dmd

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#31 Bericht door NL-ligger »

Ik ben een beetje jaloers op zo'n mooie lange stroomlijnstaart :mrgreen:

Maar ja, ik heb echt de kortere draaicirckel nodig van de open wielkasten. En Strada's met lange staart maken ze niet :(
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#32 Bericht door dmd »

Pleeboy schreef:Proficiat! Niet te zot in de bochten...
Tja, die bochten he... de grote fustratie van de Quest rijder. Deze ochtend bij het draaien een stoeprand meegehad en op mijn zij gegaan.
De schade valt gelukkig enorm mee! Gelcoat zitten enkel putjes in, maar je moet er al van dicht op kijken. Spiegeltje is afgebroken, maar das vervangbaar...
Het ergste van al was dat er een tien-tal autobestuurders stonden op te kijken, die lagen waarschijnlijk allemaal in het deuk van het lachen :evil: Tja, hoe zou je zelf zijn als ge zo iemand uit een Quest ziet klauteren :mrgreen:
Quest 581 - M5 CHR

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: dmd

#33 Bericht door rik »

dmd schreef:
Pleeboy schreef:Proficiat! Niet te zot in de bochten...
Tja, die bochten he... de grote fustratie van de Quest rijder. Deze ochtend bij het draaien een stoeprand meegehad en op mijn zij gegaan.
De schade valt gelukkig enorm mee! Gelcoat zitten enkel putjes in, maar je moet er al van dicht op kijken. Spiegeltje is afgebroken, maar das vervangbaar...
Het ergste van al was dat er een tien-tal autobestuurders stonden op te kijken, die lagen waarschijnlijk allemaal in het deuk van het lachen :evil: Tja, hoe zou je zelf zijn als ge zo iemand uit een Quest ziet klauteren :mrgreen:
Niet goed! [-X
Gelukkig heb je, buiten een beschadigd ego, zelf niks en valt de schade mee.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#34 Bericht door NL-ligger »

dmd schreef: Tja, die bochten he... de grote fustratie van de Quest rijder. Deze ochtend bij het draaien een stoeprand meegehad en op mijn zij gegaan.
Je bedoeld dat je met je fonkelnieuwe Quest direct al op zijn kant bent gegaan ?!?! Dat is heel vervelend.

Ik ben er ook voor om mensen die een velomobiel willen aanschaffen eerlijk te waarschuwen voor het gevaar hiervan, in plaats van het te bagataliseren. Ik lees te vaak "eigen schuld" en te weinig "Pas op, ze zijn per ontwerp erg onstabiel en er is weinig nodig om ze op hun kant te krijgen"

Dat vrijwel iedere velomobielrijder al eens op zijn kant heeft gelegen of zelfs over de kop geslagen is, en in het minste geval tot zijn schrik zonder waarschuwing en ongewild op 2 wielen heeft gereden zegt wat dat betreft genoeg. Het risico valt zeker NIET mee. :twisted:
Laatst gewijzigd door NL-ligger op ma 12 mar 2012, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: dmd

#35 Bericht door Bram Mouton »

Als je wil probeer ik ze wel eens uit te polijsten hoor...

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#36 Bericht door dmd »

Tja... Bij deze ben ik ook verwittigd... Hopelijk kom ik dit niet al te vaak meer tegen. :oops:
Deze middag eens het vuil er af gewassen, en gelukkig valt de schade enorm mee! Die gelcoat moet echt straf spul zijn!
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#37 Bericht door dmd »

Bram Mouton schreef:Als je wil probeer ik ze wel eens uit te polijsten hoor...
Ah dat is fantastisch, we spreken wel eens af! Nog beter zou zijn dat je me eens voortoont hoe ik dat best zou doen... kan ik in de toekomst misschien nog gebruiken #-o
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: dmd

#38 Bericht door CapoJan »

NL-ligger schreef: Ik ben er ook voor om mensen die een velomobiel willen aanschaffen eerlijk te waarschuwen voor het gevaar hiervan, in plaats van het te bagataliseren. Ik lees te vaak "eigen schuld" en te weinig "Pas op, ze zijn per ontwerp erg onstabiel en er is weinig nodig om ze op hun kant te krijgen"

Dat vrijwel iedere velomobielrijder al eens op zijn kant heeft gelegen of zelfs over de kop geslagen is, en in het minste geval tot zijn schrik zonder waarschuwing en ongewild op 2 wielen heeft gereden zegt wat dat betreft genoeg. Het risico valt zeker NIET mee. :twisted:
Ik vind dat het risico wel meevalt. Nog even geduld en Bicky zijn enquete zal wel wat duidelijk maken. Een Quest is - voor zover ik weet - niet ideaal wat bochtenstabiliteit betreft, maar daarom moet je nog niet alle velomobielen als onstabiel bestempelen.

