zotten op de weg

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#46 Bericht door Ronnius »

Gisteravond (22,00-23,30) steek ik net voor een kruispunt mijn linkerarm uit.
Dit om de auto achter mij aan te geven wat ik ga doen aan het kruispunt.
Het mocht niet baten, de auto haalt me zonder boe of ba gewoon in (ik had mijn reflecterend jasje aan, mijn arm was dus wel degelijk zichtbaar).
Om dan samen op het kruispunt samen aan te komen en samen over te steken.
We gingen beiden naar links, ik had het aangegeven, de auto gaf geen teken welke richting die uit wou gaan.

Het is niet de eerste keer dat ik mijn linkerarm uitsteek, maar dat ze dat straal negeren.

En die carrera waar ik het gisteren over had, die zou 2 maximum 3 km van het werk wonen??
En van een ander hoorde ik dat hij hem had zien aankomen op de parking,
Je kon er niet naast kijken, met veel maneuvres en lawaai parkeren en dan breed naar de fabriek lopen.

Heb die gisteren (onbewust) nog eens gehinderd, we fietsten met 2 naast elkaar en ik had me wat breder gemaakt omdat er een auto aankwam
en dat is voor velen blijkbaar kicken om daar nog vlug tussen te springen, dus ff beletten uit veiligheid, daarna ga ik opzij en blijkt het weer die blaas te zijn,
wou me ff irriteren (keerde nogal brutaal naar uiterst rechts en vertraagde), maar kon niet verder moeilijk doen omdat er een auto achter hem reed...

In elk geval gaat vanaf volgende week de camera op het stuur van de brompton geplaatst worden.
Als hem dan wat probeert kan ik ermee naar den buro, en dat die wat gaat proberen, daar twijfel ik niet aan.
Bram Mouton schreef:Gentbruggestraat neem ik dagelijks en meerdere malen per week (ik wil niet dagelijks zeggen maar het scheelt niet veel :evil: ) lig ik wel met de ene of de andere in conflict. Het zal dan wel aan u liggen zegt u mss, wel ik schets het u even: zone 30, door blijkbaar niemand geweten, als ik ze zo bezig hoor, een vluchtheuvel op een kruispunt met 5 straten, 2 keer voorrang van rechts, 3 bushaltes, één zijde totale parkeerzone waar mogelijk en dat allemaal op 300 meter afstand.

Ik fiets er altijd tegen de 30 daar dus ik zie niet in waarom ze me op 50m van een vluchtheuvel nog aan het dubbele van mijn snelheid, wild toeterend tijdens het sms'en, moeten voorbijvliegen, dan couperen door het breedtegebrek in de straat en dan vol in de rem want daar is de voorrang van rechts met vluchtheuvel... Eikels man :evil:
Ge moet het me niet uitleggen, ik woon er.
Ik ben daar eens bijna van de weg gereden door een jonge griet met een C1.
We stonden in de file en ze kwam brutaal naast mij staan, in het midden van de weg de andere richting blokkerend (ik had me in het midden tussen de auto's gezet en niet aan de zijkant). Om bij het vertrek van de auto voor ons zo brutaal op te trekken dat ik er verstandiger aandeed te wachten.
Voor haar was het blijkbaar was levensbelang voor mij te rijden ipv achter mij!!!
Dat er in de straat zo weinig ongelukken gebeuren begrijp ik niet,
Voor de automobilisten is het geen 30 km zone maar een autosnelweg.

Het is telkens weer met schrik dat ik naar de brug rij om op het jaagpad te kunnen.
Trouwens in de zijstraten (ook 30 km zone) ook al een paar keer problemen gehad waarbij ze me proberen te intimideren met dichtbij komen rijden en of toeteren.
Of zoals overlaatst toch inhalen waarbij die zowat over het voorwiel van de trike moeten rijden om ernaast te kunnen? Ik reed 25 km/u in een 30 km zone???
Evelien van Jeroen schreef:ik ben deze avond bijna van mijn sokken gereden door een blinkende audi. ik was dan nog met de bakfiets waarvan je - met al zijn verlichtingen en afmetingen - niet kunt zeggen dat je hem niet gezien had. De auto had al in een recht stuk achter mij gereden. In de 90° bocht net voor onze oprit schuif ik al een beetje op naar het midden. Linkerarm helemaal uitstrekken om aan te geven dat ik naar links moet (nee meneer, ik doe geen turnoefeningen op de bakfiets), helemaal in het midden gaan rijden, beginnen draaien naar links en hupla, meneer steekt mij nog gauw eens over. Nog een geluk dat er een parking en (mijn) oprit naast de rijweg was zodat hij mij nog kon ontwijken.
(
Dat is ook iets wat ik niet begrijp, ik had hier overlaatst ook zo een, eerst blijft die zowat 500 m achtermij hangen in een recht en vrij breed stuk (en geen tegenliggers).
Komt dan plots een auto aan, dan kan er niet meer gewacht worden en moet er ingehaald worden, om dan voor mijn neus zowat te moeten stoppen, want die moest rechtsaf???
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#47 Bericht door crash-quest-dummy »

erg veel fietsers zonder lichten tegenwoordig ...
zou geen probleem zijn als ook de andere weggebruikers geen lichten hadden en daardoor ook 20km/h zouden rijden, maar we leven niet in een ideale wereld dus : ook goe zot zo zonder licht.
Stop Fueling Around

rik
General Manager
Berichten: 3187
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#48 Bericht door rik »

crash-quest-dummy schreef:erg veel fietsers zonder lichten tegenwoordig ...
zou geen probleem zijn als ook de andere weggebruikers geen lichten hadden en daardoor ook 20km/h zouden rijden, maar we leven niet in een ideale wereld dus : ook goe zot zo zonder licht.
Al 's in Egypte geweest? :)
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#49 Bericht door NL-ligger »

rik schreef:
crash-quest-dummy schreef:erg veel fietsers zonder lichten tegenwoordig ...
zou geen probleem zijn als ook de andere weggebruikers geen lichten hadden en daardoor ook 20km/h zouden rijden, maar we leven niet in een ideale wereld dus : ook goe zot zo zonder licht.
Al 's in Egypte geweest? :)
Jawel en gedemilitariseerd gebied waar de toeristen niet komen....Allah verlicht het pad, dat bedoel je toch ? :mrgreen: :mrgreen:
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
ironpatje
Helper
Berichten: 414
Lid geworden op: wo 13 mei 2009, 10:09
Postcode: 3150
Fiets: giant tcr
Locatie: haacht
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#50 Bericht door ironpatje »

NL-ligger schreef:....Allah verlicht het pad, dat bedoel je toch ? :mrgreen: :mrgreen:
da's zo'n beetje als in de kerk
voel de warmte van god.....
ma ik denk toch da die z'n chauffage kapot is zene.....
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#51 Bericht door NL-ligger »

ironpatje schreef:
NL-ligger schreef:....Allah verlicht het pad, dat bedoel je toch ? :mrgreen: :mrgreen:
Ironpatje in de Sinai woestijn nemen de inwoners het letterlijk en rijden s'nachts altijd zonder licht. En niet alleen dat.

Als toerist zou je om die heidense daad in het donker met licht te rijden bekogelt kunnen worden met stenen of..kogels. Bij militaire voertuigen laten ze dat natuurlijk wel uit hun hoofd dus meer als schrikken van weer een onverlicht voertuig dat plotseling opdoemt en wat getoeter was het voor mij nooit. Bovendien reed ik ( als Marechaussee ) een politieauto met Arabische letters erop die ik zelf niet kon lezen. Wie weet wat er stond... :mrgreen:

In dat land moet je zowiezo het verkeer niet te kritisch bekijken. Daar rijden auto's rond die hier al decennia in het museum staan. Rijden bussen rond met gaten in de bodem die scheef op hun assen staan en wat al niet meer. Kunnen er ineens zandduinen midden op de weg liggen waarin je crashed. Of de weg ineens "weg" is onder een laag zand. Lokalen leggen er gevonden mijnen uit 3 oorlogen op de weg, want zelf lopen ze nog veel met bepakte kamelen en ezels door het zand.

Het had allemaal nog het meest weg van de film Mad Max in mijn ogen, maar dan in het echt :lol: :lol:

Na een dodelijk ongeluk tref je er enkel schoenen....weer zo'n gebruik....men moet blootvoets voor Allah verschijnen....ook dat nemen ze erg letterlijk...
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#52 Bericht door crash-quest-dummy »

fout argument dus.
doet me er aan denken dat ik de batterij eens moet opladen : merci daarvoor.
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: zotten op de weg

#53 Bericht door crash-quest-dummy »

technofix, niet ter vermijding van de zotten, maar op zijn minst kan de helm het navertellen.

http://www.ecouterre.com/bicycle-helmet ... t-and-run/" onclick="window.open(this.href);return false;
Stop Fueling Around

Plaats reactie