Ongeval Rotselaar

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Peter J
dokter
Berichten: 1278
Lid geworden op: di 10 nov 2009, 18:12
Postcode: 2620
Fiets: Velomobiel Milan GT MK II 0023
Locatie: Hemiksem
Contacteer:

Ongeval Rotselaar

#1 Bericht door Peter J »

Iemand enig idee over welke collega-ligger dit gaat :?:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 6_01182205
TE KOOP: HP Speedmachine FOR SALE - TE KOOP: Optima Baron FOR SALE

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Ongeval Rotselaar

#2 Bericht door crash-quest-dummy »

hiep hiep hoera voor de ronde punten : op een regulier kruispunt zou een aanrijding vermoedelijk aan hogere snelheid meer schade veroorzaakt hebben.
hopelijk is de schouder niet te ernstig beschadigd.

eergisteren ben ik nog in een outo geknald. die stopte aan de aanduiding voor een verhoogd kruispunt en niet aan de stopstreep aan het doorgaand fietspad zodat is zowel mezelf als de outo die van de andere kant kwam niet zag. vertrok toen alsnog en stopte bruusk voor ... die outo.
Ik kon hem niet meer ontwijken en botste tegen diens achterwiel in een poging hem nog te ontwijken.
Soit, de gebruikelijke nonsens over niet gezien, veel te snel, te laag, gevaarlijk gepareerd met de ondertussen klassieke weerwoorden over de hoogte van de lijnen van de weg en het feit dat de kans klein is dat ik ooit een outomobilist zou doodrijden
De, wegens voorgaand geval reeds verstevigde, neus van de Quest heeft geen schade. Een bukfietser op snelheid hadden ze gelijk het ziekenhuis kunnen binnendragen.
besluit : goede veilige(re) fiets, toch steeds weer schrikken ...
(locatie : fiets-o-strade Antwerpen Mechelen te Duffel ter hoogte van het ziekenhuis (fiets-o-strade werd aan de verkante keerd aangelegd waardoor de fietsers 4 kruisingen hebben die eenvodig vermeden hadden kunnen worden ...)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
BartV
Junior
Berichten: 65
Lid geworden op: do 05 sep 2013, 15:56
Postcode: 3001
Fiets: Challenge Seiran 26 met onderstuur
Locatie: Heverlee
Contacteer:

Re: Ongeval Rotselaar

#3 Bericht door BartV »

Knap dat je quest er niets aan heeft overgehouden.
Vermits ik zelf (spijtig genoeg, bij nog steeds gebrek aan ligfiets) zelden met de fiets in Duffel ben was het me nog niet opgevallen, maar je hebt inderdaad wel een punt, die fiets-o-strade ligt aan de verkeerde kant, toch wel een enorme blunder.

Plaats reactie