Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#1 Bericht door Ronnius »

Sinds December ligt het eind van het fietspad Kriekerij (kruispunt met Rozebroekslag) en zeer vuil bij.
Ik heb in Januari een melding gemaakt via meldpuntfietspad. En daar krijg ik zeer snel reacties op vanuit het bestuur van Gent.
Maar daar blijft het bij. Na nog eens 2 mailtjes naar de (2) personen die gereageerd hadden ben ik gevraagd geweest om te bellen.
Heb ik gedaan en het bleek om te vragen of we het wel over dezelfde plaats hadden.
Want er was niets aan de hand volgens hem. Hij was terplaatse gaan kijken en op de vergadering met de aannemer bleek er niets aan de hand.
Toen ik vroeg of het zo moeilijk was om op het eind van de werkweek eens te vegen met een veegmachine, kreeg ik te horen dat de aannemer geen veegmachine heeft??? (maar wel zware kranen, vrachtwagens, tractoren met 25 tonners, ...).

Nu valt het allemaal wel mee (nouja) in january reden we daar in een blubber van 4 cm, nu door de droogte is het toch een beetje berijdbaar.
Nu heb ik vandaag foto's genomen en die ook naar de betreffende persoon doorgestuurd (zelfde als deze in deze post). Spijtig dat ik het niet eerder heb gedaan (maar de gsm doet het niet meer, dus moest ik speciaal met een fototoestel naartoe).

Een ander reden was dat binnenkort de straat gaat afgesloten worden omdat de straat gaat aangepakt worden (van Kriekerijstraat naar Braeckmanlaan). Maar dat is toch geen reden om fietsers (het fietspad wordt veel gebruikt) nu te laten verongelukken. En ik gebruik die weg om te gaan werken.

Hij vroeg me ook om te begrijpen dat als er grondwerken gebeuren en wel vuil op straat kan komen, daar repliceerde ik hem dat ik een landbouw verleden heb dat dus wel begrijp en daar ook veel ervaring mee heb, ook met het nadien reinigen van de straat.

Gent fietstad? ja dus, maar dan voor Sven Nijs.

Bewust kruispunt: http://maps.google.be/maps?client=safar ... a=N&tab=wl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijlagen
ge ziet dingen die er niet zijn
ge ziet dingen die er niet zijn
dat ziet er zelfs goed uit
dat ziet er zelfs goed uit
niets aan de hand zegt men
niets aan de hand zegt men
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#2 Bericht door NL-ligger »

Gewoon een kwestie van geen omzet willen afstaan van de aannemer aan schoonmaakkosten. Of een fout van de opdrachtgever geen voorwaarde op te nemen in het contract voor schoonmaak na werkzaamheden.

Welnu Ronnius....doe goede werken en neem een spade en harde bezem mee van huis...... Als je maar lang en hard genoeg doorwerkt, bekom je hetzelfde effect als een borstel/veeg-zuig machien... :mrgreen:
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#3 Bericht door CapoJan »

In Zwijnaarde (einde Ottergemsesteenweg en Nieuwescheldestraat) is een aannemer ook weer met werken gestart. Deze keer serieus: het laatste stukje R4 komt er eindelijk. Jammer genoeg is de staat van de weg daar sinds een goeie week ook zo en dan over enkele honderden meters. Ik zal ook een bericht moeten sturen, dus.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#4 Bericht door PatRecumbent »

Op mijn route naar het werk tussen de fruitgaarden van Haspengouw hebben tractoren hier en daar de weg in een zandbak veranderd. Dat is evenmin leuk.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#5 Bericht door Ronnius »

Wat mij het meeste ergert is dat de stadsdienst daar zo licht overgaat.
Je ziet de aarde (met steentjes liggen) en in december was het een modderpoel waar je doorging.
Maar ze vinden niet dat iets aan gedaan moet worden.

Zolang het niet begint te regenen valt het wel mee,
maar als ze deftig willen regenen is het daar zo een modderpoel.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#6 Bericht door NL-ligger »

Ronnius schreef:Wat mij het meeste ergert is dat de stadsdienst daar zo licht overgaat.
Je ziet de aarde (met steentjes liggen) en in december was het een modderpoel waar je doorging.
Maar ze vinden niet dat iets aan gedaan moet worden.

Zolang het niet begint te regenen valt het wel mee,
maar als ze deftig willen regenen is het daar zo een modderpoel.
Misschien hebben ze niet overwogen dat er ook nog fietspadgebruikers zijn met minimale/geen spatborden op hun fiets die geen MTB rijden in hun vrije tijd en niet van modderbespatting houden, en er dan ook nog eens zich met hun gezicht heel dicht bij de draaiende banden bevinden, omdat ze liggen op hun lage fiets.... ja wie vind nou zo iets uit, denkt de betreffende ambtenaar. :lol:

Tja..na montage van dikkere Big Apple banden moesten de spatborden ook van mijn Gforce trike af omdat ze op die lengte/hoogte teveel gingen rammelen....wat er o.a. toe resulteerde dat ik een keer een deeltje hondepoep in mijn gezicht geslingerd kreeg en nog wat op mijn onderarm, lag kennelijk midden op het fietspad.... :twisted:

Maar ook met de velomobiel met binnen dichte wielkasten heb ik gemerkt dat die onder sommige omstandigheden ( uitsturen waarschijnlijk ) modder ( dus mogelijk ook nog minder frisse substanties ) in je gezicht kunnen slingeren. Ik heb meermaals een klodder modder van het racekapvizier moeten poetsen.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#7 Bericht door Ronnius »

En dan heb je het nog niet over mensen die uitglijden en dan opgehaald moeten worden door "verzorgingsdiensten".

Maar dit weekend heb ik op het net een alternatieve route gevonden. Die ietsje langer is en waar ik ff over kiezel moet rijden, maar er ligt geen modder op.
Dus ze kunnen aan het zwembad doen wat ze willen, voorlopig zien ze me daar niet meer.
En als de weg afgesloten wordt voor de straat vernieuwing, sta ik ook niet voor een verrassing.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#8 Bericht door Ronnius »

Vandaag een mailtje ontvangen dat mijn foto's gaan voorgelegd worden op de werf vergadering morgen.
Zou het nu toch een vervolg krijgen? Ben eens benieuwd.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#9 Bericht door trikelover »

normaal moet elke aannemer er voor zorgen dat hij op het einde van de dag de straat terug proper maakt want zij kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor ongelukken die voort vloeien uit deze situatie.

Zo weet ik dat er hier al boeren zijn beboet doordat ze na de einde van de werken op het land de modder op de weg niet hadden opgeruimd. Zelf heb ik ooit zo een ongeval meegemaakt met de auto door afval op de weg en toen is ook gebleken dat de firma die het afval op de weg had achter gelaten niet voldoende singalisatie had geplaatst en de weg niet op adiquate manier had opgekuist achteraf.

Conclusie iedereen die een klacht indient bij de politie kan achteraf de gemaakte kosten van een ongeval door afval op de straat kan verhalen op de firma die dit heeft achtergelaten.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: Gent -> fietstad??? ja mijn g*t.

#10 Bericht door Ronnius »

trikelover schreef:normaal moet elke aannemer er voor zorgen dat hij op het einde van de dag de straat terug proper maakt want zij kunnen verantwoordelijk worden gesteld voor ongelukken die voort vloeien uit deze situatie.

Zo weet ik dat er hier al boeren zijn beboet doordat ze na de einde van de werken op het land de modder op de weg niet hadden opgeruimd. Zelf heb ik ooit zo een ongeval meegemaakt met de auto door afval op de weg en toen is ook gebleken dat de firma die het afval op de weg had achter gelaten niet voldoende singalisatie had geplaatst en de weg niet op adiquate manier had opgekuist achteraf.

Conclusie iedereen die een klacht indient bij de politie kan achteraf de gemaakte kosten van een ongeval door afval op de straat kan verhalen op de firma die dit heeft achtergelaten.
Dat weet ik hoor, Ik heb zelf nog geboerd samen met mijn vader. En wij hebben de straten nog afgespoten met de mengmest tank (maar dan gevuld met water) om de smurrie er af te krijgen (het ergste is bij bieten en aardappel oogst, omdat je de grond opwerkt bij het rooien en als je daar dan over moet rijden in natte omstandigheden je banden vol kruipen met aarde).

Trouwens ik denk niet dat je moet wachten tot de politie in te schakelen tot je brokken hebt.
Dat kan je wellicht al als je de straat er gevaarlijk bij vind liggen.
Zodat je ongelukken kan voorkomen.

Maar hier wou ik toch (nog) niet zover gaan om de politie al in te schakelen. Temeer de werken worden uitgevoerd voor de stad Gent (het sportcomplex is eigendom van de stad) en dat de stad verantwoordelijken heeft bij de uitvoering van de werken en dat die ook eens iets mogen doen ipv geld te vangen door aan een buro te zitten suffen/slapen. Maar het is wel erg dat ze eerst foto's moeten zien voor ze geloven dat er iets aan de hand is. En dan zeggen dat ze al waren wezen kijken (dat zei hij aan de telefoon). Ok, ik had gemeld dat het aan het kruispunt was en dat klopt niet echt, de slechtste punt is een meter of 20 van het eigenlijke kruispunt, maar wel zichtbaar vanop het kruispunt. Maar ik had wel gemeld aan welke werfuitgang het was (en die had toen een nummer), en die ligt net voorbij het kruispunt (op het fietspad).
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Plaats reactie