babl (Bart)

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
babl
Junior
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 10 jan 2005, 14:13
Postcode: 2800
Fiets: Optima Orca
Locatie: Mechelen
Contacteer:

babl (Bart)

#1 Bericht door babl »

In vroeger tijden ging ik vaak met de fiets naar 't werk, maar toen ik van job veranderde (met het kantoor een beetje verder van huis, en met een bedrijfswagen) ging de fiets de stalling in...

Zo'n vijf jaar (en vele kilo's :( ) later dan het plan opgevat om weer met de fiets te gaan pendelen (want 's avonds na het werk nog naar de fitness gaan komt er toch niet van, maar pendelen moet ik toch), maar mijn oude bukker is niet echt een snelle fiets, dus dan maar op zoek naar een nieuwe snellere.

Bij het zoeken naar fietsjes op 't net dan wat over de ligfiets tegengekomen (iets waar ik jaaaren geleden al wat over gelezen had maar toen niks mee deed, want ik fietste toen niet echt veel) -- en ik hou wel van comfortabel en snel... tijd voor een proefritje!

Dus naar de winkel, fietsjes testen. De snelheid van de lage(re) spreekt mij aan, maar het comfort en het idee om er mee te gaan trekken leek mij toch fijner (vooral omdat mijn woon-werk traject voorzien is van stukken parcours voor veldrijders, maar die noemen ze hier "fietspad"). 2x26" wielen, dus.

De Seiran is vinnig, maar stuurt naar mijn aanvoelen wat nerveus, de Pioneer heeft een zitje waar mijn rug niet vrolijk van wordt, de Lyra is wel fijn maar een beetje log, en de Condor is wat hoog. Blijft de Optima Orca over.

Een bovenstuur is wendbaar en handig om metertjes op te monteren, maar ik zit al een hele dag met mijn handjes omhoog op een klaviertje te tokkelen, dus op mijn pendelfietsje liever een onderstuur.

Dus nu wacht ik ongeduldig tot ze bij Optima mijn fietsje afwerken.

En om mijn introductie dan maar compleet te maken, een fotoke (op een Seiran, genomen tijdens een van mijn testritjes)
Bijlagen
image_00004_small.jpg
Laatst gewijzigd door babl op ma 04 apr 2005, 23:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-- Bart
Optima Orca, Thys 222CVT

Plaats reactie