dmd

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

dmd

#1 Bericht door dmd »

Om maar met de deur in huis te vallen: ik ben niet zo een forumnaar, het is te zeggen: ik lees regelmatig eens wat er zo al gebeurt op dit forum maar post zelf heel weinig omdat de tijd daartoe me vaak ontbreekt :oops: Maar ik ga dit bij deze allemaal inhalen :lol:

Een kleine 2 jaar terug schreef ik volgende in 'beginners':
Vermits dit mijn eerste bericht is op dit forum eerst een woordje uitleg. Voordat ik een auto had (rond 22 jaar oud) deed ik alles met de (buk)fiets. Een gewone stadsfiets, maar ik keek niet naar enkele tientallen km. Door de auto, het werk enz. is mijn fietsfrequentie afgenomen. De laatste tijd begon ik te sukkelen met stressverschijnselen. De laatste tijd heb ik deze weer volledig onder controle door te fietsen. Daar ik al lang droom van een ligfiets lijkt het nu mijn moment!

Zoals iedere beginner heb ik het moeilijk met de keuze van de ligfiets. Ik zou er natuurlijk ééntje kunnen huren, maar ik vraag me af of je als beginner in één dag tijd een fiets kan evalueren. Daarom dacht ik er aan om een fiets tweede hands te kopen en er een jaartje op rond te rijden. Na dat jaar hoop ik ongeveer te weten wat ik anders wil, en kan ik zo de keuze voor een bepaalde een fiets maken.

Ik zou opteren voor een Challenge Hurricane, een Optima Stinger of dergelijke. Vinden jullie dit een goede keuze als instapmodel? Ik plan woon-werkverkeer (De Pinte - Erpe Mere = 26km enkel) en hopelijk in het weekend af en toe eens een toer te maken.
Ik kocht toen de Hurri van spruitje, en begon rustig aan 1x per week woon- werkverkeer. Qua conditie had ik een hele lange weg af te leggen, maar 1 ding was meteen duidelijk: ik had mijn sport gevonden!

Toen ik enige tijd later veranderde van werk, en op de koop toe nog eens verhuisde werd mijn woon- werkafstand 35km en verwaterde mijn goeie voornemens een beetje... Ik werd echter snel terug herinnerd aan mijn oude gezondheidsklachten, en daardoor vatte ik het plan op om alles terug in gang te steken.

Ik haalde mijn fiets volledig uit elkaar, liet het frame herspuiten bij fietser (een aanrader by the way!) verving alle onderdelen die het bijna gehad hadden en hield een nieuwe (oude) fiets over waarmee ik ondertussen een half jaartje met een tempo van 3x per week mijn woon-werk verkeer afleg (35km enkel tussen Oostakker en het industrieterrein van Sint-Niklaas)

Na een lange zoektocht deze zomer naar een passende velomobiel, (via deze weg nogmaals dank aan de vele mensen die me hielpen hierbij) heb ik besloten de aankoop voor nog een jaartje uit te stellen daar ik echt nog geen keuze heb kunnen maken.

Om toch wat afwisseling te hebben ben ik echter niet bij de pakken blijven zitten, sinds vandaag ben ik de trotse bezitter van een Thys Revolver 222 roets (iets waarvan ik ook al heel lang droom) En terwijl vooral mijn armspieren aan het bekomen zijn van een eerste testrit vond ik dus de tijd om eindelijk mijn verhaal eens te posten op dit forum!
Laatst gewijzigd door dmd op do 26 jan 2012, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: ik had me nog niet eerder voorgesteld, bij deze: dmd

#2 Bericht door Peter J »

Mooi verhaal :!: :wink:
En zeg nu nog dat alles wat met ligfietsen te maken heeft geen
microbe is die je nooit meer kwijt raakt ! ! ! =D> :wink: =D> [-o< =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#3 Bericht door dmd »

ayco moraal ging indertijd met zijn kwets eens na hoeveel sixpacks 'kanon' (een nederlands zwaar biertje) er in een quest gingen terwijl je er nog kon mee rijden, hij kreeg er uiteindelijk 18 in, de ruimte voor de wielkasten inbegrepen :-)
Dergelijke argumenten kan je natuurlijk niet om heen!
Ik heb me vorige week dus een Quest besteld. Bij deze nogmaals dank aan al de forumnaars die me geholpen hebben, die me met raad en daad bijgestaan hebben bij deze beslissing!

Het is een witte geworden, het gewone polyester exemplaar maar dan full option (wat betreft verlichting ed).
Is nu nog wachten tot eind februari voor de levering...
Quest 581 - M5 CHR

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: dmd

#4 Bericht door rik »

Gefeliciteerd met je bestelling. Het gaat vooruit met het aantal velomobielen in België 8)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: dmd

#5 Bericht door Peter J »

@ Rik: Als dat zo door blijft gaan staan we binnenkort met onze velomobielen ook in de file.... :? :roll:
@dmd: Gefeliciteerd met je bestelling trouwens, je bent nu in "blijde verwachting" :wink: 8) =D>
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: dmd

#6 Bericht door Ronnius »

Proficiat.

Ga je er mee naar het werk fietsen langs de route die je een tijdje geleden op het forum hebt geplaatst,
en die langs Volvo trucks loopt?
Dan ga ik eens buiten moeten gaan kijken.
Moet dan wel weten wanneer je daar ongeveer passeert.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: dmd

#7 Bericht door CapoJan »

Alweer een velomobiel erbij. Leuk ! Nu geduld oefenen tot hij er is.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#8 Bericht door dmd »

Bedankt voor jullie medeleven bij het wachten op mijn machien :wink:
Ga je er mee naar het werk fietsen langs de route die je een tijdje geleden op het forum hebt geplaatst,
en die langs Volvo trucks loopt?
Dan ga ik eens buiten moeten gaan kijken.
Moet dan wel weten wanneer je daar ongeveer passeert.
Momenteel ben ik op zoek naar een geschikte route voor de VM. Deze zal waarschijnlijk niet voorbij Volvo lopen daar ik dan op een moeilijk punt over de Antwerpse Steenweg moet (centrum Lochristi)
Maar we kunnen natuurlijk altijd eens afspreken, ik wil wel eens een uitzondering maken :mrgreen:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#9 Bericht door NL-ligger »

Maak wel een kritische proefrit bij aflevering alvorens je hem meeneemt naar Belgie....Misschien had ik pech met een fiets die op maandagochtend is geassembleerd, en is de ervaring exemplarisch, maar toch : als je in Belgie woont is terug moeten komen een stuk vervelender dan voor mij, 24 km van de werkplaats.

- mijn remmen remden schokkend, nieuwe remtrommels/wielen gekregen en afstelling ankerplaat gewijzigd
- de 9e versnelling was niet inschakelbaar
- borging remkabelafstelling ( lijm ) vergeten
- de bevestigingsbouten van de stoel waren allemaal los, waarschijnlijk vergeten aan te draaien
- claxon indrukken gaat het licht uit en claxon toetert niet
- bevestiging fietsbel waarschijnlijk vergeten aan te draaien waardoor de bel scheeftrok en niet kon bellen

Dit zijn voor het grootste deel kleine dingetjes die je zelf kunt verhelpen....maar toch, voor een fiets die net zoveel kost als een nieuwe Peugeot 107 wil je wel kwaliteit. En die heb ik ook gekregen, in tweede instantie.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: dmd

#10 Bericht door Ronnius »

dmd schreef: Momenteel ben ik op zoek naar een geschikte route voor de VM. Deze zal waarschijnlijk niet voorbij Volvo lopen daar ik dan op een moeilijk punt over de Antwerpse Steenweg moet (centrum Lochristi)
Maar we kunnen natuurlijk altijd eens afspreken, ik wil wel eens een uitzondering maken :mrgreen:
Ik wil eerder een keer afspreken om samen te gaan liggen dan aan de Volvo buiten te gaan staan zwaaien.
Want eerlijk gezegd vind ik die weg niet de veiligste weg en aan de hoofdingang van de fabriek durven de camions de fietsers wel eens vergeten. Dit weet ik uit eigen ervaring.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: dmd

#11 Bericht door rik »

dmd schreef:Ik heb me vorige week dus een Quest besteld.
Ben je eigenlijk wel zeker, want ik zie niks op de bestellijst. Maar het kan natuurlijk ook dat ik slecht gekeken heb. :oops:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#12 Bericht door dmd »

Ronnius schreef:Ik wil eerder een keer afspreken om samen te gaan liggen dan aan de Volvo buiten te gaan staan zwaaien.
Want eerlijk gezegd vind ik die weg niet de veiligste weg en aan de hoofdingang van de fabriek durven de camions de fietsers wel eens vergeten. Dit weet ik uit eigen ervaring.
Klopt he Ronnius, maar van waar ik woon is het een van de beste fietspaden als uitvalsweg richting Sint Niklaas (waar ik werk)
Samen eens gaan liggen moeten we zeker ook eens doen, maar dan beter met de Hurri of de roeifiets, dan kunnen we gemakkelijker een babbelke maken :wink:
rik schreef:
dmd schreef:Ik heb me vorige week dus een Quest besteld.
Ben je eigenlijk wel zeker, want ik zie niks op de bestellijst. Maar het kan natuurlijk ook dat ik slecht gekeken heb. :oops:
7 26" Quest 20-jan-12 Ooit Bert Audenaert NL
Ligt waarschijnlijk aan die NL? Moet nog eens vragen aan Ymte dat hij daar BE van maakt...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#13 Bericht door dmd »

NL-ligger schreef:Maak wel een kritische proefrit bij aflevering alvorens je hem meeneemt naar Belgie....
Ik plan momenteel een proefrit van 250km van Dronten naar Gent :mrgreen:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#14 Bericht door NL-ligger »

dmd schreef:
NL-ligger schreef:Maak wel een kritische proefrit bij aflevering alvorens je hem meeneemt naar Belgie....
Ik plan momenteel een proefrit van 250km van Dronten naar Gent :mrgreen:
Da's een straffe proefrit !

Ik bedoelde enkel beter even aandachtig testen op het industrieterrein aldaar. Een afstelling is ( klaarblijkelijk ) makkelijk gemist, zorgt voor veel ongemak terwijl je in Belgie niet zomaar even terug bent terwijl het voor de werkplaats een minuutje of wat werk is...

'Tuurlijk is het geen raketwetenschap en kan iemand die ervaren is in fietstechniek die dingen net zo makkelijk en snel afregelen als bij de werkplaats. Maar figuren als ik moeten toch even slikken als dat luikje bij de deraillieur zelf opengewerkt moet worden, normaal gereedschap niet blijkt te passen ( gelukkig heb ik ook korte schroevendraaiers van 3 cm ) waarna je te horen krijgt dat de werkplaats dan even de veerpoot losschroeft en het zaakje door het luikje heen kan dalen waardoor je wel met normaal gereedschap erbij kunt.....
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: dmd

#15 Bericht door Pleeboy »

Als er een roets mee heen kan reizen wil ik wel mee terugkomen :)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Plaats reactie