Fietsersbond

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#31 Bericht door slangetje »

om nog verder off topic te gaan: ik ben op zoek naar ander werk en word afgerekend op het niet hebben van een auto. Dat terwijl ik op 15km van mijn deur ga solliciteren en de fiets-afstand als ik de trein neem een slordige 2.5 km per dag zou zijn...
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#32 Bericht door paulheyndrickx »

Ronnius schreef: Haal alle fietsen van de weg en vervang de helft daarvan door auto's :lol:
Per zes fietsers minder heb je toch een parkeerplaats bij? Slechts 2 velomobielen minder geven een extra plaats voor een SUV waar veel meer volk in kan!

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#33 Bericht door CapoJan »

paulheyndrickx schreef:
Ronnius schreef: Haal alle fietsen van de weg en vervang de helft daarvan door auto's :lol:
Per zes fietsers minder heb je toch een parkeerplaats bij? Slechts 2 velomobielen minder geven een extra plaats voor een SUV waar veel meer volk in kan!
Hmm... reken voor een VM op 80 cm breedte en 280 cm lengte. 2 stuks is dus 1,6 x 2,8 m. Welke SUV had je in gedachten :roll:
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#34 Bericht door Ronnius »

paulheyndrickx schreef:
Per zes fietsers minder heb je toch een parkeerplaats bij? Slechts 2 velomobielen minder geven een extra plaats voor een SUV waar veel meer volk in kan!
Aha, files zijn voor jou al parkeerplaatsen.
In een SUV kan inderdaad meer volk dan in een VM,
Maar meestal zit(ten) en maar evenveel in als in een vm.

en ik die dacht dat ze op de autosnelweg stonden aan te schuiven #-o
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#35 Bericht door crash-quest-dummy »

slangetje schreef:om nog verder off topic te gaan: ik ben op zoek naar ander werk en word afgerekend op het niet hebben van een auto. Dat terwijl ik op 15km van mijn deur ga solliciteren en de fiets-afstand als ik de trein neem een slordige 2.5 km per dag zou zijn...
maar je hebt daar dagelijks voor je werk die outo nodig ? anders ruikt het naar discriminatie : daar bestaat een centrum voor gelijke kansen voor (en de fietsersbond)

mail je casus ook even naar A&M (arbeid en milieu (Thijs Calu)), die hebben woensdag een studiedag o.a.bij Nike over woon werk mobiliteit.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#36 Bericht door NL-ligger »

Oude topic maar ik wilde opmerken dat in sommige beroepen waarbij een werknemer opgeroepen kan worden ( extra ) te komen werken men ook kan eisen dat je er zo snel mogelijk/binnen vastgestelde normtijd bent.

Je mag dan niet te ver van je werk wonen en men rekent toch echt in auto/motor aanrijtijden. Die laatste is dan nog een pre omdat je je dan sneller door stilstaande files heen kunt werken. Vlak de motorfiets ( of motorscooter )niet uit als anti-file vervoermiddel.

Files is natuurlijk alleen een punt van discussie als er ook daadwerkelijk files staan op de aanvangstijden die je moet werken en wegen die je moet berijden naar werk. Werk je niet op kantoortijden heb je ook veel minder last van files.

Maar natuurlijk, als er wel files staan en de VM is daadwerkelijk sneller, dan is het wel een rare werkgever als die niet voor rede vatbaar is. :?
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

blackarmor
Public Relations
Berichten: 985
Lid geworden op: wo 23 jun 2010, 10:59
Postcode: 1880
Fiets: quest 404
Locatie: Kapelle op den bos
Contacteer:

Re: Fietsersbond

#37 Bericht door blackarmor »

ik ben ook regelmatig oproepbaar binnen een (redelijk) korte ( vaste ) termijn en ze hebben daar nog nooit moeilijk over gedaan . ik weet bv dan ook dat als ik eert al een uur naar huis moet rijden om dan te vertrekken ik dat niet haal .
( alleen spijtig dat er maar 1 fietsvergoeding per dan kan ingebracht worden bij ons :( )
https://www.amazon.fr/photos/share/MrLXSbl3la41l1SvduOWfw7xxUOfVT4bghen8rpBST2
https://www.amazon.fr/photos/share/Rs9I2i6rvOklIYpwAD22A1qJQoV3NxsKnhOmF4RZM1C

Plaats reactie