niet alles is kommer en kwel.

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

niet alles is kommer en kwel.

#1 Bericht door Ronnius »

Vandaag weer eens langs de ring (R4) kant stad van Mariakerke naar Sint-Amandsberg gelegen.
Het gras staat zo hoog dat ik met de trike het gevoel had totaal niet zichtbaar te zijn,
want ik zag ook maar het dak (en klein stukje raam) van de auto's.
En toch, aan het eind van de watersportbaan komt er een suv van de ring die wil afslaan en me netjes voorrang heeft.
Ook al kon die er nog gemakkelijk tussen (maar dat zag hij dan misschien weer niet), wat verder een personenwagen die de ring op wil.
Die kon ik enkel zien omdat er een opening in het gras was, en ook die had me opgemerkt en is mooi blijven wachten.
In die 2 gevallen had ik voorrang maar was ik niet bepaald van plan die ook zomaar te nemen zonder me echt te tonen aan de af-oprit (doe ik daar nooit want dikwijls willen ze me daar niet zien).
Hoeveel ze van me konden zien weet ik niet, maar het was wel genoeg.

Wat verder heb ik weer het gevoel verborgen te zitten achter gras en betonblokken en toch, een bestelwagen staat spontaan de voorrang af, dat zal die toch niet doen als die mij niet ziet.
=D> voor de 3.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

jan v
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 17:55
Postcode: 8770
Fiets: joy driver
Locatie: ingelmunster
Contacteer:

Re: niet alles is kommer en kwel.

#2 Bericht door jan v »

Ik passer daar een drietal maal per week en ben telkens verbaast over het voorbeeldig gedrag van de automobilisten op deze twee plaatsen. Het mag ook eens gezegd worden.

Plaats reactie