als de fietsers zich niet aan de regels houden...

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#16 Bericht door Edje »

sailor11647 schreef:been there, done that
ik jaag me nog in weinig op
mss enkel in mensen die de wegcode niet volgen ;)
Niet hard genoeg nagedacht op den intensieve, mij opfokken is heel moeilijk geworden en zeker niet over een andere zijn stommiteiten, ik erger mij ook aan dingen meestal afspraken die niet nagekomen worden.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#17 Bericht door NL-ligger »

sailor11647 schreef:
NL-ligger schreef: Vooral tegen lieden die er financieel niet direct onder zullen lijden.
waar trek je de lijn?
iemand die met een grote "dure" auto rijd, kan daar lang voor gespaard hebben
en jij vind dus dat je die mens zijn eigendom mag vernielen of beschadigen
de enige optie voor ons is de politie bellen
willen die niks ondernemen zijn er kanalen om ze ertoe aan te zetten
maar nooit iemands eigendom beschadigen, dan val je nog lager dan de rest
Dezelfde lijn als die burgermeester trekt in Vilnius....

Daar staan geen mensen fout geparkeerd die lang voor hun auto hebben gespaard, maar mensen die neerkijken op iedereen met minder geld dan zij, lieden die denken dat door hun vele geld de regels niet meer op hen van toepassing zijn en ze hun dure auto kunnen neerkwakken waar ze maar believen, ook ten koste van anderen dubbel geparkeerd die dan niet meer weg kunnen. En net zo asociaal is een fietspad blokkeren.

En feitelijk zijn de regels op hen deels ook niet meer van toepassing.... Want wat gaat zo'n "agentje" helemaal doen ? Een boete geven ? Bij mij en jou doet dat waarschijnlijk zeer in de beurs....maar die lieden voelen dat helemaal niet, maken zich alleen maar druk om hun ego en hun verspilde tijd als een "agentje" tegen ze praat. Het beste wat de politie zou kunnen doen is die lieden vastnemen, zodat hun tijd verspild wordt, dat is het enige waar ze zich nog druk om maken. Maar dat mag zomaar niet.

En wat mank gaat aan jouw betoog : iemand die lang heeft gespaard voor zijn mooie auto parkeert die niet hondsbrutaal waar andere mensen er veel hinder van hebben, maar is zuinig op zijn auto !!

Zo houd ik de mensen uit elkaar die een lesje "denk ook aan het belang van andere mensen" verdienen en wie niet.

Zoals ik zeg vernieling is niet goed en ook strafbaar, maar voor sommige lieden die zich moedwillig zowiezo buiten de wet plaatsen, en dan nog eens niet aangepakt worden ben ik makkelijker.

Mijn motto is dan ook vooral "Whatever works"
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

sailor11647
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 19:49
Postcode: 8370
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#18 Bericht door sailor11647 »

NL-ligger schreef: maar voor sommige lieden die zich moedwillig zowiezo buiten de wet plaatsen, en dan nog eens niet aangepakt worden ben ik makkelijker.

Mijn motto is dan ook vooral "Whatever works"
gelieve dan ook een briefje achter te laten met de reden waarom je vernielingen aan hun voertuig toegebracht hebt
anders zullen ze het waarschijnlijk niet eens beseffen

je brengt de fietsers in ieder geval in een heel goed daglicht

je denkwijze komt overeen met die van een autobestuurder die elke fietser die de wegcode niet volgt het hospitaal inrijd
hij moet het maar voelen ;)

en wat Vilnius betreft
je moet maar eens onderzoeken hoeveel wagens er werkelijk geplet werden
en van wie die wagens zijn

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#19 Bericht door slangetje »

sailor11647 schreef:je brengt de fietsers in ieder geval in een heel goed daglicht

je denkwijze komt overeen met die van een autobestuurder die elke fietser die de wegcode niet volgt het hospitaal inrijd
hij moet het maar voelen ;)
Zoekt de 'vind ik leuk'-knop
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3022
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#20 Bericht door Ronnius »

Deze morgen nog wat herinnerd van jaren geleden.
Toen iemand beweerde dat de autobussen van Delijn uit de stad moesten gehaald worden.
Gewoon omdat die het verkeer tegenhielden. Hoeveel IQ die mens had weet ik niet.

Maar een ding is zeker, moest je alle fietsers wegnemen en per 2 fietsers 1 auto terug in het verkeer brengen...
Hetzelfde met de bus gebruikers, de bussen weg en per 2 reizigers 1 auto in de plaats...
Ze zouden wat meemaken, of net niet :shock:

Ze zouden eigenlijk blij moeten zijn dat er nog zoveel fietsers zijn, ook al zijn er wel die stom doen.

En als ik de zaterdag middag door de venster kijk en zie het verkeer stil staan, dikwijls aanschuivend van aan de Dampoort tot voorbij de Gentbruggestraat, in beide richtingen... En dan hun ongeduldig zie zitten en toeterend voor het minste geringste... Het lijkt wel of ze dan staan af te kicken van de voorbije filedagen.
Waar jaag ik mij dan nog in op :?
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#21 Bericht door NL-ligger »

sailor11647 schreef: gelieve dan ook een briefje achter te laten met de reden waarom je vernielingen aan hun voertuig toegebracht hebt
anders zullen ze het waarschijnlijk niet eens beseffen

je brengt de fietsers in ieder geval in een heel goed daglicht

je denkwijze komt overeen met die van een autobestuurder die elke fietser die de wegcode niet volgt het hospitaal inrijd
hij moet het maar voelen ;)

en wat Vilnius betreft
je moet maar eens onderzoeken hoeveel wagens er werkelijk geplet werden
en van wie die wagens zijn
Jij weet niet dat ik al eens ben ontslagen omdat ik netjes een briefje achterliet bij een geparkeerd voertuig dat ik per ongeluk had beschadigd met een vrachtwagen.....ik had volgens mijn werkgever als niemand de schade had zien gebeuren gewoon door moeten rijden....En dat briefje netjes achterlaten daar sta ik nog steeds achter en zal ik weer doen als ik het eigendom van iemand anders per ongeluk beschadig.

Van een heel andere orde is het bestraffen van mensen die andere mensen benadelen en daarvoor door ons systeem niet bestraft worden of kunnen worden. Zoals op arrogante puissant rijke mensen of zakenlieden zal een geldboete geen enkele indruk maken. ALS ze die al krijgen want de politie is zelden aanwezig waar ze nodig zijn....

Mijn stelling is eigenlijk een afgeleide van " alles wat goede mensen moeten doen om het kwaad te laten zegevieren, is niets doen" En dat is nou precies wat jullie propageren, omrijden en niets doen. Met niets doen van beschaafde landen terwijl dat nodig is zelfs letterlijk een wereldoorlog begonnen, met oneindig menselijk leed tot gevolg.

Nu zal van verkeerd parkeren niet direct verschrikkelijk menselijk leed ontstaan, maar het gaat om het principe. Bepaalde mensen blijven wegkomen met dat gedrag, totdat ze tegen iets aanlopen wat ze tegenhoudt....en dan is een kapotte spiegel nog niet eens extreem....

Eigenlijk houdt ik eigenlijk geen pleidooi om spiegels kapot te trappen, maar om iets te doen als iemand de belangen van anderen opzettelijk benadeeld en daarmee ook nog wetten overtreed. Zelf overtredingen begaan is in mijn boekje danook het andere uiterste, maar wel een mogelijkheid indien andere methoden domweg niet werken....
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#22 Bericht door rik »

NL-ligger schreef: Eigenlijk houdt ik eigenlijk geen pleidooi om spiegels kapot te trappen, maar om iets te doen als iemand de belangen van anderen opzettelijk benadeeld en daarmee ook nog wetten overtreed. Zelf overtredingen begaan is in mijn boekje danook het andere uiterste, maar wel een mogelijkheid indien andere methoden domweg niet werken....
Het is niet kwaad bedoeld en ook niet persoonlijk, want ik ken je eigenlijk (nog?) niet, maar als je dat werkelijk meent plaats je jezelf qua niveau onder de slechterikken. Toch begrijp ik het grootste deel van je betoog, maar dat is absoluut geen reden om het recht in eigen handen te nemen. Daar kom je geen steek verder mee.
Bovendien wordt hier niet gepropageerd om niets te doen, maar wel om je verstand te gebruiken.
Laatst gewijzigd door rik op di 15 nov 2011, 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
dirkske
Belofte
Berichten: 127
Lid geworden op: za 17 jul 2010, 8:15
Postcode: 3200
Fiets: Forenzen: Sinner Mango
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#23 Bericht door dirkske »

Ik ben er normaal gesproken niet voor om te vragen een discussie te stoppen. Maar hier gaan we geloof ik nooit uitkomen; net omdat sommige mensen nooit zullen veranderen.

In het kader van 'laat dit aub een positief ligfietsforum blijven' zou ik willen vragen dit onderwerp te laten rusten. Wil je dit niet, ga dan gerust door, ik zal er niet ongelukkig door worden :wink:
Sinner Mango http://mango130.blogspot.com

sailor11647
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: ma 23 mei 2011, 19:49
Postcode: 8370
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#24 Bericht door sailor11647 »

NL-ligger schreef:Van een heel andere orde is het bestraffen van mensen die andere mensen benadelen en daarvoor door ons systeem niet bestraft worden of kunnen worden. Zoals op arrogante puissant rijke mensen of zakenlieden zal een geldboete geen enkele indruk maken. ALS ze die al krijgen want de politie is zelden aanwezig waar ze nodig zijn....
dus nu ben je al rechter en strafuitvoerder ook?

ik ben zeker dat als je mijn auto ziet, die valt in de klasse van de auto's van "arrogante puissant rijke mensen of zakenlieden"
ik heb er wel lang moeten voor sparen, en doe dan ook mijn best om geen onnodige boetes of kosten te maken
hoe kan jij het verschil daartussen zien??????

ik zeg het nogmaals
het enige dat wij kunnen doen is de politie bellen

rik
General Manager
Berichten: 3189
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#25 Bericht door rik »

dirkske schreef:Ik ben er normaal gesproken niet voor om te vragen een discussie te stoppen. Maar hier gaan we geloof ik nooit uitkomen; net omdat sommige mensen nooit zullen veranderen.

In het kader van 'laat dit aub een positief ligfietsforum blijven' zou ik willen vragen dit onderwerp te laten rusten. Wil je dit niet, ga dan gerust door, ik zal er niet ongelukkig door worden :wink:
O, maar ik bedoel het heel positief hoor. :wink:
Maar je hebt wel gelijk, het heeft geen zin om te blijven discussiëren.
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#26 Bericht door Edje »

he he, ga fietsen mannen :mrgreen:, en heu oppassen met de foutparkeerders he 8)
Laatst gewijzigd door Edje op wo 16 nov 2011, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#27 Bericht door wout »

rik schreef:
NL-ligger schreef: Eigenlijk houdt ik eigenlijk geen pleidooi om spiegels kapot te trappen, maar om iets te doen als iemand de belangen van anderen opzettelijk benadeeld en daarmee ook nog wetten overtreed. Zelf overtredingen begaan is in mijn boekje danook het andere uiterste, maar wel een mogelijkheid indien andere methoden domweg niet werken....
Het is niet kwaad bedoeld en ook niet persoonlijk, want ik ken je eigenlijk (nog?) niet, maar als je dat werkelijk meent plaats je jezelf qua niveau onder de slechterikken. Toch begrijp ik het grootste deel van je betoog, maar dat is absoluut geen reden om het recht in eigen handen te nemen. Daar kom je geen steek verder mee.
Bovendien wordt hier niet gepropageerd om niets te doen, maar wel om je verstand te gebruiken.

@Rik helemaal mee eens
@ NL-ligger ik begrijp je frustratie maar het recht in eigen handen nemen is een gevaarlijk princiepe.

Onlangs nam ik een foto van een vrachtwagen die wekelijks ostentatief op het fietspad parkeerde om zijn frigo en andere spullen in z'n cabine te laden. Ik heb de man vriendelijk trachten duidelijk te maken dat hij de veiligheid van de fietsers in gevaar bracht, wat hij prompt weglachte. De arme man beweerde dat hij dat deed voor de veiligheid want zo hinderde hij het verkeer niet. Ik heb de bewuste foto met bijhorend verhaal naar de plaatselijke politiepost gemaild, resultaat : de man is aangesproken door de arm der wet en sindsdien zie ik hem niet meer op het fietspad staan
weer of geen weer, altijd velomobielweer

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#28 Bericht door eeuwige reiziger »

NL-ligger schreef: Toegeven, ik verniel ook niet zomaar bezit van anderen. Maar als ze me kwaad genoeg maken door minachting voor alles en iedereen te hebben, wordt het vanzelf een keer een optie. Vooral tegen lieden die er financieel niet direct onder zullen lijden. Je beschadigd dan alleen hun ego.
Over wat je daar allemaal zo losweg schrijft, heb ik wel zo m'n mening. Omwille van de rust op het forum beperk ik mij evenwel tot het aanhalen van de Gulden Regel van de oude Griekse wijsgeren:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
Dat zegt genoeg; lijkt me...
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
NL-ligger
Public Relations
Berichten: 886
Lid geworden op: wo 21 sep 2011, 17:15
Postcode: 8244AM
Fiets: Quest
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#29 Bericht door NL-ligger »

eeuwige reiziger schreef:
Over wat je daar allemaal zo losweg schrijft, heb ik wel zo m'n mening. Omwille van de rust op het forum beperk ik mij evenwel tot het aanhalen van de Gulden Regel van de oude Griekse wijsgeren:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!
Dat zegt genoeg; lijkt me...
Ik plaats mijn auto danook niet voor de in/uitgang van een fietspad of dubbelgeparkeerd voor de auto's van andere mensen....

Goed, einde discussie van mij uit, het is niet mijn bedoeling mensen boos te maken met mijn mening.
http://quezzzt.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
slangetje
dokter
Berichten: 1499
Lid geworden op: wo 06 mei 2009, 10:29
Postcode: 9100
Fiets: Nazca - Gaucho
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Re: als de fietsers zich niet aan de regels houden...

#30 Bericht door slangetje »

NL-ligger, mijn stelling is altijd 'haal eerst de balk uit je eigen oog, alvorens de splinter in het oog van iemand anders te vinden'. Ik weet niet wat je zo gefrustreerd maakt op de wereld, maar ik hoop dat je nog nooit met je radio of intercom bezig was in de camion of nog nooit de pech had dat je batterij van je licht net plat viel voor je op 't werk toekwam (en je dus nog 20 km in 't donker weer naar huis moest).

Niemand is perfect en ik zou je ook ontslaan moest je een auto expres beschadigen omdat hij in de weg staat.
Ono - Nasca Gaucho; De M5 - M5 low racer

Plaats reactie