Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Lex
Helper
Postcode: 3600
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#136 Berichtdoor Lex » za 19 dec 2015, 16:03

Hij was blijkbaar ook niet de eerste met zijn opgedreven E-velomobiel.

eeuwige reiziger
General Manager
Leeftijd: 46
Postcode: 8755
Contacteer:

Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan

#137 Berichtdoor eeuwige reiziger » vr 02 dec 2016, 22:12

Brechtix schreef:Ook hier wil ik jullie eens vragen niemand te veroordelen op basis van gedeeltelijke, verdraaide en foute informatie, binnen een wettelijk kader dat op op heden voor niemand helder is. Dat zal het volk op hln.be e.d. wel in onze plaats doen.

Ondertussen is er al het een en ander duidelijk worden en bevestigt hoe voorzichtig we toch moeten zijn met al die "gazettenpraat"...

Vorige week is er een positieve uitspraak gekomen in de rechtszaak van de fameuze 'snelheidsduivel' uit het hln.be artikel. Ik moet het definitieve vonnis nog in handen krijgen en zal op fietser.be en hier berichten als er iets nieuws opduikt.

De rechter heeft expliciet verwezen naar de Europese wetgeving en de interpretatie daarvan op nl.fietser.be/diensten/wetgeving, onder andere met betrekking tot het lage R-punt. Gemotoriseerde velomobielen r<400 met een hulpmotor blijven inderdaad rijwielen, en dat staat buiten en naast de andere uitzondering van <25 kpu / <250W. De politie is dus in het ongelijk gesteld en de eWAW rijder gaat vrijuit wat betreft de snelheid.

Er was nog een kwestie van gashendels, maar daar weet ik nog het fijne nog niet van. Ook werd bevestigd dat (volgens de Belgische wet dan weer) de bestuurder van elk gemotoriseerd voertuig moet verzekerd zijn voor burgerlijke aansprakelijkheid. Maar ik denk dat we met onze pedaalgestuurde biohybrides op het goede spoor zitten.

Wel heeft mijn klant, absurd genoeg, een kleine boete gekregen omdat ie op de busstrook zou gereden hebben, waarnaar hij nota bene uitgeweken was om de woeste anonieme wagen die in zijn gat zat te porren, te laten passeren. Niet uit de weg gaan dus...?

Zou die agente nu een jaar huur moeten dokken voor die aangeslagen WAW? Al een chance dat die mens direct een nieuwe kon kopen, maar goed voor de vooruitgang was het niet. Er lezen helaas ook veel meer mensen hln.be dan onze website en dit forum.

viewtopic.php?f=13&t=9424&start=210#p134854
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & Thorax Tangens

Terug naar “Veiligheid”