Hoeveel meer veiligheid zal een geel kader geven?

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Edje
General Manager
Berichten: 6678
Lid geworden op: do 02 jun 2005, 9:14
Postcode: 3530
Fiets: Rans Sequoia
Locatie: Helchteren
Contacteer:

#16 Bericht door Edje »

Dsu kan je ook aan die stikkers geraken voor JohanC zijn quest, als dat lukt doet er maar ineens een zwaailamp bij :twisted:
Trappen en laten trappen, liefst zonder na te trappen

Gebruikersavatar
Cycle Maniac
Belofte
Berichten: 128
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 23:45
Locatie: Molens- en Tulpenland
Contacteer:

#17 Bericht door Cycle Maniac »

Meeste stemmen zijn dus voor een fluo hesje.

Zijn er eigenlijk ook nog fluoriserende regenhoezen voor banaan- en/of toptassen? Dan zijn we van opzij en/of achteren nog beter zichtbaar.
Potentiëel recreatief roetser. Met het oog op forensen, conditie-opbouw.

M'n fotografie: [url=http://marcboom.com/]Marc Boom.com[/url]
Any colour as long as it's black or white.

Gebruikersavatar
Cycle Maniac
Belofte
Berichten: 128
Lid geworden op: do 25 mei 2006, 23:45
Locatie: Molens- en Tulpenland
Contacteer:

#18 Bericht door Cycle Maniac »

Het is niet gemaakt voor een toptas, en ik heb ook géén idee of het past, maar mogelijk is het toch een oplossing: Deze Kipling regenhoes.

Afbeelding
Potentiëel recreatief roetser. Met het oog op forensen, conditie-opbouw.

M'n fotografie: [url=http://marcboom.com/]Marc Boom.com[/url]
Any colour as long as it's black or white.

Gebruikersavatar
Wouter D
General Manager
Berichten: 11283
Lid geworden op: di 09 sep 2003, 22:35
Postcode: 9320
Fiets: Thys Revolver
Locatie: Erembodegem
Contacteer:

#19 Bericht door Wouter D »

marn schreef:denk ook niet dat het veel uitmaakt bij gewone ligfiets, het frame zie je bijna niet (bij mij toch niet) als je er mee rijdt.
daar ben ik het niet mee eens, op mijn hurricane, die nu van dmd is. heb ik reflecterende gele tape aangebracht op het zwarte kader. vooral op de vlakken die naar voor gericht zijn, met name:
- voorkant van de trapas
- voorkant van de cranks
- voorkant van de voorvork

ook een aantal strips rond de framebuis en tegen de zijkant van de achtervork.

toen we in het verleden gingen toeren, maakten zeer veel mensen me de opmerken dat als ik een eindje achter hun reed en zij mij zagen naderen in hun spiegel, het dan nogal leek alsof ik met een gele fiets reed.
volgens mij zegt dat genoeg.
Wens je in te schrijven voor de nieuwsbrief? Hebt u suggesties of vragen? , .... info@ligfietsers.be
help jij ook mee het forum fris en overzichtelijk te houden?

Gebruikersavatar
Mathia
Belofte
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 28 dec 2009, 21:25
Postcode: 8000
Fiets: M5 26/20
Locatie: Brugge
Contacteer:

#20 Bericht door Mathia »

spruitje schreef:
marn schreef:denk ook niet dat het veel uitmaakt bij gewone ligfiets, het frame zie je bijna niet (bij mij toch niet) als je er mee rijdt.
daar ben ik het niet mee eens, op mijn hurricane, die nu van dmd is. heb ik reflecterende gele tape aangebracht op het zwarte kader. vooral op de vlakken die naar voor gericht zijn, met name:
- voorkant van de trapas
- voorkant van de cranks
- voorkant van de voorvork

ook een aantal strips rond de framebuis en tegen de zijkant van de achtervork.

