Dan ben je al eens hoffelijk jegens de derde leeftijd...

Veiligheidsaspecten, zichtbaarheid, gevaarlijke punten, tips, ...
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Vital
Road Runner
Berichten: 1294
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 18:36
Postcode: 3680
Fiets: Quest / M5 shockproof / Vector / ...
Locatie: Maaseik
Velomobiel: Quest
Contacteer:

Dan ben je al eens hoffelijk jegens de derde leeftijd...

#1 Bericht door Vital »

Ik passeerde vanmiddag met de Waw op de knooppuntenroute een stel hoogbejaarde dames op de fiets. Ik had hen al ruim op voorhand middels mijn Fwueeep verwittigd en ze gingen dan ook mooi rechts achter mekaar rijden. Nu was er zo een 20m achter de plaats waar ik hen inhaalde een kruispunt waar ik rechtsaf wou en in alle hoffelijkheid besloot ik toch maar uiterst links volledig tot stilstand te komen omdat ik mijn bocht nogal groot moet nemen en ik hen de pas niet wou afsnijden. Allez er zat zeker 10 meter tussen maar oudjes moet je niet laten schrikken dacht ik. Wat gebeurt er nu? Bomma 1 stopt rechts langs me om eens goed links-rechts-links te kijken alvorens over te steken en ik denk dat bomma 2 heel hard naar de waw aan het gapen was want ineens zie ik rechts van me bomma 2 volle vaart achterop bomma 1 rijden... Gevolg een hoop poreuze botten op de grond en veel gejammer en ik voelde me schuldig terwijl ik voor een keer net eens hoffelijk wou zijn :oops:

Vital - voelde zich ook al niet heel zeker van zijn zaak toen hij tegen 54 met de 3 wielen loskwam over een heuvel net aan het begin van een redelijk krappe bocht tussen knp 300 en 316

Tis toch altijd wat!

jonathan

#2 Bericht door jonathan »

Conclusie

gewoon loeihard doorrijden,dan zie je ze niet vallen -> geen schuldgevoel


J.-pakt dat zo aan 8)

ssj3gohan
Helper
Berichten: 304
Lid geworden op: do 01 okt 2009, 0:14
Locatie: Rijswijk (NL)
Contacteer:

#3 Bericht door ssj3gohan »

De incompetentie van andere fietsers moet u zich niet aantrekken...
M5 Blue Glide, Flevobike, both heavily modified.

Gebruikersavatar
Filip
chauffeur
Berichten: 1151
Lid geworden op: zo 11 sep 2005, 18:08
Postcode: 9032
Fiets: Challenge Fujin XS Sport
Locatie: Wondelgem (Gent)
Contacteer:

#4 Bericht door Filip »

Het doet me een beetje denken aan een mentaal gehandicapte fietster, die in paniek schoot toen je me achter een klein bochtje 'plotseling' als tegenligger zag opduiken (zo een rare ligfietser...)
Ik reed nochthans netjes rechts, maar van paniek ging ze na wat gezwabber aan haar stuur tegen de grond...
Ze geraakte maar moeizaam rechtop en voelde zich duizelen. Ik de ambulance gebeld, politie ter plaatse, uitgelegd dat ik haar niet eens geraakt had. Gelukkig konden ook haar vriendinnen een en ander in de juiste context uitleggen aan mij en aan de flikken.
's Avonds gebeld en gelukkig niets erg aan de hand.

Soms kan inderdaad enkel je aanwezigheid al voor een ongeluk zorgen, zonder dat je er verder verantwoordelijkheid aan hebt...

Plaats reactie