueren hoeveel voorbijgangers zouden passeren zonder eraan te komen...
Was in momenten ook wel genieten... van het lachen
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
kurtvandeveire
Neo Prof
Berichten: 155
Lid geworden op: zo 04 jan 2015, 1:56
Postcode: 9060
Fiets: Quest 280
Locatie: Zelzate, Flanders, Belgium
Contacteer:

Re: Wow

#169 Bericht door kurtvandeveire »

in mijn Quest zit er ook een alarm. ik zeg niet dat het zoveel zal helpen maar de meeste schrikken toch ferm als het afgaat.
Don't limit your challenges.
Challenge your limits

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: Wow

#170 Bericht door wout »

wat is het toch een plezier om uw schrijfsels over de waw te lezen =D>
weer of geen weer, altijd velomobielweer

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Alle redenen zijn goed om de Waw buiten te zetten

#171 Bericht door louis »

Aan de ene kant is het juist met de regen buiten nog toffer om in een velomobiel te kunnen rijden. Daar komt dan nog bij dat je na die rit in de regen je velomobiel dan nog eens met een goede en normale reden kunt wassen op de oprit. Aan de andere kant zorgt het donkere weer er voor dat ik sowieso minder zin heb om van huis te gaan. En dus staat de roode ridder weer te blinken in de garage. Ik heb het voordeel dat mijn garage onder mijn huis staat. Vanaf de trap kan ik hem zien staan. De wielen heb ik zo naar buiten gedraaid zoals ik ze graag zie. Er was vandaag niemand in huis waarvoor ik een hamburger had kunnen halen op de zaterdagmarkt dus elke andere reden om een klein toertje te maken is goed. Na het wassen bijvoorbeeld. Het droogrijritje. Mijn vriendin leest hier toch niet dus ik kan er wel wat van vertellen. Het is erg belangrijk, zeg ik dan, dat je na het wassen de draaiende onderdelen droog gaat rijden. Van cruciaal belang, zeg ik er dan bij. Van levensbelang, zeg ik erbij. Maar dat laatste zeg ik er pas bij als ze twijfelt.
Vrouwen van velomobielrijders zijn toch net iets anders, denk ik wel eens. Zo denkt mijn vriendin wel eens dat ik de velomobiel buiten op de oprit wast terwijl die velomobiel helemaal niet vuil is. Je zou zo'n mens toch! Allez, gelukkig leest ze hier niet. Ze moet wel lachen als ik aankom rijden met de velomobiel. Zeker als ik de kap op heb. Ze lacht misschien wel omdat ik zo'n groot hoofd heb onder die kap.
Op foto's van de Waw, waar de rijder in de koepel zit lijkt het zo klein allemaal en ik had bij het zien in het begin een soort van plaatsvervangende claustofobie. Maar eenmaal zelf gereden te hebben met de kap op is dat gevoel helemaal verdwenen. Ik vind zelfs dat ik heel veel ruimte heb. En dan heb ik best wel een groot hoofd!

louis
Neo Prof
Berichten: 174
Lid geworden op: zo 17 mar 2013, 21:29
Postcode: 2920
Fiets: Waw 224
Locatie: Kalmthout
Contacteer:

Hebbeding

#172 Bericht door louis »

Het hebben van de zaak is vaak het einde van het vermaak. Ik heb dat vaak ook zo gevoeld maar bij de zoektocht en de weg naar het hebben van mijn Waw is dat niet van toepassing. Het 'hebben' van iets bijzonders is niet te onderschatten. Bij niet gebruiksvoorwerpen is dat vaak zo maar ook bij een gebruiksvoorwerp als een velomobiel vind ik dat. Dat het dubbelop is vind ik alleen maar meer bijzonder. Moeilijk om het misschien uit te leggen. En heel persoonlijk ook. Alleen het feit dat ik mijn velomobiel nooit zou willen ruilen voor een Porsche Cayenne. Of voor een dure diamant. Als ik mijn positie, in de maatschappij tijdens een slecht moment bekijk dan zorgt het hebben van een ' hebbeding' als de Waw net ervoor dat de weegschaal naar het positieve doorslaat. Ik zei als dat het lastig is om het uit te leggen. Ik verantwoord mijn bezit van de Waw vaak, als het al nodig is, door te zeggen dat het gezond is, dat het goed is voor het milieu en zo meer. Ik zeg er niet rap bij dat het 'hebben' van zoiets bijzonders een hele goede en aangename reden is om het te hebben en dat te koesteren.
Pff, ik vind het nog lastiger dan ik al dacht. Maar ik ben overtuigd van wat ik denk en wil zeggen. Ik denk zelfs dat het goede gevoel het 'stoefen' overschrijft. Ook al kan dat bij andere wel zo overkomen. Maar ik zou met een Porsche Cayenne ook kunnen stoefen, denk ik er dan bij. Het hebben van een velomobiel, het rijden met een velomobiel laat iets zien van jezelf. Een soort van symbool van geloof in eigen persoonlijke vrijheid, of zoiets. Zoals het slangenleren jack van Nicolas cage in de film 'wild at heart'.
En ik dacht nog wel dat ik na deze overdenking het wel duidelijk zou hebben maar niets is minder waar. Ik ben wel overtuigd dat er meer mensen gelukkiger zouden zijn en iets makkelijk zouden leven als ze zo'n 'hebbeding' hadden waardoor ze elke dag iets hebben om de weegschaal naar positief over te laten hellen.

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Contacteer:

Re: Wow

#173 Bericht door Wim -de roetsende »

Ik begrijp dit heel goed en ben het ook voor een groot deel met je eens.

Ik kan ook naar mijn XS en 209 kijken met een zeer tevreden en gelukkige blik.
Het hebben van deze twee prachtige fietsen is simpelweg een fijn gevoel.

Het fietsen erop en erin is gelukkig nog steeds ook heel erg leuk.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Vier bandjes wisselen bij de Waw

#174 Bericht door eeuwige reiziger »

Lex schreef: -Door een drukke stad rijden
-Parkeren. En vooral het (even) achterlaten van uwe schat voor eventjes een winkel binnen te duiken.
-Rondrijden met felle wind.
Eigenlijk vind ik dat de WAW best wel kan omgaan met felle wind. Bij felle tegenwind kon ik de WAW met niet al te grote inspanning constant rond de veertig houden. Krachtige wind in de flank geeft een fantastisch zeileffect. Ik schrok er zelfs van... Wel zijn rukwinden uitermate verraderlijk. De WAW houdt dan toch wel goed baan, ook al omdat de sturing vrij strak staat. Dat is in zulke omstandigheden zeker een voordeel.

Parkeren is schrik overwinnen. In het begin had ik ook wel wat moeite om m'n kindje zomaar achter te laten op een parkeerterrein. Het went snel.
louis schreef: Behalve een ritje naar de markt voor een hamburger heb ik vandaag niet meer gereden. Bij de hamburgerkraam heb ik de velomobiel even geparkeerd en ik had al een paar punten gescoord! Behalve een ritje voor de hamburger was het ook een testje voor de nieuwe banden, zei ik tegen mijn vriendin en ik heb voor haar ook een hamburger meegenomen. Zij heeft niet graag dat ik met de velomobiel naar de markt rijd. Ze vindt het een beetje opscheppen. Ze heeft wel een beetje gelijk, maar ze was toch wel blij met de hamburger. En de test met de nieuwe bandjes was positief.
Eigenlijk zit het heel eenvoudig in elkaar: wie van anonimiteit en terughoudendheid houdt, rijdt best niet met een velomobiel. Je mag nog zoveel proberen, je kan een velomobielen niet voor de publieke belangstelling wegmoffelen.
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Plaats reactie