zicht vanop de ligfiets

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: zicht vanop de ligfiets

#16 Bericht door bicky »

Oriëntatie verlichting?
Geef mij maar een goede lamp. Want een tak zie je anders wel niet liggen.
Ze hadden beter het paadje breder gemaakt

aiai
Kopman
Berichten: 556
Lid geworden op: za 29 sep 2012, 22:40
Postcode: 2013
Fiets: Flevobike Alleweder
Contacteer:

Re: zicht vanop de ligfiets

#17 Bericht door aiai »

Lijkt op de oplossingen die in het vrijdagbericht van 01 november op ligfiets.net genoemd werden.

Ik vond de glinsterende oplossingen mooi die daar genoemd werden, omdat dat geen extra energie kost en geen lichtvervuiling geeft als het donker is.

jotto
Supporter
Berichten: 1
Lid geworden op: do 12 sep 2013, 15:43
Postcode: 9280
Contacteer:

Re: zicht vanop de ligfiets

#18 Bericht door jotto »

Concreet: "je zit blijkbaar wel gemakkelijk op zo een ligfiets en kan goed voor je uitkijken, maar zie je ook genoeg de grond en dus oneffenheden in de weg, want dat is hier in Gent soms wel de moeite"
Hoe zit het dan met de wielen? Jullie vangen waarschijnlijk al het één en andere op van de slagen door de vering, maar tegen die snelheid en dat gewicht veronderstel ik dat jullie wel eens een slag in jullie wiel hebben? Of valt dat nog mee?

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: zicht vanop de ligfiets

#19 Bericht door CapoJan »

jotto schreef:
Concreet: "je zit blijkbaar wel gemakkelijk op zo een ligfiets en kan goed voor je uitkijken, maar zie je ook genoeg de grond en dus oneffenheden in de weg, want dat is hier in Gent soms wel de moeite"
Hoe zit het dan met de wielen? Jullie vangen waarschijnlijk al het één en andere op van de slagen door de vering, maar tegen die snelheid en dat gewicht veronderstel ik dat jullie wel eens een slag in jullie wiel hebben? Of valt dat nog mee?
Met de open ligger (en vroeger met de trike) had ik af en toe wel eens een stootlek (snake bite), maar dat is het. Met de Alleweder is de ophanging wel al beschadigd geraakt, maar dat heeft meer met spoorbreedte en onmogelijkheid om hindernissen te ontwijken te maken. Bij het laatste stootlek (Gentse Buitenband) had collega Paul wel een wiel stukgereden.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie