camion op het fietspad

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

camion op het fietspad

#1 Bericht door wout »

Deze morgen kwam ik wel een zeer frappante foutparkeerder tegen. ter hoogte van de brico te wondelgem op de brug richting Evergem stond een duitse trucker te slapen, met zijn camion knal op het fietspad. Ik moest op de weg om hem te kunnen voorbijsteken, op dat moment reed er een andere camion voorbij, ik had het gevoel geplet te worden tussen die twee wegreuzen. Ik was kwaad en ben gestopt. Ik heb mr de duitse trucker wakker gemaakt en hem gewezen op de gevaarlijke situatie. Mr vond het niet nodig om z'n gevaarte te verplaatsen, ikke nog kwader dus ik heb de flikken maar gebeld. Het is te hopen dat ie een gepeperde boete krijgt
weer of geen weer, altijd velomobielweer

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#2 Bericht door rik »

Je vraagt je af waarom de politie dat op een ganse nacht niet zelf gezien heeft (of niet heeft willen zien?)! [-( :-s
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Ronnius
General Manager
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 24 jul 2011, 6:24
Postcode: 9040
Fiets: Grasshopper FX
Locatie: Sint Amandsberg
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#3 Bericht door Ronnius »

Ik heb niet zo heel lang geleden een rapport gelezen over fout geparkeerde auto's in Gent.
Omdat de oprit naar garages bemoeilijkt werd door te dicht bij de oprit geparkeerde auto's werden onderbroken gele lijnen aangebracht. Maar de autobestuurders trokken zich daar niets van aan.
De reactie van de burgemeester: Er zijn gele lijnen getrokken en da's genoeg, de autobestuurders zien nu ook wel dat ze daar niet mogen parkeren. Ik laat de politie niet optreden.

Is het dan verwonderlijk dat ze er pal naast kijken?

Mijn conclusie: Als ik zin heb om iemand in elkaar te slaan, dan kan ik dat maar beter doen. Ik weet dat dat niet mag, dus kunnen ze me ook niets maken.

Ik heb wel het gevoel dat veel politiemensen hun job wel willen doen, of toch die intensie hebben als ze het beroep starten. Maar uiteindelijk gewoon tegengewerkt worden of totaal gedemotiveerd worden door zaken als bvb je pakt een dief en je pv is nog niet uitgeschreven of de dief staat je op straat al op te wachten om je te kunnen uit te lachen.
--> liggend fietsen <--

Rijden met een Orca is een gele Karwij

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#4 Bericht door Filip »

tja
Als er zogenaamd geen geld meer is voor openbare dienstverlening, iedereen afgeeft op ambtenaren en alles wat overheid is... Maar wel geld voor notionele intrestaftrek etc...
... Dan beland je uiteraard in zo'n situaties!

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#5 Bericht door marksje »

Ronnius schreef:....
De reactie van de burgemeester: Er zijn gele lijnen getrokken en da's genoeg, de autobestuurders zien nu ook wel dat ze daar niet mogen parkeren. Ik laat de politie niet optreden. ....
Niet geloven; Die burgemeester heeft daar niets aan te zeggen, die heeft niets te zien met het dagdagelijks optreden van de politie, noch inzake verkeer, noch inzake gerechtelijke zaken; Elke politieman(vrouw) treed geheel onafhankelijk op binnen de wetgevingen waarvoor hij/zij bevoegd is; zelfs een korpschef heeft niets te zeggen bij wat er wel en bij wat er niet zal worden opgetreden, hij kan wel zijn wensen uiten, maar daar blijft het bij.
Ronnius schreef: bvb je pakt een dief en je pv is nog niet uitgeschreven of de dief staat je op straat al op te wachten om je te kunnen uit te lachen.
Dat hij vlug terug "vrij" is, is niet altijd slecht. In België kan je niemand zomaar vasthouden zonder veroordeling voor een rechtbank; Dus als de dief bekent is er geen reden meer om hem nog verder vast te houden tenzij in speciale omstandigheden (bvb kans dat hij het land ontvlucht - De aard van de feiten, ...), het zou dan wel de bedoeling moeten zijn om hem zo vlug mogelijk voor de rechtbank te brengen maar dat durft al eens mislopen. Daarintegen , als hij niet bekent, en het parket heeft voldoende elementen om de Raadkamer te overtuigen, dan blijft hij wel (30 dagen) zitten, en na 30 dagen opnieuw raadkamer, enz.....
Dus niet altijd slecht.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
quattrovelootje
General Manager
Berichten: 2529
Lid geworden op: vr 28 nov 2003, 14:40
Postcode: 2380
Fiets: Rans Stratus
Velomobiel: Quattrovelo #66
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#6 Bericht door quattrovelootje »

marksje schreef:Niet geloven; Die burgemeester heeft daar niets aan te zeggen, die heeft niets te zien met het dagdagelijks optreden van de politie, noch inzake verkeer, noch inzake gerechtelijke zaken; Elke politieman(vrouw) treed geheel onafhankelijk op binnen de wetgevingen waarvoor hij/zij bevoegd is; zelfs een korpschef heeft niets te zeggen bij wat er wel en bij wat er niet zal worden opgetreden, hij kan wel zijn wensen uiten, maar daar blijft het bij.
Marksje, ofwel leef jij op een andere planeet, ofwel gelden in de Vlaanders andere regels.

