fietspaden en autowegen

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#16 Bericht door Edje »

bicky schreef:Paaltjes, putten en gevaarlijke fietssituaties. 1 adres:
http://www.meldpuntfietspaden.be/
Deze weg gebruik ik ook om situaties aan te kaarten, en het werkt inderdaad, maar ophet GL forum je ergeren aan dingen helpt geen bal :mrgreen:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Lome Ligger
Supporter
Berichten: 15
Lid geworden op: di 27 sep 2011, 19:10
Postcode: 8850
Fiets: Challenge Hurricane Sport onderstuur
Locatie: Ardooie
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#17 Bericht door Lome Ligger »

Dankjewel Bicky!!! Ik heb er meteen gebruik van gemaakt =D>

Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3853
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#18 Bericht door bicky »

Lome Ligger schreef:Dankjewel Bicky!!! Ik heb er meteen gebruik van gemaakt =D>
ik vandaag ook: http://bickyenzijnfietsen.blogspot.com/ ... en-12.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bij melding van paaltjes of andere problemen die niet onder handen genomen worden en mij blijven ergeren meld ik gewoon nog een keer een jaar later.

highway_patrol
Neo Prof
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 23 okt 2006, 18:35
Postcode: 2880
Locatie: Bornem
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#19 Bericht door highway_patrol »

Heb alvast wat meldingen gemaakt. :!:
ex-WAW017
ex-WAW235

sailor11647
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 19:49
Postcode: 8370
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#20 Bericht door sailor11647 »

CapoJan schreef:Waar haal je dit nu weer ? Volgende week is er een afsluitende actie van Fietsersbond Gent, samen met de politie, Responsible Young Drivers en Drive Up Safety: de politie voerde een hele maand een preventieve actie rond verlichting bij fietsers. Fietsersbond zorgt voor brochures over zichtbaarheid in het verkeer...
ik heb het niet over lokale acties
als bestuurder van motorvoertuigen word ik langs alle kanten bestookt met acties om te kijken of ik in orde ben
als fietser loop ik hier enkel in Oostende risico op controle
de grote fietsstad Brugge laat de fietsers maar doen, zolang ze het de auto's maar moeilijk maken

nationaal heb ik recent enkel de actie met die illegale toeters gezien

Gebruikersavatar
CapoJan
General Manager
Berichten: 2568
Lid geworden op: vr 12 feb 2010, 12:53
Postcode: 9050
Fiets: Flevobike E-Orca + Thorax eTangens
Locatie: Gent (Gentbrugge)
Velomobiel: Flevobike E-Orca 201
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#21 Bericht door CapoJan »

Sailor: dat had ik dus verkeerd gelezen :roll:
Je moet weten dat de Fietsersbond een heel kleine organisatie is, met slechts enkele betaalde medewerkers en een zeer beperkt budget. Grote campagnes hierrond zouden dus eigenlijk door het BIVV moeten gevoerd worden, maar blijkbaar is dat niet prioritair. Ter gelegenheid van de actie volgende week zal ik, indien er tijd voor is, even bij de Gentse politie informeren hiernaar.
Flevobike E-Orca - Thorax eTangens - Nazca ePaseo
http://metdefietsonderweg.blogspot.com

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#22 Bericht door eeuwige reiziger »

sailor11647 schreef:de grote fietsstad Brugge laat de fietsers maar doen, zolang ze het de auto's maar moeilijk maken
Eerlijk gezegd vind ik ook wel dat de Brugse stadspolitie soms wat te laks is. Althans, zo komt het bij me over. Wel moet ik toch toegeven dat klachten ernstig genomen worden en dat er ook overeenkomstig naar gehandeld wordt. 'n Flinke tijd geleden heb ik een mail gestuurd om aan te geven dat het nieuwe, vrijliggend fietspad tussen Steenbrugge en de Ring (de voormalige Vaartdijkstraat) misbruikt werd door een aantal automobilisten (hoogstwaarschijnlijk werknemers van Bombardier, want zo kunnen ze nog snel naar en van de eerste parking). Ook dan wanneer de stad Brugge paaltjes had gezet: auto's baanden zich gewoon over de berm, tussen de bomen een weg naar het fietspad. Kort na m'n klacht zag ik de 'zwaantjes' meerdere keren patrouilleren (dit werd me trouwens ook per mail bevestigd). Sedertdien is het gedaan met die rare bokkensprongen...

Vorige week was er in de scholen een preventiecampagne. Normaal gezien starten eind november - begin december de repressieve controleacties aan de verschillende invalswegen van de Brugse binnenstad. En dan wordt er beboet...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#23 Bericht door crash-quest-dummy »

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.1289589" onclick="window.open(this.href);return false;
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
PatRecumbent
Kopman
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 10 mei 2009, 10:06
Postcode: 3010
Fiets: Go-One Evolution
Locatie: Kessel-Lo (Leuven)
Contacteer:

Re: fietspaden en autowegen

#24 Bericht door PatRecumbent »

sailor11647 schreef:
CapoJan schreef:Het is geen sociaal taboe, helemaal niet. Ik ben lid geworden van de Fietsersbond, onder andere om via een organisatie te proberen iets te veranderen aan die foute toestanden. En dat werkt ook geregeld ! Als individu gaan klagen haalt dikwijls niet veel uit; als fietsersorganisatie heb je toch wat meer impact.
jammer genoeg kijkt de fietsersbond enkel in één richting
dat 7/10 van ons nog steeds zonder licht rijden (ook dezer dagen in de mist) is niet belangrijk genoeg
ik ben blij deel uit te maken van de 3/10 die wel licht hebben
laat je zien voor je gezien bent
Ik beken vroeger nog met een slecht verlichte fiets gereden te hebben maar toen waren de dynamo's kl ... :oops: Ondertussen bestaat er een keuze aan redelijk goedkope en degelijke naafdynamo's en goede oplaadbare batterijen. Misschien moeten de "broldynamo's" verboden worden. Dat zou al wat helpen.
Go-One Evolution, HP Velotechnik StreetMachine Gte en tandem van Tim Biesemans.

Plaats reactie