toen we in het verleden gingen toeren, maakten zeer veel mensen me de opmerken dat als ik een eindje achter hun reed en zij mij zagen naderen in hun spiegel, het dan nogal leek alsof ik met een gele fiets reed.
volgens mij zegt dat genoeg.
ja, maar reflecterende strips zijn wel iets anders dan een geel gelakt kader hé. :roll:

marn
Neo Prof
Berichten: 151
Lid geworden op: vr 16 dec 2005, 0:17
Fiets: Raptobike lowracer
Locatie: Erpe-Mere (Burst)
Contacteer:

#21 Bericht door marn »

Mathia schreef:
spruitje schreef:
marn schreef:denk ook niet dat het veel uitmaakt bij gewone ligfiets, het frame zie je bijna niet (bij mij toch niet) als je er mee rijdt.
daar ben ik het niet mee eens, op mijn hurricane, die nu van dmd is. heb ik reflecterende gele tape aangebracht op het zwarte kader. vooral op de vlakken die naar voor gericht zijn, met name:
- voorkant van de trapas
- voorkant van de cranks
- voorkant van de voorvork

ook een aantal strips rond de framebuis en tegen de zijkant van de achtervork.

toen we in het verleden gingen toeren, maakten zeer veel mensen me de opmerken dat als ik een eindje achter hun reed en zij mij zagen naderen in hun spiegel, het dan nogal leek alsof ik met een gele fiets reed.
volgens mij zegt dat genoeg.
ja, maar reflecterende strips zijn wel iets anders dan een geel gelakt kader hé. :roll:
idd
Raptobike Lowracer
www.mvdha.biz

Gebruikersavatar
HiGhtAn
Neo Prof
Berichten: 221
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 13:51
Postcode: 9000
Fiets: M5 Blueglide By Speedliner
Locatie: gent
Contacteer:

#22 Bericht door HiGhtAn »

Cycle Maniac schreef:Meeste stemmen zijn dus voor een fluo hesje.

Zijn er eigenlijk ook nog fluoriserende regenhoezen voor banaan- en/of toptassen? Dan zijn we van opzij en/of achteren nog beter zichtbaar.
Ja bij mijn vaude tassen heb ik dat ZEER HANDIG (ook al zijn mijn tassen zelf waterdicht) zie foto
http://picasaweb.google.be/gaetan19/Fie ... directlink
(ergens in Frankrijk op de velo reis vorig jaar met fred en nog iemand) de tassen passen ook op mijn M5

Een ander aanrader is een vlagje. Bij stad Gent kan je een plooibare versie kopen voor maar 3€. Ik heb op mijn vlagje nog eens reflectie geplakt voor in de donker. Ik voel mij veel zichtbaarder en ik merk dat ook. Bv in een file zien de mensen mijn fiets niet direct maar het vlagje is op hun oog hoogte dus dat valt op. Ook al bij ander gezien die naast een auto stonden op een kruispunt je zag geen fiets maar wel een vlagje dat boven het dak van de auto uitstak dus ik wist ola remmen komt daar een soortgenoot af. Ook bij camions en hun dode hoek zeer handig.
nog maar 5 keer gevallen
nee 6 keer tramsporen+regen+werken st-pt-station
7 keer dus tramsporen+lichtjes zwaar beschonken
nr 8 poging persoonlijk snelheidsrecord frontale botsing met een dikke vlieg door zware klap controle verloren in de berm beland

Gebruikersavatar
marksje
ploegleider
Berichten: 2185
Lid geworden op: ma 21 mar 2005, 21:16
Postcode: 8830
Fiets: Nazca Fuego M
Locatie: gits (WVl)
Contacteer:

#23 Bericht door marksje »

Ik heb het idee dat contrasterende kleuren naast elkaar beter opvallen dan één opvallend fluokleur. bvb een zwarte broek met een fluogeel vestje of een velomobiel in twee contrasterende kleuren.
...en al wa da ge zegt zijde zelf, nem...

Plaats reactie