Het zou idd zo moeten zijn dat elke politieman/vrouw geheel onafhankelijk optreed binnen de wetgeving, maar dat is in praktijk een dode letter. In een korps zoals het onze is de korpschef een god die zich met vanalles en nog wat bemoeit. Maar zelfs een god kan niet zonder centen en wie moeten de budgetten goedkeuren ? Juist ja, ik moet er toch geen tekening bij maken ?!
Burgemeesters die zich ni moeien ??? Laat me ni lachen ! Het is nog nooit zo erg geweest, die politieke bemoeienis langs alle kanten ....

Tihamér
i ride my bikes to ride my bikes

rik
General Manager
Berichten: 3186
Lid geworden op: za 26 mar 2005, 21:47
Postcode: 3630
Fiets: Df 269
Locatie: Maasmechelen
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#7 Bericht door rik »

allewedertje schreef:Burgemeesters die zich ni moeien ??? Laat me ni lachen ! Het is nog nooit zo erg geweest, die politieke bemoeienis langs alle kanten ....
Tihamér
Dat ervaar ik jammer genoeg ook nog bijna elke dag momenteel... :cry:
DF 269
Ice sprint1 26"

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#8 Bericht door Edje »

allewedertje schreef:Burgemeesters die zich ni moeien ??? Laat me ni lachen ! Het is nog nooit zo erg geweest, die politieke bemoeienis langs alle kanten ....

Tihamér
We leven niet voor niet in één van de corrupste landen he
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#9 Bericht door marksje »

allewedertje schreef:
marksje schreef:Niet geloven; Die burgemeester heeft daar niets aan te zeggen, die heeft niets te zien met het dagdagelijks optreden van de politie, noch inzake verkeer, noch inzake gerechtelijke zaken; Elke politieman(vrouw) treed geheel onafhankelijk op binnen de wetgevingen waarvoor hij/zij bevoegd is; zelfs een korpschef heeft niets te zeggen bij wat er wel en bij wat er niet zal worden opgetreden, hij kan wel zijn wensen uiten, maar daar blijft het bij.
Marksje, ofwel leef jij op een andere planeet, ofwel gelden in de Vlaanders andere regels.

Het zou idd zo moeten zijn dat elke politieman/vrouw geheel onafhankelijk optreed binnen de wetgeving, maar dat is in praktijk een dode letter. In een korps zoals het onze is de korpschef een god die zich met vanalles en nog wat bemoeit. Maar zelfs een god kan niet zonder centen en wie moeten de budgetten goedkeuren ? Juist ja, ik moet er toch geen tekening bij maken ?!
Burgemeesters die zich ni moeien ??? Laat me ni lachen ! Het is nog nooit zo erg geweest, die politieke bemoeienis langs alle kanten ....

Tihamér
Ik had hier aanvankelijk iets anders geschreven, maar ik ga "die" discussie hier niet op dit fietsforum voeren; ik wil enkel meegeven dat ik, en ik alleen beslis wat wel en wat niet en dit ondertussen al 35 jaar 8)
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#10 Bericht door crash-quest-dummy »

vanmorgen nog maar eens gevraagd om een vrachtwagen van spiksplintenieuw fietspad te gaan jagen :(
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
paulheyndrickx
catering
Berichten: 1524
Lid geworden op: wo 14 sep 2005, 10:12
Postcode: 9270
Fiets: Ice Sprint 26"+ Ice VTX
Locatie: Laarne
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#11 Bericht door paulheyndrickx »

Edje schreef: We leven niet voor niet in één van de corrupste landen he
Zelf een studie van gemaakt? Een ernstig onderzoek daarover gelezen? Kan je die gegevens eens posten? Ben daar wel in geïnteresseerd.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#12 Bericht door Filip »

paulheyndrickx schreef:
Edje schreef: We leven niet voor niet in één van de corrupste landen he
Zelf een studie van gemaakt? Een ernstig onderzoek daarover gelezen? Kan je die gegevens eens posten? Ben daar wel in geïnteresseerd.
Ik denk inderdaad ook wel dat er nog hééél veel landen zijn waar er veel meer corruptie is.
Vergeleken met het overgrote deel van de Aardbol is het hier bovendien prima leven!

Gebruikersavatar
crash-quest-dummy
patiënt
Berichten: 2588
Lid geworden op: wo 18 jan 2006, 21:27
Postcode: 2570
Fiets: gazelle opa fiets met remstangen
Locatie: Duffel, 200m van FKP 66
Velomobiel: C²'Q76 °2003
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#13 Bericht door crash-quest-dummy »

da's inderdaad heel kort door de bocht (met gevaar op omkantelen), maar van de europese landen stonden we enige jaren geleden nog net onder Italië, toch wel een referentie hé.
(alleen weet ik ook niet meer wie die studie dan wel had uitgevoerd ... en dat zegt uiteraard meteen ook voldoende zekers ?)

hoewel ik ook niet snap waar dat dan vandaan kom : je moet waarschijnlijk al bij de grotere garnalen zitten om er last van te hebben ?
Stop Fueling Around

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#14 Bericht door wout »

en ook de post is van de partij

Afbeelding

nog geen 100 meter verder kon hij gewoon regelmentair parkeren.
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Gebruikersavatar
wout
Helper
Berichten: 438
Lid geworden op: di 01 mei 2007, 2:59
Postcode: 9988
Fiets: M5 28/20 onderstuur 1996 (verkocht)
Locatie: Watervliet
Contacteer:

Re: camion op het fietspad

#15 Bericht door wout »

overal waar men rijdt langs Vlaamse wegen komt men fietspadparkeerders tegen :evil:

Afbeelding
weer of geen weer, altijd velomobielweer

Plaats reactie