Ares

Meer informatie en foto's van onze leden
Bericht
Auteur
Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#16 Bericht door Ares »

Denk dat het vooral achteraan rammelt. Het harder aanspannen resulteerde in 1 van de 2 drukknopen die los schoot rechts achteraan Afbeelding dat was het dus ook niet :)

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: Ares

#17 Bericht door bicky »

Een stukje vilt toevoegen kan ook wonderen doen.
Ik heb er enkele vilten voetjes ophangen die je normaal gebruikt worden onder de poten van een stoel

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#18 Bericht door Ares »

Net m'n bestelling van bike-components.de binnen. Een 55mm almotion voor achteraan en 50mm big Ben's voor vooraan. Eens benieuwd hoe dat gaat passen :). Zal een verschil zijn met de 37 en 28mm durano's.
Ook eens kijken voor die vilt op de kap. Nog wat vaster zetten deed inderdaad wonderen. Het vizier blijft staan. Nu piept het wel wat aan de vijzen :D

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: Ares

#19 Bericht door Wim -de roetsende »

50mm voorbanden...... :shock:

Onder een XS......... :lol:


Is jouw route alleen rechtuit :wink:


Ik vond 40mm onder de XS al te breed. Bij iedere bocht liep de band aan en ik heb toen de kevlarlaag in de wielkast flink beschadigd.


Clement Pilette heeft met F-lites onder de XS gereden, verder ken ik niemand die er 50mm banden onder heeft liggen of onder heeft gehad.



De Almotion 55mm paste trouwens ook niet in de wielkast van mijn XS. De band liep in bochten naar links en rechts aan.

Dit kan trouwens per fiets verschillen. Wielkasten zijn niet allemaal hetzelfde.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#20 Bericht door Ares »

Onder de strada had ik even marathon racers liggen van 40, gaat het niet dan schakel ik terug natuurlijk :). Woon-werk verkeer is niet voortdurend rechtdoor maar doe ik wel met m'n ogen dicht (bij wijze van spreken). Ik las dat inderdaad flites onder de xs gingen maar die zouden wat te snel lek geraken. Dan maar de big bens eens proberen.
Ik hou jullie op de hoogte :D Morgen na het opleggen misschien best maar eens een testritje doen, voor ik er mee naar het werk rij maandag.
Na jouw bericht over de almotion heb ik velomobiel.nl eens gemaild, zij zeiden toch dat ze deze regelmatig in een xs leggen. Voordeel van de twijfel dus. Ben zelf wel eens benieuwd :)

Gebruikersavatar
Wim -de roetsende
Kopman
Berichten: 747
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
Postcode: 7204CV
Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
Velomobiel: MilanSL MK7
Contacteer:

Re: Ares

#21 Bericht door Wim -de roetsende »

Ares schreef: vr 02 feb 2018, 21:59 Ik hou jullie op de hoogte :D Morgen na het opleggen misschien best maar eens een testritje doen, voor ik er mee naar het werk rij maandag.
Na jouw bericht over de almotion heb ik velomobiel.nl eens gemaild, zij zeiden toch dat ze deze regelmatig in een xs leggen. Voordeel van de twijfel dus. Ben zelf wel eens benieuwd :)
Testrit is misschien wel slim 😂👍
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#22 Bericht door Ares »

Een bedenking met de weersvoorspellingen van vorige week: toch even die racers er op vooraan en achteraan de top contact winter (ook wel 55mm). Het beloven frisse ochtenden te worden met woensdag eventueel sneeuwval. Da de vorige negatieve ervaring met sneeuw (4u onderweg, fiets moeten achterlaten, 2km lopen op de klikschoenen en 7km met regenlaarzen van bij m'n ouders) was ik eens op zoek gegaan naar een achterband met iets meer tractie. Met de vorige zachte weersomstandigheden was het dan de moeite niet om deze op te leggen.

Sfeerfilmpje van gisteren, in navolging van Harry Lieben die ook achter de bus aan racet :).
https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=1g8qJ9pkuV4

Ben trouwens 2x bijna van de baan gereden (nuja, beetje overdreven maar toch redelijk nipt) omdat iemand mij op een te smal baantje toch nog voorbij moest...

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#23 Bericht door Ares »

volgende week:
Afbeelding
Vandaag dus zoals gezegd de winterbanden opgelegd. Vooraan marathon racers, die had ik nog liggen. De big bens zijn ineens 50mm en zouden nogal glijden. Achteraan de continental top contact winter. Hier moest ik even kijken naar de achterbrug. Dankzij telefonische hulp van Etienne was dit zo gefixt.
voor:
Afbeelding
na:
Afbeelding

Ook heb ik het steuntje voor mn garmin varia achterlicht ( https://www.youtube.com/watch?v=oNQ9WZ7C13U ) nog eens bekeken. Ik nam een klevende steun voor de virb camera, sleep hier een stuk van de schroefdraad af en kleefde er met secondelijm en tec7 een kwartslag mount op voor de edge series. Hierop kan ook het achterlicht gemonteerd worden. Dit heb ik met zwarte siliconen iets mooier proberen maken. Als het achterlicht van de fiets is, blijft het steuntje namelijk kleven. Ik denk wel dat ik de eerste ritten ga zekeren met een visdraadje aan de tilbeugel :).
Afbeelding

Het remlicht werkt nu ook, het schakelaartje werkte niet. Door er met een tangetje wat aan te prutsen, kan nu het mini drukknopje wel naar buiten komen en branden de remlichtjes. :)

Toertje rond de wijk gedaan om te testen 900m... alles leek ok. :) Blij met deze productieve zaterdagochtend.

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#24 Bericht door Ares »

Afbeelding

vind het nog wel ok zo. Nu hopen dat hij blijft hangen :mrgreen:

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#25 Bericht door Ares »

Toch wat sneeuw AfbeeldingAfbeelding

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#26 Bericht door Ares »

Vandaag in de terugweg uitgelachen geweest door 2 tieners op de fiets. Het kan ze maar vermaken he Afbeelding
De bredere banden zijn een wereld van verschil. Ipv te rammelen op elk ribbeltje, zoefde ik nu lekker op een luchtkussen. 's morgens traag op gang gekomen, namiddagrit daarentegen vond ik goed gaan. Voelde niet trager dan de smalle bandjes. Iets langer baantje genomen waardoor ik op de parallelweg lekker kon doortrappen.Afbeelding
Laatst gewijzigd door Ares op ma 05 feb 2018, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Ares

#27 Bericht door Pauvre Mouton »

Ares schreef: ma 05 feb 2018, 22:10 Vandaag in de terugweg uitgelachen geweest door 2 tieners op de fiets. Het kan ze maar vermaken he Afbeelding
Met wat viel er dan te lachen?
My smile is always in shape!

Ares
Helper
Berichten: 346
Lid geworden op: wo 12 jul 2017, 7:54
Postcode: 9190
Velomobiel: QuestXS
Contacteer:

Re: Ares

#28 Bericht door Ares »

Pauvre Mouton schreef:
Ares schreef: ma 05 feb 2018, 22:10 Vandaag in de terugweg uitgelachen geweest door 2 tieners op de fiets. Het kan ze maar vermaken he Afbeelding
Met wat viel er dan te lachen?
Iets wat ze blijkbaar nog nooit gezien hadden Afbeelding

Gebruikersavatar
Pauvre Mouton
Helper
Berichten: 405
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 7:50
Postcode: 3530
Velomobiel: Alpha7.163|2021
Contacteer:

Re: Ares

#29 Bericht door Pauvre Mouton »

Je weet toch dat waar een velomobiel verschijnt er glimlachjes ontstaan op de gezichtjes van de mensen... \:D/
My smile is always in shape!

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: Ares

#30 Bericht door Wouter D »

draag de vier stippen zou ik zeggen ...

Het verschijnen van een velomobiel ontlokt bij jongeren dikwijls een lach of ogenschijnlijk spottende reacties.
als je echt verwonderlijke reacties wil, kan ik je een roeifiets aanraden. De meeste mensen zowel jong als oud vinden dat heel cool en 50% laat dat ook nog eens blijken ook. :lol:
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie