raar voorval

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: raar voorval

#16 Bericht door crash-quest-dummy »

toeterend inhalen is buiten de bebouwde kom gewoon toegelaten, allé, alvorens het inhalen toch.
in de bebouwde kom mag het niet of er moest een ongeval mee kunnen vermeden worden.
(idioten die steeds hun toeter testen bij het wegrijden in plaats van met een handgebaar gedag te zeggen, mogen daar wel eens van op de hoogte gesteld worden, vind ik)

toeterenden kan je tijdens de spits aan de volgende lichten meestal vragen wat het probleem is.
of ,vooral, bij beroepschauffeurs de werkgever of de beroepsfederatie aanschrijven (ook bij gevaarlijk inhalen, ...).
(ik had al rij-instructeurs (in functie), buschauffeurs en vrachtwagenchauffeurs van verschillende firma's. bij een politiecontrole ook steeds de politiezone aanschrijven. Meestal krijg je dan een verontschuldigend bericht per kerende.)
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: raar voorval

#17 Bericht door CapoJan »

De kwestie is dat het verwarrend overkomt. De toeteraar weet hopelijk wel waarom hij het doet, maar de andere partij heeft er dikwijls het raden naar. Geen duidelijk signaal dus.
De laatste twee pogingen tot communicatie met een toeteraar mislukten jammerlijk: de ene, een allochtone medeburger, zat grijnzend in zijn auto en begreep geen sikkepit van wat ik vroeg en de andere (gisteren) was hoogbejaard (vond vermoedelijk dat ik met dat gevaarlijke tuig de weg niet op mocht) en "kreeg zijn raampje niet open". Misschien had hij de daver op het lijf omdat die hooligan met zijn levensgevaarlijke tuig naar hem keek ? Wie zal het zeggen ?
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Pleeboy
chauffeur
Berichten: 1074
Lid geworden op: vr 04 apr 2008, 20:32
Postcode: 2310
Fiets: Flevobike racer 28"
Locatie: Rijkevorsel
Contacteer:

Re: raar voorval

#18 Bericht door Pleeboy »

gewoon zwaaien en overdreven glimlachen, werkt ongelooflijk op de zenuwen van de andere partij :)
Ik heb niet veel verstand, maar ik gebruik het wel allemaal.

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: raar voorval

#19 Bericht door bicky »

Pleeboy schreef:gewoon zwaaien en overdreven glimlachen, werkt ongelooflijk op de zenuwen van de andere partij :)
=D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Frank II
Kopman
Berichten: 658
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 7:53
Postcode: 2160
Fiets: Challenge Fujin
Locatie: Wommelgem
Contacteer:

Re: raar voorval

#20 Bericht door Frank II »

Ofwel je vinger opsteken. (wel niet de F*CKY* maar de OK duim anders kan je wel eens de verkeerde reactie krijgen)

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3020
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: raar voorval

#21 Bericht door Ronnius »

Frank II schreef:Ofwel je vinger opsteken. (wel niet de F*CKY* maar de OK duim anders kan je wel eens de verkeerde reactie krijgen)
In sommige culturen betekent je duim opsteken hetzelfde als welbekende middelvinger in onze cultuur...
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
1rik
Junior
Berichten: 46
Lid geworden op: di 10 jan 2012, 1:16
Postcode: 3300
Fiets: Ludo (Bukker), Zelfbouw (Bukker)
Contacteer:

Re: raar voorval

#22 Bericht door 1rik »

Frank II schreef:Ofwel je vinger opsteken. (wel niet de F*CKY* maar de OK duim anders kan je wel eens de verkeerde reactie krijgen)
Wel zorgen dat ze je goed zien dan, want veronderstellingen zijn snel gemaakt :twisted:
Tienen

Escape Shjess

Plaats reactie