Noem het "leergeld", als je wil. Zeg nu zelf: wie is met zijn bukker nog niet onderuit gegaan ? Het verschil is dat op de kant gaan met de velomobiel meestal meer schade als gevolg heeft.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: dmd

#39 Bericht door trikelover »

Ik ben zelf ook wel een op mijn zij gegaan alleen lag het niet zo zeer aan het bochten werk maar aan een boord steen. En ja ik bechouw het ook als leergeld. En uit zo ver ik al gehhord heb en zelf heb meegemaakt zijn er maar weinigen die zich echt gekwetst hebben. Door de constructie zit je eigenlijk redelijk veilig.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#40 Bericht door dmd »

Capojan schreef:Noem het "leergeld", als je wil. Zeg nu zelf: wie is met zijn bukker nog niet onderuit gegaan ? Het verschil is dat op de kant gaan met de velomobiel meestal meer schade als gevolg heeft.
Dat is inderdaad een goeie samenvatting van hoe ik het ook bekijk...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: dmd

#41 Bericht door Wouter D »

in het verleden is er wel eens iemand met een waw gekapsijst in een gracht die geraakte niet meer uit zijn waw, aangezien hij onderste bovenlag, gelukkig stond er geen water in de gracht en stopten er enkele automobilisten die hem hadden zien vliegen, anders was hij misschien wel verdronken, betreffende zat ooit op forum (nu denk ik niet meer) en heeft zijn waw ook niet meer
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: dmd

#42 Bericht door wout »

spruitje schreef:in het verleden is er wel eens iemand met een waw gekapsijst in een gracht die geraakte niet meer uit zijn waw, aangezien hij onderste bovenlag, gelukkig stond er geen water in de gracht en stopten er enkele automobilisten die hem hadden zien vliegen, anders was hij misschien wel verdronken, betreffende zat ooit op forum (nu denk ik niet meer) en heeft zijn waw ook niet meer
dan moet deze persoon tochwel heel straffe toeren uitgehaald hebben. ik ben nog geen enkele keer gekanteld of zelfs (onbedoeld) op twee wielen terechtgekomen. En ik rijd niet als een ouwe pé. 90 °bochten aan 30-35 per uur doe ik dagelijks. Mijne Waw plakt gewoon aan de baan.

@DMD helaas leergeld, gelukkig ben je er met de schrik vanaf gekomen en valt de schade heel goed mee
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#43 Bericht door NL-ligger »

spruitje schreef:in het verleden is er wel eens iemand met een waw gekapsijst in een gracht die geraakte niet meer uit zijn waw, aangezien hij onderste bovenlag, gelukkig stond er geen water in de gracht en stopten er enkele automobilisten die hem hadden zien vliegen, anders was hij misschien wel verdronken, betreffende zat ooit op forum (nu denk ik niet meer) en heeft zijn waw ook niet meer
Sloten, veelvoorkomend langs de wegen om regenwater af te voeren zijn meestal gegraven in een V vorm. Als je daar ondersteboven in komt te liggen met een auto kunnen je deuren niet open, je zijramen bieden geen uitweg door de wanden van de V en je enige weg is nog de voor of achterruit...als die niet te diep in de slijk en plantenleven zijn gedrukt op de bodem van de V. Met een beetje pech verdrink je als een rat in een kooi.

In een velomobiel is er al helemaal maar 1 uitweg : het instapgat dus het is niet best als die naar beneden gericht een V vormige sloot induikt. Maar dan ook weer, in (doods)nood moet je 35-50 kg toch van je af kunnen krijgen...tenmiste, als je handen niet wegzakken in het slijk...brrrr pure horror !
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: dmd

#44 Bericht door rik »

wout schreef:dan moet deze persoon tochwel heel straffe toeren uitgehaald hebben. ik ben nog geen enkele keer gekanteld of zelfs (onbedoeld) op twee wielen terechtgekomen. En ik rijd niet als een ouwe pé. 90 °bochten aan 30-35 per uur doe ik dagelijks. Mijne Waw plakt gewoon aan de baan.
Houden zo! Zelf ben ik zeker ook geen kamikaze maar ik ben er toch ook wel in geslaagd om hem ongewild enkele keren op twee wielen te krijgen. Gelukkig telkens toch weer op zijn drie wielen kunnen zetten omdat er genoeg ruimte was!
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#45 Bericht door NL-ligger »

rik schreef: Houden zo! Zelf ben ik zeker ook geen kamikaze maar ik ben er toch ook wel in geslaagd om hem ongewild enkele keren op twee wielen te krijgen. Gelukkig telkens toch weer op zijn drie wielen kunnen zetten omdat er genoeg ruimte was!
Misschien is het dan wel iets makkelijker een Strada weer op 3 wielen te krijgen door de schuine stand van de wielen en grotere spoorbreedte, of niet onbelangerijk : het in grotere hoek kunnen tegensturen. Als je een kritieke helling bereikt en je kunt niet genoeg tegensturen omdat de wielkasten verder uitsturen naar de andere kant niet mogelijk maken, kun je waarschijnlijk omslaan niet meer voorkomen.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie