Weg met die dode hoek!!!!!!
-
- catering
- Berichten: 1661
- Lid geworden op: za 08 nov 2003, 11:12
- Postcode: 2930
- Fiets: Stinger
- Locatie: Brasschaat
- Contacteer:
Weg met die dode hoek!!!!!!
Vandaag meegemaakt waar ik altijd al voor vreesde.
Ik reed vandaag in de middag naar de Decathlon om mijn slaapzak te gaan kopen. De Lambrechtshoekenlaan(denk dat ie zo heet) is steeds gevaarlijk dus altijd opletten geblazen. Ik reed richting Decathlon toen 20meter voor mij het fietspad wordt gekruist door een oprit naar de autostrade. Opeens kwam er een vrachtwagen naast me rijden die blijkbaar naar de autostrade op moest maar het overbodig vond om zijn pinkers op te zetten . Ik dacht dat ie me gezien had, dus reed ik door met de vrachtwagen naast mij. Ik kom aan de kruising en rij begin hem over te steken als plots de truck begint af te slaan . Ik zie de snuit van de truck dichter en dichter komen, zodat als ik in het midden zit mij nog 20 scheidt van die tientonner. Ik kan je zeggen, je hart begint hard te kloppen, en ik begon te trappen als een gek. Uiteindelijk ben ik net op tijd aan de overkant geraakt zodat ie 10cm naast mijn achterwiel voorbij reed. Nog steeds had ie me niet opgemerkt. Uiteindelijk merkte ie me op nadat ie gepasseerd was, en toen zag ik hem even in de ogen waarin ik merkte dat ie schrok. Toen ik me uiteindelijk realiseerde wat er gebeurd was (en wat er had kunnen gebeuren ) was ik geschokt, en ben ik er toch een middag niet goed van geweest...
Nu vroeg ik me af, zijn die cameraatjes nog steeds niet verplicht of moeten er nog meer doden vallen om ze verplicht te maken
Ik reed vandaag in de middag naar de Decathlon om mijn slaapzak te gaan kopen. De Lambrechtshoekenlaan(denk dat ie zo heet) is steeds gevaarlijk dus altijd opletten geblazen. Ik reed richting Decathlon toen 20meter voor mij het fietspad wordt gekruist door een oprit naar de autostrade. Opeens kwam er een vrachtwagen naast me rijden die blijkbaar naar de autostrade op moest maar het overbodig vond om zijn pinkers op te zetten . Ik dacht dat ie me gezien had, dus reed ik door met de vrachtwagen naast mij. Ik kom aan de kruising en rij begin hem over te steken als plots de truck begint af te slaan . Ik zie de snuit van de truck dichter en dichter komen, zodat als ik in het midden zit mij nog 20 scheidt van die tientonner. Ik kan je zeggen, je hart begint hard te kloppen, en ik begon te trappen als een gek. Uiteindelijk ben ik net op tijd aan de overkant geraakt zodat ie 10cm naast mijn achterwiel voorbij reed. Nog steeds had ie me niet opgemerkt. Uiteindelijk merkte ie me op nadat ie gepasseerd was, en toen zag ik hem even in de ogen waarin ik merkte dat ie schrok. Toen ik me uiteindelijk realiseerde wat er gebeurd was (en wat er had kunnen gebeuren ) was ik geschokt, en ben ik er toch een middag niet goed van geweest...
Nu vroeg ik me af, zijn die cameraatjes nog steeds niet verplicht of moeten er nog meer doden vallen om ze verplicht te maken
Optima Stinger EX met Aeropunt
- WFvN
- catering
- Berichten: 1538
- Lid geworden op: wo 23 jun 2004, 17:35
- Postcode: 8043
- Fiets: Challenge Fujin
- Locatie: Zwolle (NL)
- Contacteer:
Camera's?
Die gast heeft ogen in z'n hoofd die hij moet gebruiken (en z'n pinkers aan z'n wagen natuurlijk).
Als hij jou heeft ingehaald, zou hij toch moeten weten dat jij daar ergens moet rijden. En daar moet hij weer rekening mee houden bij het afslaan.
Ik denk dat die gast met een camera je evengoed niet 'gezien' had.
Die gast heeft ogen in z'n hoofd die hij moet gebruiken (en z'n pinkers aan z'n wagen natuurlijk).
Als hij jou heeft ingehaald, zou hij toch moeten weten dat jij daar ergens moet rijden. En daar moet hij weer rekening mee houden bij het afslaan.
Ik denk dat die gast met een camera je evengoed niet 'gezien' had.
Challenge Fujin / Velomobiel.nl Quest
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
[url=http://velomobielfan.blogspot.com]Quemo weblog[/url]
[url=http://versatile021.blogspot.com]Versatile weblog (oud)[/url]
[url=http://members.home.nl/ligfietsen]Alleweder website (oud)[/url]
- Duckjibepete
- dokter
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: di 12 okt 2004, 19:26
- Contacteer:
ken het probleem... hij heeft je gewoonweg niet gezien...
Dat kan gebeuren, maar mag natuurlijk niet... Maar heb het ook al gehad met mensen die uit een straat komen. Als iemand rechts af wil en zich niet inhoudt voor jou, ga er dan maar van uit dat hij je niet gezien heeft!
En dit gebeurt niet alleen met een ligfiets hoor! Zelfde verhalen van bukkers gehoord!
µAls je leven je lief is, effe de remmen in en wachten tot hij voorbij is en ondertussen hem zo luid mogelijk uitschelden!
Dat kan gebeuren, maar mag natuurlijk niet... Maar heb het ook al gehad met mensen die uit een straat komen. Als iemand rechts af wil en zich niet inhoudt voor jou, ga er dan maar van uit dat hij je niet gezien heeft!
En dit gebeurt niet alleen met een ligfiets hoor! Zelfde verhalen van bukkers gehoord!
µAls je leven je lief is, effe de remmen in en wachten tot hij voorbij is en ondertussen hem zo luid mogelijk uitschelden!
ride to live, live to ride
- Orkaantje
- Belofte
- Berichten: 111
- Lid geworden op: za 29 jan 2005, 11:22
- Postcode: 2650
- Locatie: Edegem
- Contacteer:
De vrachtwagenchauffeur moet natuurlijk opletten, maar hij is ook maar een mens en zoals iedere mens ook al eens verstrooid of afgeleid. Natuurlijk heb je als fietser in zulk een situatie voorrang, maar liever voorrang afgeven en nog lang fietsen dan een maal de voorrang niet afgeven en niet meer fietsen. Zelf blijf ik nooit naast een vrachtwagen rijden, als hij naast mij komt rem ik af om zo snel mogelijk achter de vrachtwagen te zijn, ben ik beter zichtbaar in de spiegels. Zeker op een kruispunt blijf ik nooit naast een vrachtwagen, voorkant draait naar binnen en de fietser komt onder de achterwielen. In wegcode heeft de zwakke weggebruiker wel meer rechten maar de enige echte wet is nog steeds de wet van de sterkste, in dit geval de vrachtwagen.
-
- Nieuweling
- Berichten: 21
- Lid geworden op: ma 18 apr 2005, 14:29
- Postcode: 2000
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
vrachtwagens...
Heb ook al zoiets meegemaakt.
Ik reed op de Mechelse Steenweg richting Antwerpen centrum tot de laatste lichten voor de Leien (AWW/Pidpa), auto's konden niet meer rechtdoor omwille van de werken. Ik stond met een gewone fietser voor het licht terwijl de vrachtwagen links achter ons stond. De gewone fietser wilde rechtdoor gaan (ik ook) wanneer het groen werd maar de vrachtwagen die rechtsaf draaide sneed de bocht af waardoor die gewone fiets half onder de truck kwam, mijn schouder kwam op 10 cm van de aanhangwagen (optijd gestopt dus), en de trucker reed gewoon door.
Zo zie je maar, altijd opletten geblazen dus....
Ik reed op de Mechelse Steenweg richting Antwerpen centrum tot de laatste lichten voor de Leien (AWW/Pidpa), auto's konden niet meer rechtdoor omwille van de werken. Ik stond met een gewone fietser voor het licht terwijl de vrachtwagen links achter ons stond. De gewone fietser wilde rechtdoor gaan (ik ook) wanneer het groen werd maar de vrachtwagen die rechtsaf draaide sneed de bocht af waardoor die gewone fiets half onder de truck kwam, mijn schouder kwam op 10 cm van de aanhangwagen (optijd gestopt dus), en de trucker reed gewoon door.
Zo zie je maar, altijd opletten geblazen dus....
- marini
- ploegleider
- Berichten: 2406
- Lid geworden op: di 01 jun 2004, 15:12
- Postcode: 2610
- Fiets: carbonlowracer
- Locatie: antwerpen,wilrijk
- Contacteer:
tis inderdaad zoals peter zegt. nog straffer als ze je gezien hebben houden ze je extra in de gaten. Rijd sinds mijn nieuw racemonster mee op straat. voel mij veiliger op de baan dan op het fietspad als alles ongeveer even hard rijdt.
Er zijn 24uur in een dag , ik wil er 32,
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
correctie, 32 is te kort als baby's per twee komen.
en dan nu verbouwen....
Ik pas sinds kort een ander systeem toe. Telkens ik aan kruispunten kom met ander verkeer (zelfs fietsers en voetgangers), of zelfs maar zie dat een automobilist zijn eigendom in- of uitrijdt, steek ik de arm recht in de hoogte en zwaai ik in de richting waar ik naartoe wens.
In de meeste gevallen word ik opgemerkt en werkt mijn systeem. In de andere gevallen, voor zij die mij niet willen of kunnen zien, is het opletten geblazen. En daar bestaan onze remmen voor. Of, wat ik zeer belangrijk vind, altijd op voorhand verifiëren of er uitwijkmogelijkheden zijn.
In de meeste gevallen word ik opgemerkt en werkt mijn systeem. In de andere gevallen, voor zij die mij niet willen of kunnen zien, is het opletten geblazen. En daar bestaan onze remmen voor. Of, wat ik zeer belangrijk vind, altijd op voorhand verifiëren of er uitwijkmogelijkheden zijn.
- marksje
- ploegleider
- Berichten: 2185
- Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
- Postcode: 8830
- Fiets: Nazca Fuego M
- Locatie: gits (WVl)
- Contacteer:
Ik kijk nooit naar de auto, wel naar 't manneken dat achter het stuur zit, en als die naar u kijkt dan weet ge dat hij u gezien heeft. Voor vrachtwagens hetzelfde, als gij de chauffeur ziet, dan ziet hij u ook, dus ook als ge hem ziet zitten in zijn spiegels, en verder bij vrachtwagens best zo ver mogelijk afblijven want hij is tenslotte de sterksten en met ne platgereden mond is het moeilijk om u gelijk te gaan halen.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...