voorrangsregels R4 Merelbeke --> Mariakerke.

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

voorrangsregels R4 Merelbeke --> Mariakerke.

#1 Bericht door Ronnius »

Ik fiets regelmatig langs de R4 van Merelbeke naar Mariakerke (rijrichting auto's).
Nu merk ik dat de ene keer de fietser de andere keer de auto voorrang heeft bij de op en afritten.
Nu vraag ik me eigenlijk af waar ze zich op baseren voor wie voorrang heeft op wie.
Ik zie er totaal geen lijn in en het lijkt me totaal willekeur of dat er een spelletje vogelpik is gespeeld (per op en afrit) over wie voorrang gaat krijgen.

Het is er zeer opletten geblazen want bvb aan de op en afritten van de (afgebroken) groothandelsmarkt en aan de N60 hebben de auto's voorrang,
maar meer dan eens krijg ik wel degelijk voorrang, en de auto's vertragen niet alleen ze stoppen ook.
Aan de andere kant aan het eind van de watersportbaan is het net omgekeerd, daar hebben de fietsers voorrang maar meestal krijg ik die daar niet.
Vorige zondag nog: de bestuurder ziet me aankomen (kijkt letterlijk naar mij) maar steekt toch vlak voor mijn neus rustig het fietspad over.
Terwijl daar duidelijk haaietanden geschilderd zijn (voor de auto's) en er wellicht ook borden staan.
Terwijl aan de N60 (zowel bij heen als terug) de autobestuurders hun voorrang afstonden, en daar is het eerder een uitzondering als ik geen voorrang krijg.

Weet iemand hoe de voorrang bij die op en afritten daar eigenlijk bepaald werd/word?
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: voorrangsregels R4 Merelbeke --> Mariakerke.

#2 Bericht door CapoJan »

Ik denk met de natte vinger. Datzelfde heb je aan de Coupure. Daar wordt het nog bonter gemaakt, want de aanduidingen op de grond en de borden zijn hier en daar tegenstrijdig. Andere wegbeheerder, zelfde knoeiboel.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

Plaats reactie