Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
- fujin
- Helper
- Berichten: 384
- Lid geworden op: ma 07 sep 2009, 21:28
- Postcode: 2170
- Fiets: Mango Plus 283
- Locatie: Merksem
- Velomobiel: Quest XS090
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
"Tijdens de testrit wordt het verkeer opgehouden en moet er in blok gereden worden zodat de ligfiets zijn maximale snelheid kan halen."
Dat zou ik ook wel willen. Heb je in elk geval politiebescherming als je op de rijbaan rijdt. En wordt je niet gesneden door auto's die vinden dat een velomobiel daar niet thuishoort. Lekker op volle snelheid en veilig woon werkverkeer doen. Moet ik daarvoor verhuizen naar Steenokkerzeel?
Dat zou ik ook wel willen. Heb je in elk geval politiebescherming als je op de rijbaan rijdt. En wordt je niet gesneden door auto's die vinden dat een velomobiel daar niet thuishoort. Lekker op volle snelheid en veilig woon werkverkeer doen. Moet ik daarvoor verhuizen naar Steenokkerzeel?
-
- Public Relations
- Berichten: 767
- Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
- Postcode: 3600
- Fiets: waw
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Idd. Maar dat is dan zonder motor. Van het moment dat gij over de 45km/u kunt trappen en de motor helpt U nog altijd, vrees ik toch dat ge gesjost gaat zijn.blackarmor schreef: hoe snel die effectief op spierkracht kan gaan is niet relevant voor bepaling van de voertuigklasse
-
- Public Relations
- Berichten: 985
- Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
- Postcode: 1880
- Fiets: quest 404
- Locatie: Kapelle op den bos
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
dat bedoelde ik dan ook
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Ik vrees dat dit een eenmalige actie van de wegpolitie was... Maar da's misschien een idee voor de toekomst...fujin schreef:"Tijdens de testrit wordt het verkeer opgehouden en moet er in blok gereden worden zodat de ligfiets zijn maximale snelheid kan halen."
Dat zou ik ook wel willen. Heb je in elk geval politiebescherming als je op de rijbaan rijdt. En wordt je niet gesneden door auto's die vinden dat een velomobiel daar niet thuishoort. Lekker op volle snelheid en veilig woon werkverkeer doen. Moet ik daarvoor verhuizen naar Steenokkerzeel?
Steenokkerzeel is wel een mooie gemeente hoor, als je het vliegtuiglawaai erbij wil nemen best aangenaam en heel wat mooie plekjes.
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Hmm, evolueren we dan als velonauten in de richting van de regels voor de allereerste auto's, waar een vlagdrager voorop moest stappen? In dat geval...
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
- Wim -de roetsende
- Kopman
- Berichten: 747
- Lid geworden op: za 07 feb 2015, 17:37
- Postcode: 7204CV
- Fiets: Carbon Thys 209 Rowingbike
- Velomobiel: MilanSL MK7
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
In dat geval........moet die vlagdrager hard kunnen lopen.CapoJan schreef:Hmm, evolueren we dan als velonauten in de richting van de regels voor de allereerste auto's, waar een vlagdrager voorop moest stappen? In dat geval...
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 060 - M5 CHR* - M-SUB - VNR BT Freewheeler
roeifiets& QuestXS --> Blog
- bicky
- General Manager
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
- Postcode: 8700
- Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
- Locatie: Tielt (wst-vl)
- Velomobiel: Mango+ (2011)
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Dat is ook wel te gek dat ze dat testen op de openbare weg en dan nog een 2 vaksbaan.
net alsof er geen betere plaatsen voor zijn
Zou wel plezant zijn voor wedstrijd, 1 lange rechte 2 vaksbaan
net alsof er geen betere plaatsen voor zijn
Zou wel plezant zijn voor wedstrijd, 1 lange rechte 2 vaksbaan
- Wouter D
- General Manager
- Berichten: 11283
- Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
- Postcode: 9320
- Fiets: Thys Revolver
- Locatie: Erembodegem
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Helaas krijg ik de foto's nog niet gekopieerd
Politie test snelheid van in beslag genomen ligfiets
8059067.jpeg
De man in de ligfiets is klaar om de baan op te gaan. - Galicia
STEENOKKERZEEL/KEERBERGEN
Opmerkelijk zicht gisterochtend op de Haachtsesteenweg in Melsbroek. Een wagen en een motor van de lokale politie KASTZE reden er achter een ligfiets. Het ging echter om de ligfiets die midden september in beslag genomen werd nadat agenten de fietser uit Keerbergen van de baan geplukt hadden omdat hij 70 kilometer per uur reed. Gisteren werd de maximumsnelheid van de driewieler getest.
Midden vorige maand kreeg een agent van de politiezone KASTZE (Kampenhout-Steenokkerzeel-Zemst) die buiten zijn diensturen op weg was naar het commissariaat in Steenokkerzeel plots in de gaten hoe een man op een ligfiets over de busbaan van de Haachtsesteenweg raasde. De agent reed discreet achter de driewieler en stelde vast dat de fietser een snelheid van 70 kilometer per uur haalde. Hij kon kort voor het kruispunt met de Tervuursesteenweg staande gehouden worden. De man uit Keerbergen dacht dat hij op de busbaan mocht rijden en dacht dat hij zich niet aan de snelheidsregels moest houden. Op bevel van het parket werd de ligfiets in beslag genomen. Omdat de driewieler een motor bevatte, moest onderzocht worden tot welke categorie de ligfiets hoorde. Is het een fiets, een bromfiets dan wel een motorfiets? Afhankelijk daarvan zal de boete bepaald worden. Gisteren werd de snelheid van de ligfiets getest op de Haachtsesteenweg. Een wagen en een motor van de lokale politie stonden in voor de verkeersveiligheid, terwijl een expert met de ligfiets over de steenweg reed. Met een soort flitstoestel werd de maximumsnelheid gemeten.
8059068.jpeg
Tijdens de testrit wordt het verkeer opgehouden en moet er in blok gereden worden zodat de ligfiets zijn maximale snelheid kan halen. - Galicia
Resultaten naar parket
"Momenteel kunnen we nog niets kwijt over het onderzoek", zegt Filip Anthoon van politiezone KASTZE. "De resultaten zullen aan het parket overgemaakt worden en afhankelijk daarvan zal bepaald worden tot welke categorie de ligfiets behoort. Pas dan zal de eigenaar zijn boete kennen. Tot dan blijft de fiets in beslag genomen." (RDK)
Politie test snelheid van in beslag genomen ligfiets
8059067.jpeg
De man in de ligfiets is klaar om de baan op te gaan. - Galicia
STEENOKKERZEEL/KEERBERGEN
Opmerkelijk zicht gisterochtend op de Haachtsesteenweg in Melsbroek. Een wagen en een motor van de lokale politie KASTZE reden er achter een ligfiets. Het ging echter om de ligfiets die midden september in beslag genomen werd nadat agenten de fietser uit Keerbergen van de baan geplukt hadden omdat hij 70 kilometer per uur reed. Gisteren werd de maximumsnelheid van de driewieler getest.
Midden vorige maand kreeg een agent van de politiezone KASTZE (Kampenhout-Steenokkerzeel-Zemst) die buiten zijn diensturen op weg was naar het commissariaat in Steenokkerzeel plots in de gaten hoe een man op een ligfiets over de busbaan van de Haachtsesteenweg raasde. De agent reed discreet achter de driewieler en stelde vast dat de fietser een snelheid van 70 kilometer per uur haalde. Hij kon kort voor het kruispunt met de Tervuursesteenweg staande gehouden worden. De man uit Keerbergen dacht dat hij op de busbaan mocht rijden en dacht dat hij zich niet aan de snelheidsregels moest houden. Op bevel van het parket werd de ligfiets in beslag genomen. Omdat de driewieler een motor bevatte, moest onderzocht worden tot welke categorie de ligfiets hoorde. Is het een fiets, een bromfiets dan wel een motorfiets? Afhankelijk daarvan zal de boete bepaald worden. Gisteren werd de snelheid van de ligfiets getest op de Haachtsesteenweg. Een wagen en een motor van de lokale politie stonden in voor de verkeersveiligheid, terwijl een expert met de ligfiets over de steenweg reed. Met een soort flitstoestel werd de maximumsnelheid gemeten.
8059068.jpeg
Tijdens de testrit wordt het verkeer opgehouden en moet er in blok gereden worden zodat de ligfiets zijn maximale snelheid kan halen. - Galicia
Resultaten naar parket
"Momenteel kunnen we nog niets kwijt over het onderzoek", zegt Filip Anthoon van politiezone KASTZE. "De resultaten zullen aan het parket overgemaakt worden en afhankelijk daarvan zal bepaald worden tot welke categorie de ligfiets behoort. Pas dan zal de eigenaar zijn boete kennen. Tot dan blijft de fiets in beslag genomen." (RDK)
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?
-
- Junior
- Berichten: 69
- Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
- Postcode: 3040
- Fiets: WAW 263
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Hmm ik passeer 2 a 3 maal per week met mijn eWAW (in eenzelfde kleur dan nog) aan t politiekantoor van Steenokkerzeel.
Kruissnelheid op het vlakke is toch al gauw 40 en bij licht dalend 50 tot 55km u zonder ondersteuning (en ik ben dan nog een beginneling).
De bromfietswet houdt voor E velomobielen helemaal geen steek.
Kruissnelheid op het vlakke is toch al gauw 40 en bij licht dalend 50 tot 55km u zonder ondersteuning (en ik ben dan nog een beginneling).
De bromfietswet houdt voor E velomobielen helemaal geen steek.
E WAW 263
-
- General Manager
- Berichten: 3189
- Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
- Postcode: 3630
- Fiets: Df 269
- Locatie: Maasmechelen
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
En waar baseer je je dan op?gentenoare schreef:De bromfietswet houdt voor E velomobielen helemaal geen steek.
DF 269
Ice sprint1 26"
Ice sprint1 26"
- CapoJan
- General Manager
- Berichten: 2568
- Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
- Postcode: 9050
- Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
- Locatie: Gent (Gentbrugge)
- Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
In België probeert men de nieuwe klassen voertuigen (e-bikes, speedelecs ...) krampachtig in bestaande klassen te krijgen. Volgens een recent artikel zou je zelfs met een gewone e-bike niet mogen rijden onder de 16. Zowat zelfde categorie als de snorfietsen dus. Stom: welke tiener haalt zonder ondersteuning geen 25 met zijn fiets? Als er een motor in zit, die uitvalt aan die snelheid, is het plots gevaarlijker?
Speedelecs, waarbij die 45 meestal de uiterste bovengrens is en 30 à 35 reëler, worden dan maar als bromfiets beschouwd.
Makkelijk voor de wetgever, want het vraagt minimale aanpassingen. Moeilijker voor de weggebruiker en de omgeving: waarom zou je geen goedkope, tweedehandse tweetakt bromfiets gebruiken in die omstandigheden? Toch dezelfde regels, niet? Het lijkt meer op ontmoediging dan wat anders.
Met velomobielen wordt het nog moeilijker. Met de wat sportievere modellen haal je met enige inspanning 40 km/u, zonder enige vorm van ondersteuning. Zit er een motor in, dan is datzelfde plots gevaarlijk en aan andere regels onderworpen?
En om het helemaal mooi te maken: als je een auto of motor koopt, dan is de maximum snelheid van het voertuig onbeperkt. Blijkbaar zijn automobilisten en motorrijders een ander soort mensen, die spontaan hun snelheid aanpassen aan wat kan? Vanwaar dat onderscheid? Zeg nu niet dat dit historisch gegroeid is, want e-bikes en aanverwante zijn nieuwe zaken en toch worden weer die oude regels gehanteerd.
Speedelecs, waarbij die 45 meestal de uiterste bovengrens is en 30 à 35 reëler, worden dan maar als bromfiets beschouwd.
Makkelijk voor de wetgever, want het vraagt minimale aanpassingen. Moeilijker voor de weggebruiker en de omgeving: waarom zou je geen goedkope, tweedehandse tweetakt bromfiets gebruiken in die omstandigheden? Toch dezelfde regels, niet? Het lijkt meer op ontmoediging dan wat anders.
Met velomobielen wordt het nog moeilijker. Met de wat sportievere modellen haal je met enige inspanning 40 km/u, zonder enige vorm van ondersteuning. Zit er een motor in, dan is datzelfde plots gevaarlijk en aan andere regels onderworpen?
En om het helemaal mooi te maken: als je een auto of motor koopt, dan is de maximum snelheid van het voertuig onbeperkt. Blijkbaar zijn automobilisten en motorrijders een ander soort mensen, die spontaan hun snelheid aanpassen aan wat kan? Vanwaar dat onderscheid? Zeg nu niet dat dit historisch gegroeid is, want e-bikes en aanverwante zijn nieuwe zaken en toch worden weer die oude regels gehanteerd.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
http://metdefietsonderweg.blogspot.com
-
- Junior
- Berichten: 69
- Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 18:04
- Postcode: 3040
- Fiets: WAW 263
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Merci Capojan, je hebt me een hele uitleg bespaart. Volmondig mee akkoord. Ergens zou je denken aan een fietsersbond om te lobbyen voor een erkenning en aparte categorie met eigen regels voor e Velomobiel waarvan de eigenschappen toch totaal anders zijn dan die van een bromfiets en ook van een speed e bike.
Voor mijn woon werktraject (40 km waarvan heel wat op en neer in de druivenstreek) is de e velomobiel het enige fietsalternatief voor de auto, zowel op vlak van comfort als op vlak van snelheid.
Ieder alternatief voor de auto zou gestimuleerd moeten worden.
Ik vraag me af of het thema erkenning/categorisering al ooit is besproken op dit of een ander forum, vereniging etc.... Of is het meer van slapende honden niet wakker maken (in Steenokkerzeel is de hond in ieder geval wakker geschoten)
Om even terug te komen op onze man op de Haachtsesteenweg tussen Brucargo en Steenokkerzeel. T is een lang licht aflopend stuk met meestal wind in de rug waar een geoefende ligfietser met een voldoende groot tandwiel 70 km per uur kan halen. Met de koersfiets haalde ik daar op mijn sloffen 40 per uur. Of die "expert" dit ook zal kunnen aantonen is een andere vraag. Filmpjes genoeg te vinden van hoge snelheden zonder ondersteuning door geoefende rijders.
Voor mijn woon werktraject (40 km waarvan heel wat op en neer in de druivenstreek) is de e velomobiel het enige fietsalternatief voor de auto, zowel op vlak van comfort als op vlak van snelheid.
Ieder alternatief voor de auto zou gestimuleerd moeten worden.
Ik vraag me af of het thema erkenning/categorisering al ooit is besproken op dit of een ander forum, vereniging etc.... Of is het meer van slapende honden niet wakker maken (in Steenokkerzeel is de hond in ieder geval wakker geschoten)
Om even terug te komen op onze man op de Haachtsesteenweg tussen Brucargo en Steenokkerzeel. T is een lang licht aflopend stuk met meestal wind in de rug waar een geoefende ligfietser met een voldoende groot tandwiel 70 km per uur kan halen. Met de koersfiets haalde ik daar op mijn sloffen 40 per uur. Of die "expert" dit ook zal kunnen aantonen is een andere vraag. Filmpjes genoeg te vinden van hoge snelheden zonder ondersteuning door geoefende rijders.
E WAW 263
- Peter J
- dokter
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
- Postcode: 2620
- Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
- Locatie: Hemiksem
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Naar mijn bescheiden mening kan je die slapende honden maar beter laten slapen...gentenoare schreef:Ik vraag me af of het thema erkenning/categorisering al ooit is besproken op dit of een ander forum, vereniging etc.... Of is het meer van slapende honden niet wakker maken (in Steenokkerzeel is de hond in ieder geval wakker geschoten)
Om even terug te komen op onze man op de Haachtsesteenweg tussen Brucargo en Steenokkerzeel. T is een lang licht aflopend stuk met meestal wind in de rug waar een geoefende ligfietser met een voldoende groot tandwiel 70 km per uur kan halen. Met de koersfiets haalde ik daar op mijn sloffen 40 per uur. Of die "expert" dit ook zal kunnen aantonen is een andere vraag. Filmpjes genoeg te vinden van hoge snelheden zonder ondersteuning door geoefende rijders.
En wat die snelheden betreft... mij valt het op dat er veel blabla is en weinig boemboem... 70 km/h op eigen kracht met een ligfiets of velomobiel kan wel maar dan enkel door een zeer goed getraind persoon en op een beperkte afstand, je houdt dit geen kilometers aan een stuk vol. Ik ken de Haachtsesteenweg ook goed want ik heb daar in de buurt gewoond en er is inderdaad wel een stuk waar het licht bergaf gaat, maar niet in die mate dat je er constant 70 km/h kan aanhouden. En wat de wind betreft, rugwind is nu niet meteen een voordeel voor een velomobiel...
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE
-
- Junior
- Berichten: 42
- Lid geworden op: di 18 nov 2014, 0:11
- Postcode: 2300
- Fiets: waw022
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Dat onderscheid is er omdat fietsers in tegenstelling tot auto's moeilijk verbaliseert kunnen worden op hun overtredingen.CapoJan schreef:In België probeert men de nieuwe klassen voertuigen (e-bikes, speedelecs ...) krampachtig in bestaande klassen te krijgen. Volgens een recent artikel zou je zelfs met een gewone e-bike niet mogen rijden onder de 16. Zowat zelfde categorie als de snorfietsen dus. Stom: welke tiener haalt zonder ondersteuning geen 25 met zijn fiets? Als er een motor in zit, die uitvalt aan die snelheid, is het plots gevaarlijker?
Speedelecs, waarbij die 45 meestal de uiterste bovengrens is en 30 à 35 reëler, worden dan maar als bromfiets beschouwd.
Makkelijk voor de wetgever, want het vraagt minimale aanpassingen. Moeilijker voor de weggebruiker en de omgeving: waarom zou je geen goedkope, tweedehandse tweetakt bromfiets gebruiken in die omstandigheden? Toch dezelfde regels, niet? Het lijkt meer op ontmoediging dan wat anders.
Met velomobielen wordt het nog moeilijker. Met de wat sportievere modellen haal je met enige inspanning 40 km/u, zonder enige vorm van ondersteuning. Zit er een motor in, dan is datzelfde plots gevaarlijk en aan andere regels onderworpen?
En om het helemaal mooi te maken: als je een auto of motor koopt, dan is de maximum snelheid van het voertuig onbeperkt. Blijkbaar zijn automobilisten en motorrijders een ander soort mensen, die spontaan hun snelheid aanpassen aan wat kan? Vanwaar dat onderscheid? Zeg nu niet dat dit historisch gegroeid is, want e-bikes en aanverwante zijn nieuwe zaken en toch worden weer die oude regels gehanteerd.
U weet dat er op het jaagpad een maximumsnelheid van 30km/h geldt?
U weet dat er op het fietspad binnen de bebouwde kom een maximumsnelheid van 25km/h geldt?
Wie houdt zich daaraan? Alleen de mensen die niet sneller kunnen omdat ze daar het vermogen niet voor hebben.
Daarnaast probeert de overheid enkel de Europese regelgeving toe te passen. Die regelgeving wordt al toegepast voor bromfietsers, motoren, auto's, etc.
Ik denk dat het geen slechte regels zijn. 1000 watt ipv 250 watt maximum voor fietsondersteuning, tot 4000 watt voor een bromfiets en daarboven motorfiets.
Ik begrijp echt de commentaar niet. In mijn ogen is dit een hele vooruitgang op de rechtsonzekerheid die er voorheen was.
-
- Junior
- Berichten: 42
- Lid geworden op: di 18 nov 2014, 0:11
- Postcode: 2300
- Fiets: waw022
- Contacteer:
Re: Politie plukt snelheidsduivel op ligfiets van busbaan
Wat zal die expert logischerwijs willen testen...gentenoare schreef:Merci Capojan, je hebt me een hele uitleg bespaart. Volmondig mee akkoord. Ergens zou je denken aan een fietsersbond om te lobbyen voor een erkenning en aparte categorie met eigen regels voor e Velomobiel waarvan de eigenschappen toch totaal anders zijn dan die van een bromfiets en ook van een speed e bike.
Voor mijn woon werktraject (40 km waarvan heel wat op en neer in de druivenstreek) is de e velomobiel het enige fietsalternatief voor de auto, zowel op vlak van comfort als op vlak van snelheid.
Ieder alternatief voor de auto zou gestimuleerd moeten worden.
Ik vraag me af of het thema erkenning/categorisering al ooit is besproken op dit of een ander forum, vereniging etc.... Of is het meer van slapende honden niet wakker maken (in Steenokkerzeel is de hond in ieder geval wakker geschoten)
Om even terug te komen op onze man op de Haachtsesteenweg tussen Brucargo en Steenokkerzeel. T is een lang licht aflopend stuk met meestal wind in de rug waar een geoefende ligfietser met een voldoende groot tandwiel 70 km per uur kan halen. Met de koersfiets haalde ik daar op mijn sloffen 40 per uur. Of die "expert" dit ook zal kunnen aantonen is een andere vraag. Filmpjes genoeg te vinden van hoge snelheden zonder ondersteuning door geoefende rijders.
Of de ondersteuning boven de 25 km per uur wordt uitgeschakeld. Hoe test je dat? door sneller dan 25 km/h te rijden, hoe lukt dit het makkelijkst? bergaf...
Daarnaast wil de expert weten of de ondersteuning boven de 45km/h wordt uitgeschakeld, omdat als dit niet zo zou zijn, de overtreding van een andere aard zou zijn dan wanneer het ondersteuning tot 45 km/h betreft.
De expert heeft geen velomobiel, misschien rijdt hij zelfs geen fiets. Het gaat hem hier niet over een expert in het fietsen dan wel een expert in de regelgeving omtrent gemotoriseerde voertuigen.
Hoe kan een niet getraind (lichamelijk dan) expert 45km/h halen? Door bergaf te trappen natuurlijk.