dmd

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: dmd

#46 Bericht door CapoJan »

NL-ligger schreef:
rik schreef: Houden zo! Zelf ben ik zeker ook geen kamikaze maar ik ben er toch ook wel in geslaagd om hem ongewild enkele keren op twee wielen te krijgen. Gelukkig telkens toch weer op zijn drie wielen kunnen zetten omdat er genoeg ruimte was!
Misschien is het dan wel iets makkelijker een Strada weer op 3 wielen te krijgen door de schuine stand van de wielen en grotere spoorbreedte, of niet onbelangerijk : het in grotere hoek kunnen tegensturen. Als je een kritieke helling bereikt en je kunt niet genoeg tegensturen omdat de wielkasten verder uitsturen naar de andere kant niet mogelijk maken, kun je waarschijnlijk omslaan niet meer voorkomen.
Quest heet qua zijdelingse stabiliteit dan ook niet ideaal te zijn. De tol die je betaalt voor de geringe luchtweerstand (door de lange, smalle vorm) ?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: dmd

#47 Bericht door rik »

NL-ligger schreef:
rik schreef: Houden zo! Zelf ben ik zeker ook geen kamikaze maar ik ben er toch ook wel in geslaagd om hem ongewild enkele keren op twee wielen te krijgen. Gelukkig telkens toch weer op zijn drie wielen kunnen zetten omdat er genoeg ruimte was!
Misschien is het dan wel iets makkelijker een Strada weer op 3 wielen te krijgen door de schuine stand van de wielen en grotere spoorbreedte, of niet onbelangerijk : het in grotere hoek kunnen tegensturen. Als je een kritieke helling bereikt en je kunt niet genoeg tegensturen omdat de wielkasten verder uitsturen naar de andere kant niet mogelijk maken, kun je waarschijnlijk omslaan niet meer voorkomen.
Ik bedoelde eigenlijk mijn (ex)waw. Met de strada is mij dat nog niet overkomen.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#48 Bericht door dmd »

Zoals velen onder jullie al weten is er eergisteren een paaltje voor mijn Quest gesprongen :cry: De Quest is slechts 2 maand en 2700km oud... dat was dus wel even schrikken!
Een tijdje geleden ben ik ook begonnen met een blog in elkaar te boksen, om jullie al mijn leed te besparen via dit forum zal ik hierop het verloop van de herstelling ed posten: http://audbert.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;.
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: dmd

#49 Bericht door paulheyndrickx »

Oei Bert, ziet er ernstig uit. Hopelijk ben je zelf van scheuren gespaard gebleven. Ik zou dat paaltje toch eens op zijn verzekering aanspreken.

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: dmd

#50 Bericht door trikelover »

Ik had de foto van de deuk al gezien en vroeg mij af wie dit was nu weet ik het. Ik hoop voor jou dat de schade nog meevalt.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: dmd

#51 Bericht door trikelover »

Ik weet niet of je al iets geregeld heb om je quest te herstellen. Maar als ik jou was zou ik eens naar de fietser gaan om het daar te vragen. hoogst waarschijnlijk willen ze je daar wel helpen en dat zou toch al heel wat km besparen. En ik ben vandaag mijn WaW gaan binnen doen en daar stond oa een quest dus denk ik wel dat ze je zullen helpen met de herstelling.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#52 Bericht door dmd »

Heb ik zelfs niet aan gedacht, ik vrees dat deze herstelling in de mal dient te gebeuren. Mijn Quest staat al bij Velomobiel, ik ben al aan het over en weer mailen over de details van de herstelling.
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Re: dmd

#53 Bericht door Peter J »

dmd schreef:Heb ik zelfs niet aan gedacht, ik vrees dat deze herstelling in de mal dient te gebeuren. Mijn Quest staat al bij Velomobiel, ik ben al aan het over en weer mailen over de details van de herstelling.
Goede beslissing om naar Velomobiel.nl te gaan :!: =D> :wink:
Daar ben je zeker dat de herstelling wordt gedaan volgens de regels der kunst :) :wink:
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: dmd

#54 Bericht door NL-ligger »

Dmd ben je bij die klap nog hard tegen de rand van het instapgat aangekomen en was dat met je gelaat, kin, keel of borstkas ? Hebben de randen onderaan je nog gesneden enz ?

Zijn er jouw inziens nog verbeteringen noodzakelijk aan de voorrand van het instapgat of elders met bijvoorbeeld een rubber rand ?
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#55 Bericht door dmd »

Ik ben ongedeerd, geen schrammetje, geen blauwe plek, niets! Alleen een heel serieuze deuk in mijn ego :?
Doe dat maar eens na met een bukker :mrgreen:
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: dmd

#56 Bericht door crash-quest-dummy »

je mag mijn forumnaam wel even gebruiken mocht je dat opbeuren :?
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: dmd

#57 Bericht door wout »

zonde van je mooie quest, maar gelukkig is er enkel materiele schade,
hopelijk heb je machien vlug terug
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
dmd
Kopman
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 26 okt 2009, 21:51
Postcode: 9041
Locatie: Oostakker
Contacteer:

Re: dmd

#58 Bericht door dmd »

Het lukt me niet altijd om actief te posten op het forum en op mijn blog. Dat komt dan vooral door de vele mooie kilometers die ik doe :wink: Vandaag vond ik toch wel een memorabel moment toen ik deze ochtend met mijn Quest de teller van 10000km heb overschreden. Ik heb dit gevierd door een teug frisse H2O uit mijn Camelbag :mrgreen:

Ondertussen is de Quest uitgerust met een WS dakje, en heel veel verlichting om de winter door te komen.
Als ik tussen kerst en Nieuwjaar eens veel tijd vind plan ik het schrijven van een verslag. In het kort kan ik nu al zeggen dat ik nog steeds zeer tevreden ben over mijn aankoop, en dat ik - alhoewel ik daar een jaar geleden soms nog aan twijfelde - een fiets gevonden heb die ik kan inzetten in alledaags transport. Maar ook de moraal is erop vooruit gegaan: een velomobiel maakt gelukkig 8)
Later meer dus...
Quest 581 - M5 CHR

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: dmd

#59 Bericht door Ronnius »

dmd schreef:Vandaag vond ik toch wel een memorabel moment toen ik deze ochtend met mijn Quest de teller van 10000km heb overschreden.
Proficiat.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: dmd

#60 Bericht door Bram Mouton »

geraakt ge met uw helm eronder of draag je die niet?

Plaats reactie