Werken N36 ter hoogte van Lendelede

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Jeroen Vercruysse
Junior
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 9:13
Postcode: 8800
Fiets: Quest xs
Contacteer:

Werken N36 ter hoogte van Lendelede

#1 Bericht door Jeroen Vercruysse »

Even persoonlijk gecommuniceerd met AWV hierover:
In antwoord op uw vragen omtrent de omleiding voor de fietsers welke op N36 doorrijden, kan ik u meedelen dat volgende omleiding voorzien is voor beide richtingen via Ingelmunsterstraat, Lokbeekstraat, Groenestraat, Bauwelarestraat en terug N36 op.

Voor de richting komende van Izegem naar Kuurne betekent dit inderdaad dat de N36 tweemaal gedwarst moeten worden.
Wij opteren ervoor om deze fietsoversteken voorlopig NIET te beveiligen met driekleurige werflichten omdat dit het verkeer zeer ernstig zou stremmen en willen deze ook NIET met voorlopige wegmarkering aanduiden omdat dit een vals gevoel van veiligheid geeft.
De fietsers moeten dus de N36 dwarsen zoals dit tot nu toe het geval was op deze kruispunten.
Een standpunt waar AWV en politie Vlas jammergenoeg niet op willen terugkomen.

Men reikte mij echter naast de suggestie een gewone fiets te nemen of te lopen echter ook volgende constructieve oplossing aan:
niets belet U om de oorspronkelijk voorziene omleiding via Ondankstraat, Kortrijkstraat, Winkelsestraat naar centrum Lendelede, Kasteelstraat, Ingelmunsterstraat en terug N36 op te nemen maar dit is een omleiding van enkele km.
Voor doorgaand verkeer is de route Ondankstraat, Kortrijkstraat, Winkelsestraat naar centrum Lendelede, Stationsstraat en Hulstemolenstraat slechts 1.2 km extra. Extra tijd voor klim en stadsverkeer ± 5 a 10 minuten.

Minpunten zijn: klimmend stuk Ondankstraat en Kortrijkstraat, niet reglementaire drempel in Winkelsestraat, nauwe fietspaden direct langs de rijbaan, overweg. Plus: dalend stuk bij verlaten Lendelede centrum.

Wou dit even meegeven aangezien er borden C11, verboden doorgang voor fietsers, komen en ik toch vrij regelmatig ander liggers zie op de N36
"Ligfietsen is niet gevaarlijk: Het is de auto die het gevaarlijk maakt en niet het type fiets..." Birger Bicky Landuyt

jan v
Junior
Berichten: 86
Lid geworden op: wo 09 jun 2010, 17:55
Postcode: 8770
Fiets: joy driver
Locatie: ingelmunster
Contacteer:

Re: Werken N36 ter hoogte van Lendelede

#2 Bericht door jan v »

Als je wat verder rijd op de N36 kom je op het rond punt met de N50 (de Brugse baan).Dat rond punt is al weken niet verlicht. Als ik het meld wordt het hersteld maar de volgende dag zijn ze weer stuk.

Plaats reactie