Een bukfiets is gevaarlijk

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
bicky
General Manager
Berichten: 3860
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 10:34
Postcode: 8700
Fiets: ligfietsen, roeifiets, kickbike, ....
Locatie: Tielt (wst-vl)
Velomobiel: Mango+ (2011)
Contacteer:

Een bukfiets is gevaarlijk

#1 Bericht door bicky »

kopie van mijn blog schreef:Terug sneeuw, geen probleem met de MTB (zo dacht ik toch)
Ik was bijna op het werk, nog 2km. tot het noodlot toesloeg.

Toen ik van de weg de oversteek wilde maken naar het fietspad bleek dat aan 30km/u rijden over besneeuwde kasseien niet zo een goed idee is.
Ook al heb je dikke banden. Een vinger uit de kom en een genaaide kuit kunnen het bewijzen.

Misschien wordt het tijd om over te stappen naar 3 wielen, zo kan ik het hele jaar door rijden zonder kans op vallen. Want vorig jaar ben ik ook tegen de grond gegaan met mijn koersfiets (een ligfiets had ik nog niet). De pedaal was dan afgebroken, met een gebroken vinger en 6 weken revalidatie tot gevolg
Klote weer.
Iedereen verklaard me zot dat ik blijf doorrijden. misschien hebben ze gelijk.
Maar ik geef niet op. In 2011 wil ik verder en sneller rijden. hopelijk zonder ongelukken.

Quest85
Junior
Berichten: 74
Lid geworden op: ma 02 aug 2010, 6:29
Postcode: 4571GS
Fiets: Quest 85
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: Een bukfiets is gevaarlijk

#2 Bericht door Quest85 »

Ik ben vandaag in de Quest nog even wezen rijden. Heerlijk geslipt en gegleden. Genoten. Wel idd veel glijdende fietsers op hun bips gezien.

Bram Mouton
Public Relations
Berichten: 796
Lid geworden op: do 29 apr 2010, 20:22
Postcode: 9000
Fiets: Challenge Alizé
Locatie: Gent
Contacteer:

Re: Een bukfiets is gevaarlijk

#3 Bericht door Bram Mouton »

Met deze weersomstandigheden ben ik blij dat de trike nog niet verkocht is... hilarisch om nu een blokje om te rijden, meer zijdelings dan rechtuit, snelheid maken, ruk aan het stuur en vol in de remmen... laat het maar vriezen en sneeuwen :mrgreen:

eeuwige reiziger
General Manager
Berichten: 5090
Lid geworden op: ma 13 sep 2004, 23:06
Postcode: 8755
Fiets: Mango Plus
Locatie: Ruiselede
Contacteer:

Re: Een bukfiets is gevaarlijk

#4 Bericht door eeuwige reiziger »

Potverdikke, Birger, en ik had je nog zo gezegd de steunwieltjes aan je fiets te monteren! :x Nu, geen gezever eigenlijk, want ik vind het best sneu dat je dit moet overkomen. 'n Brok van je fiets is erg maar niet het einde van de wereld, maar als je lichaam het moet ontgelden brengt dat naast pijn ook nog flink wat ongemakken mee. Ik hoop dat je in ieder geval vlug weer de oude bent!

Drie wielen, ja, dat geeft nu echt wel een zalige veiligheid. Sneeuw wordt iets leuks om naar uit te zien, een gevoel dat me gisteren al bekroop toen ik buiten keek en de veertjes van de engelen in grote aantallen naar beneden kwamen.

Euh, de rest verplaats ik maar naar de babbelhoek!
Dagdromend - mijmer ik weg - in de wereld - van het ongrijpbare - is niet alles - binnen handbereik - ben ik op een - eeuwig voortdurende reis
Stormend door het leven met (Versatile009), (Alligt Alleweder042) & (Thorax Tangens)

Gebruikersavatar
trikelover
catering
Berichten: 1623
Lid geworden op: zo 26 sep 2010, 14:16
Postcode: 8600
Fiets: Milan SL challenge Chamsin
Locatie: stuivekenskerke
Velomobiel: Milan SL
Contacteer:

Re: Een bukfiets is gevaarlijk

#5 Bericht door trikelover »

dit is toch een van de reden waarom ik voor een 3 wieler gekozen heb i.p.v. een 2 wieler.
hoe meer ik rij hoe gelukkiger ik ben.
mijn blog
hp velotechniek gekko fx
Nazca Explorer
Milan SL MK3 039
Challenge Chamsin
Flevobike

Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

Re: Een bukfiets is gevaarlijk

#6 Bericht door Edje »

Zie maar dat je niet met die drie onderuit gaat, want dan snap je ook waarom er mensen op twee wielen rijden ;-)
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Plaats reactie