fiets-o-strade & verkeersagressie

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

fiets-o-strade & verkeersagressie

#1 Bericht door crash-quest-dummy »

:shock: woensdag op de terugweg na de werkdag quasi klemgereden, uitgekafferd en bedreigd door een vader wiens zoon beweerd ergens in juni door mij aangereden te zijn.

Zou naar diens zeggen zijn gebeurt hierzo :https://www.google.be/maps/@51.0431541,4.493142,18z richting Mechelen. Er is een zigzag onder de tunnel. Er rijdt een groepje schoolkinders die ik even later aan het inhalen bengeweest, en 1 van hen zou mij dus zijdelings geraakt hebben, ik herinner me geen valpartij in zo'n peleton en de jongen zelf zei ook dat ie niet gevallen was. Hij was blijkbaar geen deel van dat groepje en zei deze ook te gaan inhalen.
Ik herinner me geen botsing gehoord te hebben in mijn klankkast. Moet dus op het breedste deel van de fiets zijn geraakt. We moeten dus beide gelijktijdig een inhaalmaneuver hebben uitgevoerd zonder dat de ene van de ander dat doorhad.

Bon, de vader versleet me voor geflipte zot en beschuldigd me van verkeersagressie en een aanrijding met vluchtmisdrijf. Het beangstigende is dat ie voor zo'n misdrijf dan geen klacht indient bij de politie en me (ik weet niet hoeveel dagen na mekaar) staat op te wachten om me dan op de helling aan Nekkerspoel in te kunnen halen, wat die dag wel lukte omdat er ook voetgangers waren waarmee rekening diende gehouden te worden (dus zo geflipt zal ik dan wel niet zijn) + ik zat al een hele dag met een keelpijn, om me vervolgens tierend uit te jouwen en te bedreigen met 'even dubbelplooien' van mijn fiets als ik 'mijn gedrag' niet zou wijzigen. Ik heb niet teruggeroepen, ben zelfs niet uit mijn fiets gekomen terwijl ik een normale conversatie probeerde te bekomen, heb hen laten vertrekken en hen even later ingehaald waarbij hij met zijn zoon van plaats wisselde om deze behoorlijk links te laten rijden (ik had er evengoed tussendoor kunnen fietsen...).

Graag advies, maar ik hoop die vader bij een eventuele komende wraakoefening mee te kunnen krijgen tot bij een politiestation ...

(Alvast via het meldpuntfietspaden gevraagd de bermen op te nemen in het maaiplan want nu is de fiets-o-strade op vele plaatsen door begroeiing 1/2m smaller dan aangelegd.)
Stop Fueling Around

Lex
Public Relations
Berichten: 767
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 19:44
Postcode: 3600
Fiets: waw
Contacteer:

Re: fiets-o-strade & verkeersagressie

#2 Bericht door Lex »

crash-quest-dummy schreef::shock: woensdag op de terugweg na de werkdag quasi klemgereden, uitgekafferd en bedreigd door een vader wiens zoon beweerd ergens in juni door mij aangereden te zijn.
Met zo een naam als jij hier op het forum hebt, ben ik eerder geneigd om diene mens te geloven... :mrgreen: (grapje)

Nu effe serieus. Denk dat je er goed aan gedaan hebt om niet terug te roepen zodat het niet verder escaleerde. Maar verder zou ik er mijn dag niet door laten vergallen als ik van u was. Er lopen er wel meer rond die het niet zo begrepen hebben op een velomobiel.

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: fiets-o-strade & verkeersagressie

#3 Bericht door rik »

Gewoon zelf effe de politie op de hoogte brengen. Als er dan nog iets zou gebeuren weten ze er tenminste al van.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: fiets-o-strade & verkeersagressie

#4 Bericht door crash-quest-dummy »

rik schreef:Gewoon zelf effe de politie op de hoogte brengen. Als er dan nog iets zou gebeuren weten ze er tenminste al van.
Dat is de dag erop al in orde gebracht.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

Re: fiets-o-strade & verkeersagressie

#5 Bericht door Wouter D »

ik zou dat ook gedaan hebben, zelf aangifte vanwege verkeersagressie en dreigementen. en best ook een volgende keer gewoon een foto van meneer nemen en gelijk de politie bellen en vragen aan meneer te wachten tot de politie er is.

als je jullie confrontatie kan opnemen zou het nog beter zijn.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Plaats reactie