Ares

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#46 Bericht door Wouter D »

Allee
Lees ik daar een groepsaankoop in China 🤣
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#47 Bericht door Ares »

Zo! Niet 100% recht misschien maar mijn hopelijk houdt het mijn gezichtveld dampvrij
Afbeelding
Thx Dennis!

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Ares

#48 Bericht door DennisTheMenace »

Precies toch goed gelukt? 👍 laat maar eens weten of je nu minder of meer damp hebt.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#49 Bericht door Ares »

Gisteren de eerste keer het dubbel vizier kunnen testen. (wat ziek geweest in het begin van de week)
Wat een aangename ervaring! 's morgens heb ik het heel de rit dicht kunnen houden. Ik leverde wel geen zware inspanningen maar toch, dit was super.
In de terugweg moest ik het 2cm open zetten. Het was aan het sneeuwen. Ik zag dat de linker- en rechterkant van het vizier aangedampt waren maar de damp stopte waar het dubbel vizier begon. Deed ik echter volledig dicht, sloeg het ook aan op het dubbele vizier zelf. Toch ook een enorme verbetering. Hiervoor moest ik het soms open zetten dat heel mijn gezicht vol in de wind zat.
Ik hou jullie wel op de hoogte als ik er een tijdje mee gereden heb. :)

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Ares

#50 Bericht door DennisTheMenace »

Ik heb sinds kort nog een klein stukje plastic voor het vingergat gekleefd, dat de rijwind tegen de binnenkant van het vizier blaast. Dit vermindert het aan dampen nog eens gevoelig, de laatste 200km is mijn vizier niet meer opengeweest. :D

Afbeelding

Ik weet niet of je het goed kan zien maar het plastic plaatje zit voor het gaatje en is op deze foto al serieus aangevrozen

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#51 Bericht door Ares »

interessant! :) hoe heb je dat juist vastgemaakt?

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ares

#52 Bericht door bicky »

regelmatig anti damp product aanbrengen werkt goed genoeg voor mij.
en op de buitenkant rain-x
de rain-x zorgt ervoor dat er meer druppelvorming is en ik langer met gesloten vizier kan rijden. het is niet de oplossing maar maakt het zicht wel veel beter. regelmatig opnieuw aanbrengen is wel de boodschap

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#53 Bericht door Ares »

Toen ik met de motor reed werkte die anti damp langs geen kanten. Ben dan voor pinlock gegaan en dat was hemels. Leuk dat ik nu iets soortgelijks heb voor in de velomobiel. Misschien zijn de antidamp producten al wat beter ondertussen, kan wel :).
Die rain-x moet ik idd nog eens aanbrengen.

Gebruikersavatar
DennisTheMenace
Neo Prof
Berichten: 242
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 0:47
Postcode: 3700
Fiets: M5 CHR
Locatie: Tongeren
Velomobiel: Quest 700| DF-XL
Contacteer:

Re: Ares

#54 Bericht door DennisTheMenace »

Ares schreef: za 03 mar 2018, 14:58 interessant! :) hoe heb je dat juist vastgemaakt?
Met dezelfde tape als van het binnenvizier, wel de twee delen goed ontvetten.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#55 Bericht door Ares »

https://www.youtube.com/watch?v=_js5LsMokfA

racen met brommertjes en gek verklaard worden op het rond punt (ja, ik rij daar naar beneden op de baan ipv verstopt achter de betonblokken.. lijkt me vrij veilig toch? niet?)

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Ares

#56 Bericht door Pauvre Mouton »

Amai je lijkt nogal haast te hebben 😀

Het volgen van de rijbaan op de rotonde is ongetwijfeld sneller als het fietspad dat verscholen ligt achter de betonblokken en kwestie zichtbaarheid ook een stuk veiliger.
Als je vlot mee kan met het verkeer lijkt het best ok en hoef je je geen zorgen te maken over je (on)zichtbaarheid op het fietspad.

Maar misschien even de reacties van de ervaren rotten of personen die de route kennen afwachten.

Als je filmpje vaak bekeken wordt misschien eens contact opnemen met J. Snel voor de gemaakte reclame te laten vergoeden 😎
My smile is always in shape!

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#57 Bericht door Ares »

Het klimmen doe ik op het fietspad, dan schakel ik over naar de rijbaan voor de afdaling :). Normaal rij ik gewoon mee met het verkeer zonder commentaar. Ik wacht nog steeds dat ze de betonblokken aan de fietstunnel verzetten, zo moet ik geen 17 keer heen en weer gaan voor ik me daar tussen kan manoeuvreren. (zie een van de vorige filmpjes)

Gebruikersavatar
fujin
Helper
Berichten: 384
Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
Postcode: 2170
Fiets: Mango Plus 283
Locatie: Merksem
Velomobiel: Quest XS090
Contacteer:

Re: Ares

#58 Bericht door fujin »

Pauvre Mouton schreef: wo 07 mar 2018, 21:55 Maar misschien even de reacties van de ervaren rotten of personen die de route kennen afwachten.
Inderdaad, de rotonde daar zo nemen is het veiligst.
Moet wel zeggen: ik heb die rontonde slechts een 30 tal keren genomen.
Ares komt er elke dag 2x langs.
Dus hij is daar onze expert ter plaatse.
Rustige recreatieve rijder uit Merksem. Heb af en toe in het weekend eens tijd om een paar uurtjes te ontspannen om mijn Fujin.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#59 Bericht door Ares »

De almotion er op gelegd. Het ergste van de winter zullen we wel gehad hebben, denk ik.
Ook eens wat fotootjes gemaakt van mijn velgen en naar ginkgo gemaild. Ze verkopen tubeless kits, eens zien of ze er volgens hen voor geschikt zijn, daar het hun eigen wielen zijn. M'n eigen huis-,tuin- en keuken-fietsenmaker zegt dat dit zeker lukt.
Zou die almotion er eventueel tubeless op willen leggen om eens te proberen.

Merkte dat het elastiekje van m'n cadanssensor bijna doorgesleten was. Ik denk dat dit komt door mijn dikkere winterschoenen en het schuren langs m'n crank. Toen ik de eerste keer met m'n winterschoenen reed, was ik deze sensor er door kwijtgespeeld. Ik plaatste hem daarop aan de binnenkant en wat dichter bij de as...
Nu nog wat dichter bij de as geplaatst. We zien wel.
Zaterdag terug met de zomerschoenen gefietst en dat ging prima. Ik moest dan wel pas om 9u vertrekken. Eens kijken hoe dat me morgen om 6u bevalt ;).

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#60 Bericht door Wouter D »

Zou je die sensor niet kunnen bevestigen aan je kleinste tandwiel op je Rechterfrank? Dan kom je helemaal niet langs elastieken. Evt met een colsonbandje ook wel kabelbinder of t-wrap genoemd, vastzetten.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie