laag zijn...

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: laag zijn...

#61 Bericht door Ronnius »

CapoJan schreef:Ik heb alle begrip voor die arme automobilisten. Meer en meer verschijnen er fietsers op de weg en die verlenen dikwijls geen voorrang aan de automobilist, die daar altijd recht op heeft, want hij/zij betaalt meer belasting. Trouwens: een automobilist heeft er ook nog recht op omdat die gehaast is. Wie haast heeft, neemt de fiets toch niet ?
Indien een fietser wijst op zijn rechten, dan is die agressief. Punt.
Ik zou je haast gaan verdenken van gevoel voor humor #-o
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: laag zijn...

#62 Bericht door eeuwige reiziger »

CapoJan schreef:Ik heb alle begrip voor die arme automobilisten. Meer en meer verschijnen er fietsers op de weg en die verlenen dikwijls geen voorrang aan de automobilist, die daar altijd recht op heeft, want hij/zij betaalt meer belasting.
't Doet me denken aan wat me eens is overkomen. Op een bepaald kruispunt nam ik de voorrang waarop ik recht had, maar een aanrijdende automobilist zag dat blijkbaar niet zo. Hij begon te toeteren, waar ik me evenwel niets van aantrok en waardoor ik bijgevolg m'n manoeuver niet door liet onderbreken. Nog wat extra getoeter. Wat verder stonden we beiden voor het rode lichten. Hij draaide het raampje naar beneden en riep me toe dat ik hem voorrang had moeten verlenen. "Hoezo?" zei ik, "Bij mijn weten geldt op dat kruispunt voorrang van rechts." Zijn antwoord was: "Neen, ik heb voorrang, want snel vervoer heeft voorrang op traag vervoer..."

Wat zeg je dan bij zoveel domheid...?
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: laag zijn...

#63 Bericht door wout »

eeuwige reiziger schreef:
Wat zeg je dan bij zoveel domheid...?
#-o
een velomobiel is niet traag :wink: :P 8)
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: laag zijn...

#64 Bericht door crash-quest-dummy »

eeuwige reiziger schreef: "Neen, ik heb voorrang, want snel vervoer heeft voorrang op traag vervoer..."

Wat zeg je dan bij zoveel domheid...?
Mijnheer, uw creativiteit siert u, maar ik zou toch eens een kunstkenner raadplegen.
Stop Fueling Around

Plaats reactie